Rondreis schotland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tumtummetje, 8 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Voor de meivakantie en zomervakantie heb ik al geboekt, maar ben al aan het kijken voor volgend jaar.
    We hebben besloten om dan een rondreis Schotland te gaan maken. Ik wil dit al heel vroeg boeken, omdat ik alles los ga boeken en populaire accommodaties al snel vol zitten.

Wie heeft tips voor ons? We gaan met de boot naar Newcastle en vanuit daar trekken we verder omhoog.
    Wie weet gave accommodaties, voornamelijk met kids en wat moeten we echt zien? Sowieso willen we graag met de Jacobite train, naar Loch Ness en Edinburgh.

Liefs Tumtummetje

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Tips:
    Highland Folk museum in newtonmore.
    Cullodenmuseum vlakbij Inverness
    Daar vlakbij ligt ook een mooie prehistorische begraafplaats met van die stenen: clava cairns
    Het kasteel in Edinburgh. En daarna over the royal mile naar beneden wandelen. Je kunt makkelijk buiten de stad parkeren en met een ov dagkaart zo met de tram in de stad.
    Wat meer westelijk is Skye heel mooi. Vooral de Fairy Glen vond ik echt magisch. Wij zijn in de meivakantie geweest en toen was het overal erg rustig.

Ik heb geen accommodatietips voor je, want wij hebben rondgereisd met onze eigen camper.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben vorig jaar in de meivakantie een rondreis door schotland gemaakt. Echt super! Ik had ook alles los geboekt via booking.com gewoon gekeken wat er leuk uit zag.
    Voor de meivakantie hoef je niet echt vroeg te boeken, dan is het nog heerlijk rustig overal.
    We hebben 2x overnacht in een pod (houten trekkershutje) op een camping, dat was wel echt leuk voor de kinderen. Sowieso vind ik het met kleine kinderen prettiger om afentoe een paar dagen ergens te blijven.
    Op Skye kan ik de Dunvegan camping pods aanraden.
    In de buurt van Fort William hebben we overnacht in hotel “The Isles of Glencoe”. Prachtige omgeving en heel kindvriendelijk met binnenzwembadje.

Athina vindt dit leuk.
  4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh super... ik wilde ook dit jaar in de meivakantie, maar manlief ziet het nu niet zitten met het hele brexitt gebeuren. Nu is er onverwachts nog een huis tussengekomen - dus gaan we sowieso niet - maar de tips hierboven klinken super. Ik hoop dat ik ze op een ander jaar terug kan vinden!

5. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Even een hele domme vraag, maar waarom zou je niet naar Schotland kunnen ivm Brexit ? Even een oprechte vraag, ik weet het serieus niet :oops:

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Wij zijn ooit jaren geleden geweest zonder kinderen. Het was zeker wel mooi. Maar ook erg verlaten en afgelegen. Even vond ik dat wel mooi. Maar het begon mij soms ook te vervelen. Daarnaast vond ik het behalve prachtig groen ook geel grijs en grouw en vaak nat en vochtig weer (Ondanks se zomerperiode). Ik vraag mij af of kinderen het heel lang leuk vinden.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  8. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Als je toevallig fan bent van de serie Outlander, MOET je langs Doune Castle. Daar wordt een deel van de audiotour voorgelezen door Sam Heughan (Jamie) :D

Marleen31 en Athina vinden dit leuk.
  9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nog een reden om naar Schotland te willen :oops::roflmao: !!

Siamara vindt dit leuk.
  10. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Wauw, ik heb gereageerd op dit topic en krijg deze advertentie te zien op Facebook... :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
  12. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Sterker nog, door Outlander ben ik op het idee gekomen :D

Maar dames, bedankt voor alle tips :thumup:. Die ga ik zeker gebruiken

Siamara vindt dit leuk.
  13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn kinderen vonden het voor 2 weken in elk geval heel leuk. Het is wel iets waar je ze vantevoren op moet voorbereiden, geen zon/zwembad vakantie... Ze vonden de boot geweldig: slapen en eten op de boot en aan dek staan en over de zee uit kijken. Later weer met de veerboot naar Skye, ook een avontuur. Verder hebben we onderweg een paar keer bewust een speeltuintje opgezocht. Maar het wandelen tussen de schapen langs de zee, de stranden met zeehonden, jan van genten, eidereenden, papegaaiduikers, gekke schelpen, dolfijnen spotten.. dat vonden ze heel leuk.
    In Edinburgh is het Museum of Scotland ook heel leuk voor kinderen. Daar zijn we ook een dag zoet geweest.
    Ik denk dat het ook wel scheelt als je in de meivakantie gaat, dan moet de hele zomer nog komen en geeft het niet als je wat druilerig weer hebt. (Maar we hebben echt maar een paar regendagen gehad, dus het kan ook meevallen)

Athina en Amberxx vinden dit leuk.
  14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben in de meivakantie een hele week zulk ontzettend mooi weer gehad.... de Schotten zelf warwn ook verbaasd dat de zon zo lang scheen.

Als je interesse hebt in outlander.... zal ik je de link naar ons reisverslag sturen?

15. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113

Oooh, heel graag! Leuk! Wij willen niet in de meivakantie volgend jaar denk ik, maar gewoon in de zomervakantie. We stellen ons er op in dat het geen zwembad / zon vakantie gaat worden. Onze oudste is dan al 13 en de middelste 11, die is ook dol op geschiedenis, historie etc. Dus ik denk dat onze kids het wel heel leuk gaan vinden.

Deel Deze Pagina