Onze jongste is net 1 jaar als we gaan vliegen. Onze eigen kinderwagen gaat niet meer (te groot/zwaar), dus moeten we een buggy hebben. Maar omdat we thuis dus al een goede wagen hebben, hoeven we niet een supergoede, dure buggy erbij. Is dus een buggy voor 1 à 2 keer per jaar. Tweedehands durf ik niet aan, want op vakantie kun je het niet gebruiken als er een wieltje weigert of zo. Dit zijn zo'n beetje onze wensen: - Paraplubuggy (licht, en mag mee tot de gate) - Met een ligstand - Met een zonnekap - Niet te duur Welke raden jullie aan?
Wat vind je niet te duur? Wij hebben onlangs een Koelstra bij de Prenetal gekocht. Was iets van 80/90 euri. We hadden vlak daarvoor ook 1 van kruidvat gekocht want wilden ook niet zo'n dure gezien we de buggy vooral voor de (vlieg)vakanties zullen gebruiken. Maar deze bevalt niet. Schop vaak tegen de wielen aan en was voor ons net iets te laag dus niet fijn duwen. Zonde geld, in ons geval. De koelstra is lekker hoog (ben bijna 1.80) en ik schop niet tegen de wielen aan. Ook s de zonnekap wat langer heb ik het idee. Maar goed dit is heel persoonlijk en het is maar net wat voor eisen je er aan stelt.
Wij hebben toch geinvesteerd in een Maclaren buggy via marktplaats. Loopt heerlijk en we hebben er niet de hoofdprijs voor betaald. Ik vond wandelcomfort ook belangrijk. Ik had een Hema buggy gekocht maar die had voortdurend blokkerende wieltjes.
Je moet er ook rekening mee houden dat we behoorlijk met de buggy's gegooid kan worden bij het in- en uitladen. Heb al verschillende kapotte buggy's op de bagageband voorbij zien komen, soms zelfs compleet losse wieltjes! Hier gaan we binnenkort voor de 3e keer met een koelstra buggy vliegen, gaat tot nu toe altijd goed. En je hebt inderdaad ook een zonnekap wat erg prettig kan zijn op vakantie.
Daarom wil ik een paraplubuggy. Die gaat niet met de bagage mee, maar gaat mee naar de gate. Die krijg je ook weer bij het verlaten van het vliegtuig.
Die van de Kruidvat is echt prima. Wij gebruiken hem al 3 jaar, ligt standaard achterin de auto, altijd handig.
Ik zag dat ze verschillende hadden bij de Kruidvat. En ook dat de ervaringen wisselen... Dus ik twijfel sterk bij die.
De buggy gaat wel degelijk in het bagageruim hoor! Soms heb je de mazzel dat hij bij de aankomst weer bij de gate staat maar meestal moet je hem bij een aparte bagageband weer ophalen. Toen wij naar Amerika gingen hebben we er dus voor gekozen de buggy in te checken als bagage en zoonlief in een rugdrager mee te nemen.
Wij gaan over 2 weken ook met het vliegtuig op vakantie. Ik heb vorige week de buggy gehaald van de kruidvat, en moet zeggen wat een handig ding! Hij rijd heerlijk, mijn dochter zit er mooi in, kan in verschillende standen, ook liggen.. heeft een handig boodschappen mandje onder de zitting.. dus het lijkt mij echt ideaal voor de vakantie!
Koelstra hier en ook hier net terug vd 3de vlucht. Buggy kan het allemaal hebben! En inderdaad buggy gaat mee tot aan het vliegtuig maar daarna gewoon het ruim in. Eenmaal op bestemming vind je je buggy weer terug op de bagage band of een afgifte punt voor afwijkende bagage. De mannen die dit laden en lossen smijten dus wel met je buggy zoals ze dat met de koffers doen.
Da's dus best klote, want dan moet je met je baby sjouwen van gate tot bagageband. Is niet handig als je eerst een uur in de rij moet staan voor een visum...
Ik heb nog nooit een uur in de rij gestaan voor een visum dat zal toch wel meevallen? Wij reizen nooit met buggy en we hebben het ook overleefd komt best goed hoor. Je bent toch samen.
Wij leverden onze buggy in bij de gate- voor de ingang van vliegtuig. En kregen weer terug bij de ingang gewoon hoor of gate.
Mijn ervaring is dat de buggy voorin gaat en ook weer gelijk bij de deur van het vliegtuig wordt afgegeven. Ik vlieg volgende maand alleen met de kinderen naar het Midden Oosten en de wachttijden bij de douane kunnen tot twee uur oplopen. Ik wil gewoon perse de buggy gelijk hebben.
Dan hoop ik dat het lukt.. Hier vooral Transavia vluchten gehad en geen enkele maal mijn buggy direct terug gehad bij uitstappen van het vliegtuig. Visum voor Turkije heb ik nooit lang op hoeven wachten hoor!