Hier wordt veel met lego en duplo gespeeld. Lego friends speelt ze veel rollenspellen mee, maar bouwt nog niet heel veel zelf: nog net wat te moeilijk, zowel qua techniek als qua kracht, (blokjes nog niet altijd goed van elkaar kunnen krijgen). Begint wel te komen nu. Duplo kan ze wel heel goed zelf bouwen en daarmee bouwt ze echt mooie dingen. Verder wordt hier echt de wereld aan rollenspellen uitgespeeld met het meest uiteenlopende speelgoed: barbies, poppen, knuffels, little people, little pony, littlest petshop... Puzzelen houdt ze ook erg van, (steeds moeilijker uiteraard). Daarnaast knutselt ze veel en speelt ze ook regelmatig spelletjes op de laptop/smartphone.
Saskia78 Prikken met een prikpen vindt ze niets, duurt veel te lang. Knippen daarentegen vindt ze geweldig. Hamertje tik kan ook weer eens uit de kast, goede tip! Kan ze nu vast ook wel poppetjes ed mee maken. Die gipsbeeldjes vind ik ook een leuke tip, ook leuk om voor Sinterklaas/kerst te geven/vragen.
Rol cadeaupapier een schaar en plakband, ook altijd een succes inderdaad. Hier vindt ze het ook super om winkeltje te spelen, ze heeft een kassa en wat spulletjes en gaat dan winkeltje spelen. Ook doktertje spelen is erg leuk. Moet dan natuurlijk wel altijd met papa of mama en soms haar pop, maar haar voorkeur gaat uit naar iemand die ook terug praat
Plakband doet hier ook altijd dienst als pleister. Die arme poppen van haar Zo was ze ook een keer met een rol plakband in de weer.. Ene uiteinde plakte ze aan de tv vast, daarna allemaal losse stukken aan elkaar geplakt, meter of 3 lang. Ging zelf op de bank zitten en hield het andere uiteinde tussen haar lippen.. Ik: Wat doe je? Zij: Ik heb een lange kleverige tong (Van boekje 'de kakelbonte kameleon'. Kameleons vindt ze errug interessant) Prikken, mwa af en toe kan ze zich daar opeens wel toe zetten (om het vervolgens over de puntjes uit te knippen, want anders is ze bang dat het uitscheurt ) Maar eigenlijk geldt voor alles; afwisseling. Anders wordt t saai. Sommige dingen zijn een paar dagen populair, maar meestal niet langer. En dan na een tijdje ziet ze t weer liggen en is het weer even leuk.
ik hield zelf erg veel van tekenen...en dat ook met van die speciale pennen, waarmee je bijv helemaal circels kan maken of andere figuren...kan er ff niet opkomen..maar weet je wat ik bedoel? met van die opzet stukken..of dat je je pen ine en gaatje van een vorm deed en dan rond en rond gaan ...wahct ik ga het googlen haha Zegmaar dit, maar hiervan heb je talloze verschillende uitvoeringen bol.com | Spiraal tekenset, Ses | Speelgoed OOk vond ik fimo klei erg leuk en make up poppen enz...
Dat vond ik vroeger ook leuk! Heb toevallig gisteren zo'n spiraalding gekocht bij de Action, 50 cent Dochter vindt t ook wel leuk.
hier de playmais en de strijkkralen. En nu is ze sinds een paar weken ineens weer helemaal into de duplo en bouwt er ook van alles van. Ik denk dat sinterklaas hier dus lego friends mee gaat brengen haha. En. maar ja das echt een fase hier...op het moment vermaakt ze zich uitstekend met.............................................. babyspeelgoed tis te gek voor woorden, maar heb pas alles te voorschijn gehaald voor haar broertje en ik dacht das na een dag wel over, maar dat houdt ze nu al 3 weken vol: vormenstoof, clemmy brandweerset.....
Wat voor strijkkralen heb je? Van die gewone of Beados? Mijn dochter vindt er nog steeds niets aan. Ze heeft een doos om een Dora te maken met kleine kraaltjes, maar die vindt ze te klein, zegt ze.
tuc, herkenbaar! Ik had laatst voor de jongste grote kralen gekocht en wie speelt er mee? Juist, de oudste. Ze vraagt ook om grote strijkkralen, die hebben we toen ze een jaar of 2,5/3 was eens gehad. Maar ik vind het eigenlijk onzin om die weer te kopen: ze kan prima met de kleine werken en van de grote kun je maar één vorm maken met een zakje... Vanmorgen heb ik haar weer eens op het bestaan van de Mini Loco gewezen. Vond ze wel weer leuk, maar mèt papa of mama... Dat was dan wel weer een beetje jammer, vooral omdat ze het prima zelf kan (de boekjes die ze heeft zijn misschien zelfs wel wat te simpel...).