Dierenmishandeling, niet voor gevoelige mensen!teken petitie

Discussie in 'De lounge' gestart door Esin, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esin

    Esin Niet meer actief

    Ik kwam per toeval op deze site terecht.......

    Wat een verschrikkelijke wreedheden staan er op deze site...... :(

    Mensen ajb teken de petitie en probeer deze site te linken...

    Alle kleine beetjes helpen..
    Dus doe het voor deze lieve honden, katten en de andere dieren die deze wreedheden moeten doorstaan....... :(


    Liefs Esin


    Link: http://www.dierenleedazie.be/web/page.php?29

    Edit moderator: Titel aangepast met waarschuwing.
     
  2. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    misschien kun je er even bij vermelden of de link
    ook wrede foto's laat zien?
    durf/wil die link nu niet klikken, want ik weet niet
    wat ik te zien krijg...
     
  3. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Geen zielige plaatjes, alleen tekst. De tekst beschrijft wel gedetailleerd de marteling van een hond, dus als je daar niet tegen kan: niet lezen.
    Onderin staan een paar adressen waar je een protestbrief naar zou kunnen sturen.

    Persoonlijk denk ik dat lid worden van een grote organisatie meer zal doen dan wat losse brieven van Nederlandse-Belgische onbekenden, zeker in zulke landen. Overigens is er in eigen land ook nog een hoop te verbeteren, dus als je je steentje bij wilt dragen denk dan ook aan de dieren hier in de regio.
     
  4. Esin

    Esin Niet meer actief

    Link site


    http://www.dierenleedazie.be/web/


    Je komt niet op enge foto's als je op de website klikt dat kun je zelf kiezen om te bekijken...

    Het gaat mij erom dat er een mailtje word gestuurd of een petitie getekend word...
     
  5. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Helemaal mee eens. Te beginnen met het kiloknaller-, C1000- en ander dieronvriendelijk bio-industrievlees links te laten liggen en te gaan voor biologsich, ipv goedkope eieren een paar dubbeltjes meer neer te leggen voor een vrije uitloop variant, een kat uit het asiel te nemen ipv een kleintje uit een nestje...

    In Azie kan je toch weinig aan doen (behalve heel makkelijk een petitie ondertekenen) terwijl je inderdaad dicht bij huis veel meer kan betekenen, door de keuzes die je zelf maakt. En de varkens, kippen en kistkalveren hier in NL hebben nou ook niet echt een lekker zorgeloos scharrel-leventje.
     
  6. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    En als je geen geld uit wilt/kunt geven aan scharrelvlees en vrije uitloop-eieren kun je ook andere dingen doen:
    - loop mee als collectant van de dierenbescherming
    - ga eens achter een standje staan
    - laat asielhonden uit
    - etc
     
  7. Esin

    Esin Niet meer actief

    Sjonge jonge zeg alle kleine beetjes helpen hoor of dat nou hier is of in weet ik veel waar....

    Mijn hart breekt als ik lieve honden zie die doodsbang met elkaar in een te krappe kooi zitten en afwachtend om op een vreselijke pijnlijke manier geslacht te worden, want hoe meer pijn het dier heeft des de lekkerder smaakt het vlees dus dan villen we zo'n hond maar levend en de andere mogen toekijken....

    Of katten en kittens die levend in kokend water worden gekookt....

    Overal ter wereld zijn er wel wreedheden naar mens en dier toe, maar wij hebben makkelijk praten veilig achter ons computer schermpje...

    Een kleine moeite om een brief te mailen wat ik ook heb gedaan en een petitie te tekenen.. Al zou het maar iets helpen voor nu of in de toekomst..

    Helemaal niets doen vind ik gewoon.... :-#
     
  8. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    @ Esin, het was ook helemaal niet lelijk bedoeld tegen jou, sorry als het zo over kwam. En natuurlijk kan je altijd beter iets dan niets doen, daar heb je 100% gelijk in vind ik.

    Ik vind het alleen wel jammer dat men helemaal over de zeik gaat als het om lieve pluizige beestjes gaat zoal katten of honden, terwijl er bij heel veel mensen bijna elke dag soortgelijk dierenleed tussen de boterham zit of op het bord ligt, alleen dan van varkens en kippen. Alleen, die vinden we doorgaans niet zo aaibaar, dus hebben we er minder moeite mee of we sluiten onze ogen ervoor.

    Dat is wat ik ermee wil zeggen. Als je het nodig vindt, moet je zeker die petitie tekenen en lief dat je eraan en denkt het hier plaatst, hoe minderen dierenleed hoe beter! Maar wat je zegt over 'makkelijk van achter je scherm roepen', dat is waar maar je kan er ook zelf iets tegen doen! Elk stuk (bio industrie) vlees dat je minder eet, is minder dierenleed. Elke donatie die jij doet aan een asiel = een beter leven voor katten, honden en andere in de steek gelaten dieren. En dat geldt inderdaad ook voor de dingen die San79 zegt.

    En nogmaals, het was het aanvallend bedoeld tegen jou. Vind het alleen raar dat mensen zo reageren over katten en honden heel ver weg terwijl er in NL ook miljoenen varkens en kippen wonen met een soortgelijk rotleven.
     
  9. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik ken je gevoel hoor maar het werkt niet om dit soort dingen van mensen te gaan eisen. Daar kwam ik al snel genoeg achter.....

    Ik zoek het inderdaad ook liever dicht bij huis; ik heb alle vormen van levend wezen van m'n menu geschapt en ook de schoonmaakmiddelen en cosmeticaartikelen zijn dierproefvrij EN vegetarisch als het ff kan. Degene die er voor open staan en vragen stellen, leg ik meer dan graag uit waarom ik hiervoor gekozen heb en wat zich afspeelt in de bio industrie. Ik ga met niemand de discussie aan, want maar al te vaak heb ik gemerkt dat mensen je gaan aanspreken op je geweten (oh maar zo'n dier heeft toch een goed leven gehad, ja maar je draagt toch leer....nee das kunstleer !). Het haalt niets uit.
    Zelf heb ik een lief kattenbeest uit het asiel rondlopen (die gedragsmatig nog elke dag naast de bak plast, maar wij nemen dat voor lief en gaan hem iig niet lopen opjagen als hij het weer heeft gedaan), ook nog 2 cavia's en schildpad...hoe meer dierenzieltjes hoe meer vreugd :)

    Dussuhm, ik vind je actie tof, om hier een berichtje te plaatsen, want zo doe je toch ook je ding ! Je beinvloedt je eigen gedrag en de mensen die het steunen, zullen dit bericht vanzelf onder ogen krijgen.
     
  10. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Esin ik bedoelde het ook echt niet rot! Tuurlijk is een mail sturen beter dan niets!
    Beter iets dan niets inderdaad!
     
  11. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Haha ja alsof jij de bad guy bent die zich moet verantwoorden!
    Ik ben zelf geen vegetariƫr (eet biologisch vlees of van die groenteschijven) maar een vriend van mij wel, en die krijgt ook altijd van die rare verwijten.
    Mensen willen willen dan kennelijk even bewijzen dat jij helemaal niet zo 'goed' bent, maar een pretentieuze hufter!
     
  12. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ja precies. En als ze pretentieus bezig zijn, voel ik dat haarfijn aan en zeg ik gewoon: het is mijn keuze en daar blijf ik bij. Ik liet me nogal uit mijn tent lokken maar ik word er niet meer boos om. Andersom denk ik ook: die persoon eet vlees, is het niet met mijn ideeen eens, maakt nog niet dat we elkaar dan gelijk onaardig moeten vinden.
     
  13. Xmas06

    Xmas06 Niet meer actief

    Ik eet al biologisch....ben lid van proefdiervrij....lid van PETA...en het dierenfront! Schandlig hoe beesten in deze wereld behandeld worden :evil:
     
  14. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    oh nu je het zegt ik vergeet mijn cavia's te voeren :confused:

    :oops:
     
  15. 2009mama

    2009mama Niet meer actief

    ik doe zelf persoonlijk liever wat haalbaar,
    in zuidarika zijn ze bezig om mishandeling aan te pakken,daar worden honden in de fik gestoken,stenen naar ze gegooit en verdronken in de zee,als je daar voor tekent is het haalbaar om te stoppen,als je daar geld na toe doet is het haalbaar om de honden te sterriliseren zodat ze geen pups meer kunnen krijgen ( honden zijn in overvloed daar en daarom worden ze vermoord)
    ik doe dat liever... tuurlijk het is misschien niet haalbaar,maar waarschijnlijk wel meer haalbaar dan hier heel nederland op bio vlees te krijgen,of geen leren jas of schoenen te laten dragen,vooral mensen met een ziekte of slechte voeten...ze zullen het toch nodig hebben,
    als dat betekent dat ik ergens moet beginnen duizenden km verderop...prima dan begin ik duizenden km verderop... betekend wel dat als het behaald is ..... duizenden dieren mishandel vrij zijn....

    daarintegen vind ik wel dat je inderdaad bio vlees kunt eten,een dier uit het asiel halen inplaats van een jonkie kopen, collecte's houden
     
  16. Fladdertje

    Fladdertje Niet meer actief

    Ben af en toe wel es actief op deze site en heb al gedoneerd..Echt vreselijk dat dit allemaal gebeurd,menigmaal zitten janken hierom..En hoezo is het beter om eerst es dichter bij huis te beginnen? Ik vind dat elke kleine beetjes helpen; onlangs is er iets getekend waardoor kattenbont uit Azie bijvoorbeeld niet meer in Nederland verkocht mag worden. Dat is te danken aan een website zoals dierenleedazie!
     

Deel Deze Pagina