Nog meer mensen die dit meegemaakt hebben en hoe hebben jullie dit aangepakt? onze meid is een moeilijke slaper, en slaapt nu heerlijk in dr eigen bedje! af en toe wel in de auto, maar nooit lang. nu hebben we een paar keer geprobeerd haar in een campingbedje te laten slapen bij mn ouders, maar dit gaat echt niet, ze raakt compleet overstuur. ik had een gebruikt hoeslakentje en dr eigen knuf& slaapzak gebruikt, uitgelegd, we gaan slaapje doen bij oma, mama is in de buurt, maar t werd echt krijsen, nu al3x. maar nu komt de vakantie in zicht..... en daar zal ze toch echt in een campingbedje moeten... s nachts is t geen probleem, ze mag gerust tussen ons in. alleen dr middagslaapje is ze echt nodig.... nu zegt mn man: misschien moeten we t campingbedje op dr kamertje zetten, zodat ze er vertrouwd mee raakt. misschien over een poosje een middagslaapje erin proberen... maar ik weet t niet.... iemand tips???
Onze dochter is ook erg gehecht aan d'r eigen bedje. Slaapt ook niet op andere plekken. Ook wij gaan in september een week op vakantie en ze zal toch moeten wennen. We gaan er volgende maand mee beginnen. We zetten dan het campingbedje op haar eigen kamertje, met haar eigen matrasje en dekentje erin (nemen we straks ook mee op vakantie). Zodra ze er thuis in slaapt, gaan we het proberen bij opa en oma, etc. Hoop dat ze er op deze manier langzaam aan kan wennen. Denk toch dat we geen andere keuze hebben dan doorzetten en blijven proberen want anders is de vakantie voor ons alle drie niet leuk straks..
Hier ook een super slechte slaper ergens anders! Slaapt echt alleen in zn eigen bedje, en overdag bij oma ook geen probleem. Maar savonds...pfff drama! Wij zetten het campingbedje 2 weken voor de vakantie in onze slaapkamer neer, en laten hem daar elke dag even in spelen. Op de vakantie; geen probleem, slaapt super! Eerste dag even flink huilen, maar negeren wij en slaapt perefect! Wij gaan ook bijna, vind t toch wel spannend
Hier ook 2 dochters die het liefst alleen in hun eigen bedje slapen. Maar weet je, op vakantie is toch alles al anders, je hebt een reis achter de rug, ze zijn sowieso hartstikke moe, mijn ervaring is dat ze na eventjes protest toch wel gaan slapen daar en als je maar de eerste dag/nacht achter de rug hebt gaat het daarna beter. Echt goed slapen doen ze bij ons op vakantie nooit, maar goed, het is ook vakantie
Kan je haar niet thuis al in het campingbedje laten slapen? Ik weet niet hoe oud ze is of je het haar kan vertellen? Wat Ago ook van plan is lijkt mij wel een goed idee.
Ik heb helaas geen tips voor je, want Mira slaapt nog steeds niet ergens anders.. We hebben alles geprobeerd. Ik hoop dat het bij jullie wel goed komt
ze is bijna 15 maanden, we gaan t campingbedje op dr kamer zetten en gewoon proberen s middags, kijken of t lukt, even laten huilen, dr eigen matras dr in. hoop t maar.... t is ook zo´n eigenwijsje! de afgelopen vakanties paste ze nog in dr wieg die we gewoon mee hebben genomen steeds (thank god voor een station-auto!!!)
Ik weet niet of het een mogelijkheid is (en of je dat al geprobeerd hebt).. Maar kun je het matrasje uit de ledikant meenemen? Onze Mick slaapt wel in een campingbedje, maar we werken dat hij beter slaapt wanneer zijn eigen matras erin ligt; het is vertrouwd en hij valt sneller in slaap.
Wij hadden het campingbedje op onze kamer gezet thuis en legde we ze gewoon in het ledikantje en als ze dan sliep legde we ze over en dan werd ze daar wakker in het campingbedje. Te erg maar op vakantie is het gelukt.
Laten huilen in 't campingbedje zou ik zelf juist niet doen, dan associeer je toch bedje met "onveilig" "Niet fijn" en "alleen"? Hier heb ik dochter laten wennen aan een ledikantje ( sliep altijd bij ons in bed ) door haar er slapend in te leggen. Doordat ze wakker werd in een leuk bedje, knuffels, eigen slaapzak, eigen kamertje was de associatie juist plezierig ipv alleen laten en huilen.
hier ook een die absoluut niet in een campingbed wilt slapen. Hij vindt het gewoon niet fijn en in zijn deryan slaapt hij wel prima. We nemen dus altijd de deryan mee.
we nemen t matras mee hoor, en overleggen ook al over gehad, maar dat gaat niet lukken, ze slaapt heel licht.....
Wij hebben een Deryan Travelcot. Wat vele anderen ook al als tip gaven: Thuis de kleine al aan laten wennen. Al ruim voor de vakantie had ik de travelcot al een aantal keer in huis opgezet, zodat D erin kon spelen, en eraan kon wennen. Later wat middagslaapjes erin gedaan, en ook een paar keer thuis erin laten slapen. Op vakantie ging het helemaal super. Nu moet ik wel bekennen dat ik een vrij makkelijk kindje heb.
Wij hebben ook een deryan travelcot. Omdat ik dus ook bang was dat ze er niet in zou slapen zijn we twee weken voor de vakantie gaan oefenen. Verschillende slaapjes heeft ze in de deryan gedaan. Uiteindelijk heeft ze nachten super geslapen. Overdag wat minder (was te warm), door de warmte zorgden dat we weg waren. In de auto en buggy sliep mw namelijk wel.
Dochter slaapt thuis als een roosje in het campingbedje als we die op haar kamer neerzetten, niks aan de hand. Als het ding bij opa en oma staat is het ook krijsen en over de rooie gaan. En niet alleen in een campingbedje, maar ook de ledikantjes die er speciaal voor haar staan Toen ze 5 maanden was zijn we voor het eerst (en laatst ) een weekendje weggeweest met haar. Ik zag de bui alweer hangen, maar het ging best goed! Het eerste slaapje was wat kort en onrustig, daarna ging ze de nacht in en heeft ze 's ochtends tot 8 uur geslapen! In september gaan we weer weg, ik hoop dat het dan weer zo gaat...
Zo herkenbaar, mijn dochtertje van 8 maanden wilde ook niet in campingbedje bij iemand anders. Ook de hele tijd krijssen en ik was ook bang hoe dat nou moest op vakantie maar het gekke is dat we inmiddels zijn weggeweest en dat ze gewoon heeft geslapen in het bedje!!!???? Begrijp er ook helemaal niets van ?! Dus misschien dat het zich van zelf toch nog oplost? Succes in ieder geval.
Wij willen als Lucas 8 maanden is een weekje naar een Landal park. We hebben hier thuis geen campingbedje, maar zullen dat in dat huisje daar wel gaan gebruiken. Hier thuis hebben we een deryan, maar wat een drama was dat de eerste keer zeg..pfff. Lucas is gewend om heel strak ingestopt te worden en dat kon dus niet in de deryan. Dus die gaan we niet meenemen. Eigenlijk dacht ik als we zijn slaapspullen meenemen en alles hetzelfde doen als thuis, dat het dan toch wel moet gaan lukken... Of zouden we echt zelf een bedje moeten kopen en hem laten wennen? We hebben nl maar een kleine auto dus het zal sowieso proppen worden om alles mee te kunnen nemen....
Hier al verschillende keren weg geweest dat ze in een campingbedje moet slapen. Afgelopen week nog op Gran Canaria geweest waar ze ook in een campingbedje moest slapen... Vaak is het inderdaad zo dat ze al zo moe zijn van de reis en veranderingen dat het de eerste avond/nacht wel goed gaat. Ze moest wel even wat meer huilen toen ze in het bedje lag, maar dat was meer de vreemde omgeving dan het bedje (denk ik dan).... Toen ik even bij haar was gaan zitten was het goed en heeft ze heel de nacht geslapen. Hierna overdag en 's avonds geen problemen meer mee gehad. Merkte wel dat ze iets eerder wakker was om dat er daglicht de kamer in kwam (hier thuis rolluiken) en misschien de combinatie van de warmte....
we hebben het campingbedje nu zo´n dikke week op dr kamertje staan, en ze heeft er af en toe even in gespeelt, en vanmiddag heb ik dr matrasje overgelegd, uitgelegd dat dat het ´vakantiebedje´ was, en dat ze even moest oefenen..... slaapzak aan, knuffies en speentje erbij, en..................... geen kik!!!!!!! ze is gewoon gaan slapen! klein joepie-de-poepie momentje voor mij, heeft ook lekker dr hele slaapje geslapen, niet eerder wakker of zo, dus dat geeft wel iets moed voor de vakantie! ik ben dus erg opgelucht, want eerder begon ze al te miepen als ze er heel even in spelen moest, en nu heeft ze er in geslapen, we gaan dit elke middag doen, en ons eigen campingbed en matras meenemen (lang leve de station-auto...) en dan zal t wel wat vreemd zijn in de nieuwe omgeving, maar heb er wel vertrouwen in, bedankt voor de tips!
Ik snap het probleem niet zo goed hoor, je kunt 's middags toch gewoon even met haar op bed gaan liggen, in het grote bed? Als ze 's nachts zo slaapt slaapt ze overdag ook wel zo, toch? Verder neem ik altijd mijn draagzak/doek mee, als hij niet wil slapen dan slaapt hij gewoon op mijn rug tijdens een wandeling, o.i.d. (mijn zoon is 14 maanden trouwens). Toch niet zo gek dat een kind niet in een vreemd campingbedje wil slapen (en dan ook nog eens op een vreemde plek). En voor die 1-2 weken ga je toch ook niet zoveel moeite doen om zoiets onnatuurlijks voor elkaar te krijgen?