do 12 jan 2012, 08:26 | lees voor Zwaan belt aan BAARLO - De 93-jarige Marga Derks uit het Limburgse Baarlo krijgt nog meerdere keren per dag bezoek. Niet alleen van haar kinderen en kleinkinderen, maar ook van twee zwarte zwanen. Foto: John Claessens 1 / 3 De oude dame woont vlak bij een kasteelvijver en voert dagelijks de zwanen. Maar twee van hen hebben inmiddels in de gaten waar hun weldoener woont. Sinds enige tijd komen ze bij de hoogbejaarde dame aan de deur voor brood. "Meerdere malen per dag", lacht de Limburgse. "En als ik niet openmaak, tikken ze net zo lang met hun snavels op de deur tot ik wel openmaak. Dan kan ik het natuurlijk niet maken om ze niet wat brood te geven. Ontzettend leuk, zo op mijn oude dag", aldus het zwanenvrouwtje.
Ah wat leuk!!!! Hier int dorp was het 2 jaar terug ook...zaten 2 zwanen op de beek (wat ze de dr deden, geen idee) En die gingen bij de huizen langs de beek "aankloppen" zo leuk om te zien!!
Lief he, beesten blij en een dame blij. Deden ze zomers bij ons ook vaak, dan klopten ze 's morgens al heel vroeg aan de boot (klinkt ook lekker door)
wou dat ik ze ook aan de deur krijg. hier alleen een konijn maar zo gauw ik de deur opendoe. zoeffffffffffff
hahaha super leuk!! bij mijn moeder zit elk jaar een verliefd stel eenden in de tuin!... en ze lopen zelfs naar binnen als ze de kans krijgen!.... en mijn moeder woont gewoon in een rijtjes huis aan een drukke straat en ze komen echt al jaaaaren!!!... elk jaar komen ze terug rond de zelfde tijd!... vorig jaar zijn ze alle 2 door het huis naar de achtertuin gelopen om daar in mijn moeder's vijver (ter grote van een voetenbad ) te poedelen hahahah gezellig toch!