Gemixte relatie

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik vraag me af of er meer vrouwen op dit forum zijn waarvan de partner uit een ander land komt.

Mijn vriend komt oorspronkelijk uit Kameroen, woont al ontzettend lang in Nederland, zijn stiefvader is Nederlands, hij heeft een gewone Nederlandse naam:Martin, en hij spreekt normaal Nederlands met een brabants accent.

Toen wij net een relatie kregen stonden sommige mensen hier een beetje van te kijken, dat hij eigenlijk zo vernederlandst is.
    In het begin dachten mensen, zo die 'consider' gaat met een neger, en als ze hem beter leren kennen dan zeggen ze, goh martin is eigenlijk net een Nederlander.

Zijn er hier meer vrouwen met een gemixte relatie en op wat voor vooroordelen stuitten jullie?

2. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ik heb ook een Afrikaanse man. Hij komt uit Sierra Leone. Hij is gevlucht en hier 8 jaar geleden als asielzoeker gekomen. Inmiddels heeft hij de NL nationaliteit.

Vooroordelen? Ze worden niet zo vaak uitgesproken eigenlijk, dus zou het niet zo goed weten. Wel beginnen mensen vaak standaard Engels tegen hem te praten, terwijl hij geen Engels spreekt. Wij praten alleen maar NL tegen elkaar.

3. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Mijn zwager had een gemixte relatie en hij merkte dat ze toch wel veel vaker werden nagekeken dan dat hij gewent was.

4. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @bonnievdakker: dat hoor ik idd ook vrij veel. Wij wonen in Rotterdam. Hier kijken ze er niet van op of om! ;)

5. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ook hier een gemixte relatie, mijn man is Turks.
    En o o o wat heb ik met vooroordelen te maken.
    Verschrikkelijk gewoon.
    WE zijn ondertussen 5 jaar samen en erg gelukkig maar mensen lijken het niet te kunnen begrijpen dat je met een Turkse man die ook nog eens Moslim is gelukkig kan zijn.
    Dingen die ik al vaak heb gehoord is dat hij dan vast mijn kind zal ontvoeren, mij zal gaan mishandelen, ik met een hoofddoek zal moeten lopen ..... tja mensen kunnen erg bot en dom overkomen.
    Ik heb daardoor ook het contact met mijn broer en zus verbroken, zij hebben mijn man nooit geaccepteerd maar het ergste vindt ik dat ze mijn dochter ook niet willen accepteren omdat ze van een Turkse vader is.
    Tja het zijn Wilders stemmers dus dat zegt meer dan genoeg !

6. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

hoi mila24

ik ben nu inmiddels 6jaar getrouwd met een turkse man en ik moet zeggen dat wat je schrijft had ikzelf kunnen schrijven :rolleyes: zo herkenbaar!
    ik heb ook het contact met mijn familie moeten breken omdat zij mijn man ook niet accepteren :x ik had de keuze kiezen tussen mijn man of mijn familie,nou ja voor mij was die keuze snel gemaakt,ik wil met mijn man mijn leven delen en niet met mijn familie(familie???lol)

liefs cindy

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoi,

Ik ben ook samen met mijn Turkse man maar moet zeggen dat het van beide kanten niet echt word toegejuicht.. Zowel mijn Turkse schoonfamilie als mijn Nederlandse familie. Mijn man is gescheiden en daar word ik toch een beetje boos op aangekeken heb ik soms het idee. (terwijl dat voor mijn tijd was).

Daarom heb ik geen contact met mijn schoonfamilie en amper met mijn eigen familie. Maar gelukkig zijn mijn man en ik supergelukkig samen en dat is toch het belangrijkste!

8. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

schoonfamilie woont allemaal in turkije,maar ze zijn wel erg blij met me :oops: .

en het voornaamste is toch dat jullie zelf gelukkig zijn vind ik :)

liefs

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb een antilliaanse man! ;)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Daarom! Dat vind ik ook. Ze hoeven niet aardig tegen me te doen terwijl ik weet dat ze achter me rug niet blij met me zijn. En ik ga ook niet geforceerd aardig doen om mezelf te 'bewijzen' of beter in de groep te vallen. Ik ben gewoon zoals ik ben, deal with it en zo niet.. tja dan niet haha..

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik ben al bijna 11 jaar met mijn man en hij komt uit Iran maar ik heb echt nooit vooroordelen of zo gehoord. Nou iig niet face to face. We zijn dolgelukkig samen en beide families ook.

12. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

ik ben benieuwd als ik zwanger ben . ik geloof dan krijgen ze allemaal acuut een hartaanval :) hihihi (sorry hoor :oops: )

13. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn vriend is Pools :) Geen vooroordelen tot dusver, mensen vinden het juist leuk! Zeker directe familie is heel enthousiast gelukkig!

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    mijn man is nederlands, maar ik ben turks, das toch ook gemixt? ;)

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik ben Nederlands, en mijn vriend half Moluks. Hij is in Nederland geboren, en zijn vader ook. We worden soms wel raar aangekeken. Vooral ik. Ik heb wel es het woord 'landverrader' naar mijn hoofd gekregen. Het kan me geen hol schelen, ik ben dolgelukkig met mijn lieverd! Ik vind het geweldig dat ik gemixte kindjes ga krijgen.
    Ik vind het wel erg dat mijn vriend vaak wordt uitgescholden voor buitenlander. Hij is zo Nederlands als ie maar zijn kan, en praat zelfs met een Brabants accent. Zijn opa heeft in de 2e wereld oorlog zelfs gevochten voor Nederland. Kan dan wel behoorlijk boos worden als hij wordt gediscrimineerd.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ow ik ben trouwens zelf half-indonesisch en mijn man dus Turks.. is toch best gemixt bedenk ik nu :p

17. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

ja dat kan natuurlijk ook :)

şaka şaka :)

18. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Ik ben Nederlands en mijn vriend is Nigeriaans

19. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben ned en mijn man is van antiliaans/surinaamse afkomst.
    Hij is wel in nederland geboren.Contact met mijn schoonfamilie is er niet.Ze vinden mij niet leuk.Daar zit ik opzich niet echt mee,maar het feit dat ze hun eigen zoon/broer en zijn kinderen negeren,snap ik niet zo goed. :evil: Mijn kindjes kunnen er toch niets aan doen?

Het contact daarin tegen met mijn ouders en zus is super.Mijn moeder past zelfs op als ik werk en mijn zus is een super super tante voor de meiden.

Groetjes,
    Monique

20. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

mijn man is surinaams en ik ben nederlands maar van beide families geen discriminatie integendeel zijn allebei weg van ons en van onze kinderen dus gelukkig geen problemen hier

daarentegen gaat het erom dat je samen een leven opbouwt en gelukkig bent als je elkaar gelukkig maakt is dat alles wat teld

mijn moeder heeft al 15 jaar een relatie met een turkse man hebben samen 2 kinderen mijn zusjes dus en ook hun hebben geen problemen schoonfamilie in turkije is gek op ons en op onze moeder en me stiefvader is ook een graag geziene man en mijn moeder draagt ook geen hoofddoekje dus dat is zowiezo al raar als mensen dat gaan zeggen

groetjes nathalie ;)

Deel Deze Pagina