14 maanden en veel huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edr89, 1 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Mijn dochter is 14 maanden en huilt zoveel, meer dan de afgelopen tijd. Vaak gaat het met afleiding weer snel goed. Liedje zingen, boekje lezen, nieuw speeltje, enz. Maar ze is overal snel op uitgekeken terwijl ze een tijd geleden echt wel een uur zelf kon spelen. Komt continu naar me toe en wil alles samen doen.
    Als ik google op 14 maanden sprong dan krijg ik wel hits, maar dat krijg ik bij elke maand die ik invul haha.
    Klinkt het bekend voor jullie rond deze tijd?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Hou op schei uit! Daar hebben wij nu een week of 2 mee te maken, naast dat ze ook nog eens niet lekker was dus kon je papa en mama echt opvegen. T begint nu, week 3, weer een beetje richting zn oude gangetje te gaan dat ze ook weer lief zelf kan spelen ipv op mama geplakt te zijn. Maar zodra ze me ziet is t nog foute boel wil ze in mn armen de hele kamer rond alles aanwijzen etc etc. Voor een uurtje o.i.d geen probleem maar dit gaat de hele dag door en de draagdoek is geen optie meer (de baby bjorn die we nog ongebruikt hadden liggen overigens ook niet, kleine houdini breekt daar ook uit) dus huishouden ligt zo goed als stil totdat ze slaapt.

3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Fijn om herkenning te lezen! Inderdaad.. continu aan mama geplakt. Huilend voor me staan met armpjes omhoog. De heeele dag. En als ik ergens mee tegen zeg begint een groot drama bij mevrouw. En hier ook op de arm en alles aanwijzen. Kan ze net een paar dagen dus is helemaal hip haha.
    Gelukkig gaat het bij jullie weer de goede kant op. Dat biedt hoop ;)

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Haha ik moet stiemem lachen. Hier ook zo'n dramaking.

Janken om het minste en geringste. Omdat hij er niet bij kan, of omdat hij er wel bij kan. Omdat hij iets wil wat niet mag of kan. Omdat ik even weg loop. Omdat hij zelf even weg kruipt. Omdat hij honger heeft. Omdat hij ergens anders zin in heeft qua eten. Omdat omdat omdat.

Ik vind het oprecht vervelend voor m. Maar zolang hij gegeten heeft en een schone kont heeft, heeft hij pech. Ik blijf niet aan de gang. Vaak stopt hij na een minuut ook met huilen. Doet hij dat niet, dan is het 9/10 tijd om te slapen en gaat hij naar bed.

Hier is het nu sinds twee a drie weken zo.

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier ook wel herkenbaar. Het gaat een beetje met vlagen. Hangt ook wel behoorlijk aan mij en als hij dan lekker zelf aan het spelen is dan bedenkt hij na 10 minuten van alles wat niet mag. Gevolg: weer huilen, omdat mama nee zegt.

En zodra ik op de bank ga zitten moet hij er ook bij. Ik zit nu dus af en toe verplicht op de grond en dan kan hij vaak wel zelf spelen.

6. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ooh echt he! Alles bedenken wat niet mag, zo herkenbaar! En dan brullen. Die van mij stopt helaas niet uit zichzelf met huilen ;)
    Ik zit ook halve dagen op de grond nu, dat helpt wel wat. Of ik ga met haar naar boven, daar is alles veeeeel interessanter. Ik heb mn badkamer nog nooit zovaak schoongemaakt, ik moet toch wat doen terwijl zij zich boven vermaakt haha.
    We hebben hier ook wel te maken met wat medische dingen dus ik begon daaraan te twijfelen, maar als ik jullie zo lees, zal het er wel bijhoren!

Vulpen vindt dit leuk.
  7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Yes!
    Jas aan? Drama
    Tandenpoetsen? Drama
    Eten te langzaam? Drama
    Eten van zijn gezicht halen? Drama
    De ene dag vindt hij alles best en de andere is het dus constant gillen.
    Tijdens het ‘huilen’ klapt hij in zijn handjes en als ik dan begin te zingen lacht hij gelijk weer en zwaait dan nog even.
    Het begon een week na zijn verjaardag...

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Check! Als ze gaat brullen omdat ze iets niet mag dan laat ik haar naar mij toe komen terwijl bij pijn/angst/ziek zwak misselijk etc ga ik naar haar toe. Weet nog niet of t helpt maar wil geen dramaqueen opvoeden dus dacht bij mezelf laten we dit anders aanvliegen.
    Check + avond eten op (en je weet echt zek honger is echt uitgesloten)

Het hoort erbij, het gaat weer over en over een jaar denken we er met weemoed aan terug

9. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Owww, dit hebben wij hier nu ook. Niks is goed. Mevrouw wil alleen maar aan onze handen rondjes lopen. Zodra ik daarmee stop en zeg dat ze even moet gaan zitten en spelen is het brullen geblazen. Of ze gaat pr ecies de dingen doen die ze niet mag. Hoop zo dat deze fase niet al te lang duurt. Ze is gisteren 1 geworden.

10. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Herkenbaar en hier is het sinds een paar dagen weer wat rustiger. Maar wat een kleine b*tch kon ze zijn zeg. Om alles krijsen, nee schudden en drama maken. Pfffff
    Ze moest ook niks van mijn man hebben maar dat is ook weer voorbij.

Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Volgens oei ik groei zijn er sprongen van week 50.5 tm 54.5 en 59.5 tot 61.5.

Als ik de leeftijden hier zie dan zijn er 2 sprongen door elkaar benoemd nu :)

12. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Heel heel heeeeeel herkenbaar! Ze is op dit moment echt een kleine drama Queen. Ben heel blij dat ik dit lees, want dacht echt dat het aan mij lag. Niks is er goed, als ze het woordje nee hoort is t 9/10 x een drama. Ik vind het echt vreselijk, en afleiden helpt hier niet altijd. Ik laat haar vaak wel gaan, vooral als ze iets niet mag en ze zet het op een brullen geef ik der echt even geen aandacht, daarna loop ik naar der toe en leg ik het uit. Maar lastig is het wel, en dan komt er ook nog bij dat ze deze week helemaal niet lekker was, en dan vind ik het wel lastig hoe ik ermee om moet gaan. Laten we maar zeggen: het is een fase :rolleyes:! Maar ze zitten nu wel in een sprong een best wel lange sprong ;).

Vero0504 vindt dit leuk.
  13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    och ja die 14 maanden sprong.
    Wat een drama was dat zeg. Niks was goed.
    Herkenbaar dus!

14. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Zoveel herkenning dus! Toch wel fijn om er niet alleen voor te staan ;)
    Hier heeft ze inmiddels ook nog eens al 2 dagen koorts en alleen maar brullen en hangen en niet eten, dus nu is al helemaal niks goed. Arm meisje. Kiesjes zijn aan het doorkomen maar ik betwijfel of ze daar zó'n pijn van kan hebben.
    Hopelijk is ze snel weer mn vrolijke, lieve meisje!

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Hier dachten we waterpokken maar was ineens de 6e kinderziekte die gelijktijdig liep. Zijn nu weer wat verder, papa is ook goed maar als ze de keuze heeft dan moet ze mij hebben. Zelfs ik ben beter dan opa en opa staat hier echt op een mega voetstuk. Ze kan wel weer lief spelen, dat gaat weer heel veel beter gelukkig maar als ze de kans heeft, dan wil ze graag gedragen worden en met mij de kamer door en aaaaaaaalles aanwijzen. Alleen nu is dat dus een stuk liever ipv dwangmatig

16. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Toevallig nog meer kindjes die slecht eten en drinken op het moment?
    Dan weet ik of het aan de leeftijd ligt of dat ik ergens anders aan moet denken ;)

4 kiezen zijn ook bezig met doorkomen, eten/aten jullie kindjes dan ook zo weinig? Dat kan dan ook nog een oorzaak zijn.

17. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier gaat het altijd in fases. De ene week eten ze 2 boterhammen per keer en de andere week eten ze maar 3 stukjes. Gaat bij mijn dochter nog steeds zo.

Maar op het moment eet mijn zoontje ook wel wat minder. Komt ook weer een kiesje door. Dus waar het aan ligt....;)

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Bunkert eigenlijk altijd wel, ik vond dr eerder hongeriger dan normaal. Goed nieuws ik heb vrijdag een fantastische dag gehad met dr kon mn halve dag thuiswerken, t huishouden doen, samen spelen, badderen em had zelfs nog tijd over om met dr te vingerverven voor papa zn verjaardag. Had een engeltje in huis die niet elke 5 tellen opgetild en rondgedragen wilde worden om alles te laten zien, ze wil nog wel meer aandacht dan normaal maar kon ook weer als vanouds fantastisch zelfstandig spelen. Er is hoop!!!

Deel Deze Pagina