Peuterdrama's

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Partyrocker, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Oké HELP!

Mijn kleine man kan dus nu definitief het bed uit en we houden hem er niet meer in (ledikant), dus hij moet;

A. In een peuterbed, maar dit kan met de tijd pas en B. Het zou fijn als hij nog kan slapen.

Nu heeft hij al 2 nachten gespookt van 05.00 tot 07.30. Hij heeft zijn vrijheid en geniet er van.

Hoe moet ik dit nu doen en hoe moet ik zonder om de vijf seconden de kamer in te lopen?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mijn meisje kwam er dan niet uit maar sliep ook bijna nooit door.
    Nu met een peuterbed is de vrijheid normaal en geen extratje dus (want het hoort bij het bed net als bij papa en mama) en sinds dien slaapt ze door en het gebeurt maar heeeeel af en toe dat ze eruit komt.

wie weet

3. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Het enige dat in mij opkomt is de nanny-methode. Dus de eerste keer leg je m in bed en zeg je dat het nog slaaptijd is, geef je een kusje en ga je weg. De daarop volgende keren leg je hem zonder iets te zeggen, rustig terug.

Was hij altijd al rond 5u wakker dan?

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    En een zijkant uit het ledikant maken oid is geen optie? Hier een peuter die een jaar geleden al zich over de rand van zijn ledikant wierp (niet echt een veilige situatie dus). Wij hebben toen een peuterbedje gekocht en sindsdien roept hij zodra hij wakker is en komt hij pas uit bed als het hem te lang duurt. Alleen bij het naar bed gaan hebben we het afgelopen jaar weleens wat strijd gehad (stond hij al bijna weer buiten zijn kamer voordat wij de deur hadden kunnen dichtdoen). 'S Middags slapen is er ook echt niet meer bij, hij wil niet, raakt over zijn toeren en staat aan het traphek te schreeuwen en te huilen dat hij naar beneden wil (terwijl hij het slaapje nog goed kan gebruiken).

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik wil nog geen nannymethode toepassen aangezien het nu pas 2 dagen echt goed aan de gang is.
    Ik hoop eigenlijk dat het 'nieuwe' er snel af gaat.
    Het liefst voordat we hem over gaan brengen naar zijn eigen kamer.

Deel Deze Pagina