Wat smeren jullie op het gezichtje van de baby? Kan je daar nu ook gewoon bodylotion op smeren of iets anders?
Ik smeer zwitsal voor de droge huid of bodylotion van zwitsal Mijn eigen bodylotion van Noa met glittertjes bewaar ik echt voor mijzelf
Niks....en zowel de oudste als de jongste hebben een babyhuidje . Ik smeer alleen zonnebrandcreme als dat nodig is, en de oudste heeft in de winter nog weleens ruwe wangetjes, dan smeer ik 's avonds voor ze naar bed gaat Bepanthen.
Ik smeer het lijfje van mijn zoontje in met olie van natusan. Voor zijn gezichtje gebruik ik 'op het wangetje' van zwitsal. Dit smeer ik overigens niet elke dag.
Het gezichtje smeer ik in met vaseline wanneer er schrale plekjes zijn. Verder wanneer nodig zonnebrandcreme voor baby's.
Baby bodylotion van de Hema smeer ik haar mee in als ze in bad geweest is. Soms een klein beetje op haar voorhoofd omdat ze daar wat een droog huidje heeft. Anders smeer ik niks op haar gezicht..
Niets.. behalve bij erg guur weer (Op 't wangetje van Zwitsal en tegenwoordig NIVEA soft bij zoonlief (4)) En natuurlijk een beschermingsfactor voor de zon (factor 50)
Als het écht koud is smeer ik op 't wangetje van Zwitsal op haar gezicht, en met dit weer zachte crème van Zwitsal. Maar volgens mij kan je ook gewoon body lotion/olie van Zwitsal (of wat voor merk dan ook) er op smeren hoor! Het is speciaal voor het baby huidje gemaakt, dus ik denk niet dat het kwaad kan.
Ik vind de gezichtscreme en weer en windcreme van Weleda erg fijn. ( zonder parabenen e.d.) Maar dat smeer ik alleen swinters of bij erg droge huid. Normaal gaat de bodylotion van weleda ook over het gezicht.
Wij hebben van begin af aan heel weinig crèmes en dergelijks gebruikt, meestal alleen na het badderen gewoon een lekker "knuffel" momentje (weet even niet hoe ik het beter uit kan leggen ) Voor de huid van je kindje is het beter niet iedere dag er iets op te smeren. Hierbij bedoel ik dan niet zonnenbrandcremes (mits de zon er is) en zo hé dat is logisch dat dit moet Toen ik nog bv gaf bij R. heb ik ook alleen moedermelk in het badje gedaan. Middel tegen enorm veel dingen (verstopte neus, zachte huid en dit soort dingetjes) dit zal ik straks zeker ook weer gaan doen als de baby geboren is
Ik heb altijd voor ruwe plekjes op 't lijfje Bepanthen gebruikt, soms Purol bij uitslag en voor z'n gezichtje af en toe gezichtjescrème van Etos maar dan voornamelijk omdat 't zo héérlijk ruikt! In het begin alleen babyolie van Natusan gebruikt en ook niet iedere dag.
Ik smeer haar na het bad/douche helemaal (ook gezicht dus) in met creme van neutral en 2 keer per week smeren we vaseline paraffine ivm eczeem en superdroge huid
Oh echt? Wat grappig! Ga ik eens provereen vanavond Tot nu toe smeerde ik niets op het gezichtje maar ze heeft wat droge plekjes en geloof i weer hormoon pukkeltjes (n 12 weken) en vroeg me af of ik daarom iets zou moeten smeren
mm in t badje? Cleopatra is terug! geweldig! Maar hoeveel gebruik je dan? ik maak meisjes soep-oogje schoon met mm en sta toch best even te knijpen om een goed nat watje te krijgen - een goede scheut badmelk zie ik mezelf nog niet zo even bij elkaar persen?
Dat was even een goede reactie ... heb even lekker zitten lachen. Je hebt niet zo veel nodig een paar druppeltjes zijn al voldoende. Net zoveel dat je het op het water ziet zeg maar (pff moeilijk uit te leggen) Ik moet wel zeggen dat ik zo een enorm goede productie bij R. had dat het gewoon de hele dag doorliep bij mij dus ja, kon wel genoeg kwijt en scheelde ook weer spanning in mijn borst