Lieve meiden, Vandaag over 3 weken wordt mijn kleine grote kanjer alweer 1 jaar! Vanaf het begin krijgt hij mijn melk, ondanks dat hij niet zelf kon drinken door zijn vroeggeboorte. Hij is geboren met 33 weken zwangerschap en woog slechts 1400 gram. Op dag 1 ben ik direct na mijn keizersnede begonnen met kolven en na 2 x kolven had ik resultaat: 10 hele milliliters! Wat voelde ik me trots, want daar kon ik mijn kleine kanjer 20(!!!!)keer van voeden! Elke dag werd het een beetje meer en mijn zoontje kreeg het allemaal via de sonde. Na een week begonnen met oefenen aan de borst, al kon hij er nog niks mee want het lukte hem gewoon echt nog niet. Toen begonnen met een flesje afgekolfde melk aanbieden, dit ging na een paar x verslikken erg goed! Maar ik moest en ik zou hem aan de borst krijgen en niet aan een flesje, al zat er voorlopig niks anders op. Ik heb me suf gekolfd, het heeft me bloed,zweet en tranen gekost maar toch doorgezet! Toen zoonlief na bijna 6 (erg lange!) weken eindelijk mee naar huis mocht, dronk hij nog maar 1 à 2x per dag aan de borst, de rest uit een flesje. Ik zat te bedenken hoe ik het wilde en ik was er al snel uit: Ik wilde hem volledig aan de borst hebben! Na veel oefenen, afbouwen van flesje, toch wel weer flesje, kloven, spruw, beginnende borstontsteking en ga zo maar verder, was zoonlief zo'n 4 maanden toen hij volledig aan de borst kwam! Wat was en ben ik trots! Tegenwoordig krijg ik wel de vraag wanneer ik 'dáár eens mee stop' en of het nog niet genoeg is geweest... Mijn standaard antwoord is: Ik heb niet zó hard gevochten en geknokt om het te laten slagen om naar 11 maanden al op te geven, want zo voelt het dan voor me! Zoonlief geniet er nog van en ik geniet van hem. Hij groeit en bloeit op mijn melk en dat maakt me trots! Ik stuur 2 foto's mee... Op de ene foto was zoonlief 2 weken oud en ging flink oefenen bij mama! De andere foto is van net, wat ben ik trots! Heel verhaal, maar ik moest het even kwijt!
Kippevel bij het zien van je foto's! Wat een klein ventje...en wat een beer Je hebt zeker reden om trots te zijn, Goed gedaan!
Dank jullie wel meiden! Ja,klein ini mini mensje was het! Hij is nog steeds niet heel groot,maar vergeleken met was hij was is hij nu een gigantische reus hihi!!! Liefs!
Hè, nu krijg ik tranen in mijn ogen van jouw verhaal. Wat een power en wat stoer! Hopelijk kunnen jullie er samen nog lang van genieten.
Super gedaan! Ik vond 5 weken kolven al lang, maar voor jou echt petje af... William ging bij mij na 5 weken volledig aan de borst, en geef hem nu ook nog... Je mag trots zijn op jezelf