Kinderfeestje j/m gemengd én kindje met lichte handicap

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door NafNaf, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Willen jullie even met mij meedenken? Mijn dochter is over een poosje weer jarig (ze wordt 8) en mag een kinderfeestje geven. Ze speelt vooral graag met een paar stoere meiden en met een groepje jongetjes. Nou heeft één van de kindjes die ze wil uitnodigen ook nog een lichte handicap; ze loopt met een rollator-achtig wagentje en heeft een steuntje nodig om stevig te staan. En nu zoek ik dus leuke ideeën voor dat feestje! Zij (en al die jongetjes en wilde meiden met haar, natuurlijk) wilde zelf graag iets waarbij je lekker kunt bewegen, zoals lasergamen, discobowlen, etc. Maar voor dat ene vriendinnetje is dat natuurlijk niet haalbaar. Zelfde geldt voor zwemmen, indoorspeeltuin, etc. Knutselen valt af (of iemand moet écht een briljant idee hebben). Kookworkshop zou kunnen, maar dochterlief heeft zelf lichte problemen met eten (vindt ze een noodzakelijk kwaad) dus voor haar is dat niet heel feestelijk. Heeft iemand een goed idee voor een feestje waarin alle stuiterballen hun energie kwijt kunnen en dat ene meisje ook volwaardig mee kan doen?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik weet niet waar je woont? Maar in Friesland zit een ijs fabriek daar mogen ze zelf ijs maken. Schijnt een groot succes te zijn bij kinderen.

Mijn zoontjes zijn laatst bij een bakker geweest, super leuk feestje gehad

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.267
    11.878
    113
    Bonbons maken
    Naar de film

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou een top 5 lijstje maken en daarna de moeder bellen met de vraag of en hoe haar dochter toch kan meedoen.

Ik vind het lief dat je rekening gaat houden met al je dochters gasten, maar ik zou ermee oppassen om voor een vriendinnetje van je dochter in te gaan vullen wat ze nou wel en niet leuk zal vinden. Misschien is het bijvoorbeeld een oplossing om haar moeder ook mee te vragen zodat ze wel mee kan naar het zwembad. Ik denk dat haar moeder hier al veel ervaring mee heeft en het helemaal niet vreemd vindt als je haar hierover belt.

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik vind het zo fijn om te lezen dat je bereid bent het feestje aan te passen voor het gehandicapte vriendinnetje!

Dus een hele dikke duim daarvoor! Ik denk dat het alleen al heel erg op prijs gesteld wordt dat je er zo over nadenkt!

Qua ideeën.. ik weet dat er speeltuinen zijn die geschikt zijn voor gehandicapte kinderen én 'normale' kinderen. De speeltuinbende van NSGK heeft er een hele lijst van.

Een doe museum misschien?

Heeft het meisje alleen een rolator of ook een rolstoel voor langere afstanden? Misschien de moeder eens om ideeën vragen?

(Ik heb een zoontje van (bijna) 3, hij zit in een rolstoel en we hopen dat hij over een jaar zijn draai kan vinden in het regulier onderwijs. Dus ik word helemaal blij hiervan.)

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.267
    11.878
    113
    Daar zou ik me bij voorbaat niet al te veel zorgen over maken.
    Kinderen zijn zo flexibel en open. Ik weet zeker dat als er hier een kindje bij mijn kids in de klas zou zitten in een rolstoel, dat ze daar gewoon mee zouden afspreken. En mee over het schoolplein racen en andere spelletjes bedenken die cool zijn om te doen. Misschien klommen ze er wel bovenop om zo een liftje te krijgen.... :D

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Weet je zeker dat zwemmen niet kan? Veel kinderen die moeilijk lopen, kunnen zich in het water een heel eind redden. Zeker als je dan voor de zekerheid regelt dat er iemand 1 op 1 op haar let en haar helpt wanneer nodig.

Verder heb je ook steeds meer taart workshops voor kinderen.. maar dat misschien wat te suf..?

Misschien kun je inderdaad aangeven in welke regio je zoekt, zodat we gerichtere tips hebben?

8. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie ideeën! Ik ga zeker naar die speeltuinen voor het NSGK kijken. Zwemmen...kan misschien wel maar ze kan het zelf niet (goed). Ik wil in ieder geval niet iets doen waarbij ze dan van een afstandje toe moet gaan kijken hoe de rest wél op matten klimt en zo. Helaas wonen we in de Randstad, anders zou ijs maken me zeker geweldig lijken! Bonbons en taartjes lijken me ook leuk, maar met dit groepje is dochterlief al 2x naar de bakker geweest dus het is niet de eerste keus.

Overigens verdien ik zeker geen complimenten hoor. Dit meisje zat eerst bij mijn oudste in de klas (combiklas) en vorig jaar bij mijn middelste. Ze raken nu wat meer bevriend en ik hoorde dus dat dit meisje nog nooit op een feestje is geweest. Echt joh, dan schaam ik me voor mezelf dat ik dat niet wist en daar nog nooit over nagedacht heb. Dus ik wil nu wel iets bedenken wat voor haar net zo leuk is als voor de rest van de groep!

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
  10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.820
    2.679
    113
    #10 Jessi79, 28 sep 2015
    Laatst bewerkt: 28 sep 2015
    Lief van je! Misschien is karten een idee? Of een graffiti of djembé workshop?

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Wil je het feestje perse buiten de deur? Spelletjes thuis zijn ook altijd een groot succes, daar hoor ik de kinderen in mijn klas altijd over vertellen. Speurtocht uitzetten? Of een museumspeurtocht oid?

12. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Woon je bij den haag in de buurt?
    Zo ja, klinkt heel stoffig maar is echt heel leuk en uitdagend voor die leeftijd; het boekenmuseum. Geven ze een speciaal kinderfeestje ook. Mijn schoonzusje organiseert feestjes maar haar eigen dochter (7 jaar) wil liever naar dát museum omdat het zo leuk is.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.526
    14.030
    113
    Vrouw
    Vroeger kon je hier nog ijs maken maar dat kan ik niet meer vinden, maar dus wel andere zuivelproducten.
    Home
    Is midden in de randstad, en in overleg is het programma aan te passen. Misschien ook een idee?

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou zelf es met de moeder bellen over wat haar "stuiterbal" graag doet en wat zij als mogelijk ziet.

En anders ... misschien een spannende film in de cinema (of thuis)?
    Met eerst zelf iets lekkers maken (popcorn, cakejes, ...).

Toevallig ook nergens kindertheater - waar ze eventueel zelfs bij de voorstelling betrokken worden - in de buurt?
    Of zelf een fotospeurtocht of schattenjacht opzetten?

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Sowieso veel leuke dingen in den haag...
    Museon, 3D cinema, corpus, wonderkamers van het gemeentemuseum....

En is de ontdekhoek of villa zebra niet leuk voor een buiten-de-deur-feestje?
    En theater zuidplein doet ook kinderfeestjes. Zag er superleuk uit en wilden wij graag doen met dochterlief.
    Maar juist dat weekend was er helaas geen kindervoorstelling dus zijn we uiteindelijk naar de ballenbak gegaan.

16. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Wat een goede ideeën!!! Ontzettend bedankt, ik ga eens kijken wat we kunnen vinden! Krijg er zelf al helemaal zin n! :D

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Wij zijn vorig jaar in Rotterdam naar de Ontdekhoek geweest. Dat is een soort ruimte waar kinderen allerlei experimentjes en proefjes kunnen doen. Ze kunnen bijv. dammen bouwen in stromend water, koffie branden, chips bakken, bootjes maken en een zeilrace houden, er zijn enorme knikkerbanen, zandtafels. Het was een enorm succes en ik denk dat een licht gehandicapt kind vrijwel alles mee kan doen.

18. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ja, de ontdekhoek is super! Dochterlief is daar twee keer geweest en het was idd een groot succes. Maar ze is er dus al 2x geweest: keertje met opa en oma en een keertje met een feestje. Onze kinderen komen duidelijk nóóit ergens...;)

Deel Deze Pagina