ik heb altijd graag willen reizen, maar tot nu toe is daar nog niets van gekomen. sinds een jaar ben ik alleen met mijn 2 kinderen, dus echt reizen zit er nog steeds niet in. nu zag ik een paar stedentrips van 3/4 dagen online staan. naar london, milaan, barcelona, valencia, ierland en volgens mij nog wat steden, allemaal onder of net boven de 100 euro (vlucht en verblijf inbegrepen) ik wil eigenlijk echt heel graag gaan, maar ik zou dan in mijn eentje moeten gaan? ik weet niet of ik dat wel wil, die paar dagen alleen in een vreemd land waar ik de taal niet spreek en niemand ken. zou ik het gewoon doen? of toch liever wachten tot er iemand met mij mee kan gaan?
Willen je kinderen niet mee? Mijn kinderen vinden dat echt geweldig, allemaal dingen bekijken. Je doet dan natuurlijk wel minder, dan wanneer je in je eentje gaat, maar het is wel veel gezelliger. Zelf zou ik niet alleen gaan, maar vooral omdat ik echt niet tegen alleen zijn kan. Als jij daar wel tegen kan, zou ik het gewoon een keer proberen! 3/4 dagen zijn zo voorbij. En anders misschien een vriendin meevragen?
Ik zou dan de kids meenemen. Is ook een speciaal "uitstapje" voor hen Misschien is er hier op het forum iemand die ook alleenstaande moeder is met kinderen in dezelfde leeftijd ongeveer als die van jou die mee willen?
Mijn moeder ging meestal samen met een vriendin met kinderen naar het buitenland...toch fijn als er een extra volwassene bij is. Toen wij ouder waren zijn we wel naar Londen geweest alleen met mijn moeder...maar toen was ik 19, zus en broer 17 en 13 Persoonlijk zou ik als ik met kleine kinderen ging reizen wel een extra volwassene erbij willen. Maar als je bedoelt helemaal alleen...dan zou ik dat wel doen...
ja, het zou dan wel echt alleen zijn. met mijn dochtertje (6) erbij. (zoontje is te jong met 4 jaar) zou het weer over de 200 kosten, en dat heb ik nu met de feestdagen gewoon niet over... ik ga er nog even over nadenken, ik kan opzich wel goed (heel goed) alleen zijn... maar in een vreemd land?
Ik zou zelf niet zonder mijn kids kunnen, maar als dat geen probleem voor je is, zou ik gewoon gaan. Vreemde taal? In de meeste steden in Europa redt je je echt wel hoor, zeker als je een woordje engels spreekt en anders wel met gebaren.