Volgens mij heeft mijn dochter krentenbaard, ik heb het zelf vroeger ook wel gehad dus ik herken het. Ik meen me te herinneren dat ik altijd zo snel mogelijk de dokter moest bellen voor een crème omdat anders m'n hele gezicht onder zat. Maarja het is Pinksteren, moet ik de HAP bellen voor een recept of kan ik nog een dagje wachten?
Idd even de HAP bellen heb ik laatst ook gedaan toen ik dacht dat mn dochtertje het had. Had het zelf ws ook gehad dus ik had de zalf al in huis en mocht het erop smeren. Maar juist bij krentenbaard is het belangrijk dat je er snel bij bent anders breidt het zoch snel uit.
Als je die zalf hebt en het is ingetrokken moet je er even zinkzalf opsmeren zodat het sneller indroogd, is nog onstekingsremmend ook.. Mijn zoontje heeft het standaard 1 keer in de 3 maanden. Volgens de huisarts groeit hij er ooit wel overheen..
Verder goed oppassen met aanrakingen en voldoende je handen wassen want het is zo doorgegeven schijnt. Ik heb het vroeger ook gehad en de arts heeft me toen gewaarschuwt dat het erg besmettelijk was,alleen heeft niemand het ooit gekregen bij ons ondanks dat ik toch iedere avond een afscheidszoen gaf voor het naar bed gaan
indd het is (vooral als ie het net heeft en nog niet ingedroogd is ) super besmettelijk ! ook voor jou/andere kinderen enz.. dus zorg dat je er niet aankomt + hij t liefst niet ( snap dat t moeilijk is )
Mij werd zinkolie aanbevolen door de dokter. Werkt prima (dus verder geen andere zalf). Maar ze had dan ook maar een klein plekje op haar wang. Maar irritant vond ik het wel en ik zag echt nog lang een rode plek op haar wang waar het had gezeten...
Dank jullie wel dames! Ik heb inderdaad zalf gekregen, kussen kan ik niet laten maar ik kus haar dan maar op haar kruintje. Ieder geval bedankt voor de tips!