Vloeibare gerechten gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 10 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,

mijn mama gaat voor een gebit, en laat de 28e al haar (bovenste) tanden trekken.Dan duurt het ongeveer 6 weken voor het gebit klaar is.

Wie heeft er lekkere vloeibare of gepureerde gerechten om die tijd door te komen?! :D

2. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Behalve de diverse soepen?
    Hmm, zal eens nadenken :).

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Lekkere,aparte soepen mogen natuurlijk ook,weer eens wat anders als de standaard tomatensoep ;)

4. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Ik bedoelde ook niet de standaard-soepen, hoor :).
    Ben benieuwd wie er goede tips heeft.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Klinkt stom maar heb je het boek opperdepop van de AH?
    Daar staan echt lekkere dingen in voor kids, die bijna allemaal gepureerd worden (bij een bepaald levensjaar) Misschien een idee daar wat uit te koken.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hutspot, spinazie a la creme, andere stampotten, aardappelpuree, appelmoes, yoghurt, gekookte worteltjes. Misschien pasta wat langer koken dat het zacht is?

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    mij eten vaak "prut"
    Echt heel lekker!

Een grote pan met onderin ossenstaartsoep onverdund met geruld gehakt(tenminst, dat denk ik;)) daaroverheen aardappelpuree en daaroverheen appelmoes... Ja klinkt heel vies, maar is echt heeeeeeeeeeeeeeeeel lekker!

succes ermee!
    Taliaa

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Is idd geen slecht idee, maar helaas hebben wij hier geen AH (= albert heijn toch?)

Zit er toevallig een AH in Baarle Nassau, voor zover iemand weet?

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm mja.. in principe kunnen alle babyhapjes? :)

zolang je maar een keukenmachine hebt

maar denk dat je moeder wel heel blij zal zijn als ze na die 6 weken (en wat gewenningstijd?) weer normaal zal kunnen eten :)

10. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    De groenten en fruit potjes voor baby's vind ik stiekem ook heel erg lekker :) :) :)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik heb vanmorgen job nog zn eigen fruithapje gegeven :D

eerst 3 potjes voor anne.. en het restje voor papa *grin*

die vind appel met banaan en wat kaneel ook erg lekker namelijk.

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ow sorry, vergat dat je uit belgie komt!
    Volgens mij zit er geen ah in baarle nassau

13. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waarom gaat dat 6 weken duren..?
    Tanden trekken ze toch pas als het gebit klaar is, daarna doet het ffies zeer maar na een dag of 2, 3 kan je eten... Ok niet alles maar ook zeker niet vloeibaar...
    De wondjes in de mond genezen heel snel...
    Groetjes van Bianca ( ff nieuwsgierig naar die 6 weken ;) ) Maar succes voor je moeder...hoop dat ze er niet al te veel last van krijgt!

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat je sowieso kunt doen is alles met de staafmixer fijnmaken. Dat is wat de bewoners bij ons ook krijgen als ze om wat voor reden dan ook vloeibaar moeten eten. Het eet raar maar dat is dan meer omdat je bij bijv broccolie een andere structuur verwacht, maar het smaakt hetzelfde.. Een hele vreemde gewaarwording, moet ik zeggen.. :)

Zelfs vlees kun je staafmixeren, en als je het makkelijk wil maken koop je gewoon aardappelpuree... :) Maar eigenlijk is alles wat je normaal eet wel fijn genoeg te maken. En eventueel een lekker sausje erbij, want bijv gemalen vlees word erg droog...

Succes voor je moeder! Het is nogal wat, 6 weken zonder tanden..

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh wat klinkt dit vies zeg

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even een antwoord van heel andere orde. Weet je zeker dat ze die 6 weken zonder tanden zit? Heeft ze dat wel helemaal goed begrepen? Bij ons in de praktijk 'meten' we eerst alles op en maken (laten we maken) we eerst de prothese. Pas dan worden de tanden/kiezen geëxtraheerd en de wonden gehecht, dan gaat meteen de prothese in. Men mag dan in principe alles eten, niet te hard omdat dat pijnlijk is.

Recepten, geen idee sorry!

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

zo is het bij mijn moeder ook gegaan!

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nee,het duurt echt 6 weken! Misschien dat het hier in België anders gaat?Ze gaan het opmeten als alle tandjes eruit zijn volgens mij.Ook geen idee waarom het zolang duurt :( Maar ik kan me nog wel herinneren dat m'n vader een aantal jaar geleden ook zo lang zonder tanden heeft gelopen toen hij een gebit kreeg...
    Wat goed dat je bij jullie meteen een gebit krijgt!

Bedankt voor de ideeën tot dusver, babypotjes is helaas écht niet haar smaak...:) (moeilijk mens ook ;) )
    Dus het zal vooral veel stamppot enzo worden denk ik...

@Taliaa: dat klinkt inderdaad errug euh...interessant! :)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lucia, echt waar :confused: ? Zou best kunnen dat het in belgie anders is, maar ik kan het me bij ons niet voorstellen. Wij meten alles op, en de tanden worden getrokken als de prothese klaar is. Dan komen de patiënten, zeker in het begin, geregeld terug om het gebit weer 'passend' te maken, dit omdat de kaak slinkt na het extraheren. Nou 6 weken zonder tanden is bij ons echt not-done hoor! Ik zou zeggen, maak dan een noodprothese ofzo, maar laat niet iemand zonder lopen. Overigens lijkt het me ook helemaal niet fijn om als je net je tanden en keizen hebt laten extraheren, om dan alles op te meten, je moet toch 'happen' enzo. Maarja, kan er niks aan veranderen (vanuit hier) heel veel sterkte en succes voor je ma in die tussentijd!

Ik zou gewoon het normale eten maken, en dat dan lekker fijn prakken. Wat langer op sabbelen en doorslikken, is denk ik lekkerder als babypotjes, of alles doorelkaar gepureerd! Baby's eten ook zonder tanden dus het moet kunnen ;) .

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    kan me van mijn moeder niet herrinneren dat ze 6 weken vloeibaar heeft gegeten. Ook heeft zij na een paar dagen een tijdelijk gebit gekregen ivm krimpen van de kaken

Deel Deze Pagina