Binnenkort willen we met opa en oma een dagje uit gaan. Ik kreeg te horen van mijn schoonzusje dat de Efteling heel leuk was. Nu is hun dochter een jaartje ouder en vraag ik me af of het voor onze dochter ook al leuk zou zijn. Of dat iets anders leuker zou zijn voor haar? (dierentuin lijkt me nog geen succes?) Opa en oma wonen in de omgeving van Amersfoort, we vinden het niet erg om er met de auto heen te moeten maar liever niet langer dan 30-45 minuten.
Zowel de Efteling als de dierentuin vielen hier erg in de smaak met bijna twee jaar. En dan zou ik voor de Efteling gaan
Beide zijn erg leuk. Hier grote efteling fans. Ook voor die kleintjes is er genoeg te doen. Vooral het sprookjesbos en droomvlucht etc. Maar wel een prijzig uitje. Verder is Amersfoort ook erg leuk, maar ik vind Ouwehands nét wat leuker. Ik weet niet of hij al open is, maar Austerlitz is ook leuk als het speelgedeelte open is. Qua afstanden weet ik niet hoever het precies rijden is, maar Julianatoren schijnt ook leuk te zijn. Of misschien is er wel een speelbos in de buurt --> https://www.springzaad.nl/speelnatuur-per-provincie
Ja toch wel? Mijn schoonzusje gaf aan dat haar dochter niet echt interesse had in de dieren en eigenlijk vooral in de speeltuin wilde spelen haha. Is de Efteling ook leuk voor iedereen? Mijn zusje en zwager gaan ook mee. Mijn zusje is 19 en gaf aan dat het wel allemaal vrij ver uit elkaar lag dus dat je vanaf het sprookjesbos naar de "grote attracties" wel een stuk moest lopen, is het dan wel leuk voor hun erbij?
Mijn bijna 2 jarige zou denk ik niet veel mee krijgen van de Efteling. Of overal in willen waar hij niet in mag en zich los proberen te wurmen in bijv droomvlucht. De dierentuin was een groot succes toen onze andere zoon net 2 was. Ik zou voor de dierentuin gaan.
Dierentuin is super voor die leeftijd! Wij hebben sinds dat K. 1,5 was een abonnement op Blijdorp en gaan zeer regelmatig. Efteling gaan wij van het voorjaar voor het eerst proberen, K. Is dan 3 jaar.
aah dus de dierentuin is toch wel leuk voor deze leeftijd ook? Vonden ze de dieren ook echt leuk om te zien of ging het vooral om de speeltuin? Anders vindt ik het namelijk een beetje veel geld voor alleen de speeltuin haha
Dierentuin is leuk, maar een kinderboerderij, geitenboerderij, natuurspeeltuin, monkey town/ballorig etc is net zo leuk op die leeftijd
Ja daarom twijfel ik een beetje of we haar perse een plezier doen bij de dierentuin. Zelf hebben we een abonnement bij balorig hier in de woonplaats. Dit vindt ze elke keer erg leuk. Maar weet niet hoe leuk dit is voor mijn zusje van 19 haha.
Ik zou iets kiezen wat je zelf leuk vindt en dat ook leuk is voor een peuter; Ballorig vind ik bv voor de kinderen super, voor mezelf vooral erg duur Dierentuin vind ik zelf heel leuk en voor de kinderen zijn er super leuke speeltuintjes enzo. Hier hebben ze ook een leuke binnenspeeltuin met zand etc. En de dieren werden door mijn dochters wel echt bekeken zo met 2jr, niet de dieren waar je naar moest speuren al turend, maar bv kleine aapjes vonden (en vinden) ze fantastisch! Stokstaartjes, leeuwen die vlakbij het raam lagen, giraffes die je goed kon bekijken etc.
De meeste tweejarigen hebben de meeste lol met een speeltuintje. Ze zullen zich in een dierentuin of pretpark echt wel vermaken, maar het heeft vaak nauwelijks meerwaarde tov de speeltuin op de hoek. Dat is niet erg, ze zijn niet voor niks nog gratis, maar je moet dan niet verwachten dat ze echt iets heeft aan waar je bent, en je erbij neerleggen dat ze het meest geïnteresseerd is in de eendjes en de schommel. Als je met een gevarieerde groep gaat is een dierentuin of pretpark leuk voor iedereen, dus kies iets wat je zelf leuk vindt.
De Efteling heeft hier enorm veel indruk gemaakt. No way dat hij veel meer plezier heeft in een speeltuin zoals hierboven gesteld. Dierentuin vond hij ook leuk maar haalt het niet bij de Efteling. Vooral het Carnaval vindt hij prachtig maar ook de zweefmolen, de draaimolens, monsieur canibale, droomvlucht, pirahna enz enz.
Dit een beetje. Ik zou kiezen wat jullie leuk vinden en dat doen. Zowel Efteling als dierentuin vindt iedereen hier prachtig. Mijn 1,5-jarige heeft zich vandaag ook fantastisch vermaakt in het oertijdmuseum (veel grote beelden van dino's). Zolang ze wat rond kan rennen, zo af en toe iets interessants ziet, een keer in zand kan graaien en wat kan spelen is het al snel goed. Dan heb je de dag gevuld. Dus wat heeft jullie voorkeur en vooral, bedenk je dat alles wat onhandiger gaat dan zonder tweejarige, dan komt het vast goed.
Onze dochter is gek op dieren en ook vanaf haar eerste verjaardag gek op de dierentuin... ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik met een peuter in de Efteling zou moeten doen?
Hier vond mijn oudste met 2jr de Efteling ook super leuk, gewoon al alles zien! We gingen toen ook met andere kinderen, was voor iedereen erg leuk.
Mijn dochter kan zich trouwens ook prima vermaken in het Archeon. Vooral als er evenementen zijn. Dit is vlakbij ons en inmiddels hebben we een museumjaarkaart, dus kunnen er zo naar binnen. Toen ze bijna 2 was, zijn we naar de midwinterfair geweest en ze vond de workshops helemaal geweldig. Ze mocht oa op de conga's meedoen toen, maar die workshop is er niet standaard. Ook de Apenheul vind ik heel leuk. Niet te groot, leuke speeltuin en ook gezellig aapjes kijken die ook nog eens heel dichtbij komen
Ben vorige week met onze zoon van 3,5 naar het Nijntje museum geweest, hij vond het geweldig! Maar genoeg jongere kinderen die het ook super naar hun zin hadden. Je maakt er geen hele dag vol, maar was hier zeker een groot succes. Wij zijn met de trein gegaan (omgeving Rotterdam) omdat zoon graag weer eens met de trein wilde, maar vanuit Amersfoort is het natuurlijk ook prima aan te rijden, museum zit in Utrecht. Anders zou ik ook voor de dierentuin of kinderboerderij gaan.
Julianatoren Dierentuin is ook echt wel heel leuk. Ik heb al bijna 2 jaar een abbo en elke keer vind ze het weer leuk als we gaan.
Grote grap is, ik was twee toen ik naar de efteling ging en weet dat nog heel goed! Lang niet alles meer na 31 jaar maar de fatamorgana was toen nog in aanbouw. Van de zeldzame keer daarna weet ik uiteraard meer, voornamelijk omdat mn moeder een overstekende eend op de heenweg doodreedt, volhield dat ie weg was gevlogen en ik vanaf toen besefte dat mijn moeder ook kon liegen (had namelijk in de achterruit wat anders gezien) en ik vanaf die carousel die omhoog ging probeerde naar de weg te kijken om te zien of die eend nog weggekomen was...mijn moeder weet dat trouwens echt niet meer, maar ik wel! (was een jaar of 4)