En toen.....ineens zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Brigit, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hallo allemaal

Hier een hele trotse maar ook een ikstametmondopenverbijsterdtekijken mama..

Paar weken geleden wou ze ineens op potje plassen, nou ok luier uitgelaten en ga maar. Vanaf toen alleen nog maar op potje of wc geplast. (Maar 2 ongelukjes tot nu toe:D) Eerste week lekker thuis gebleven en als we weg moesten even luier om.
    Ze heeft al van baby af aan poepproblemen, ze durfte niet en krijste het vaak uit als ze toch aandrang kreeg. Maar ook dat doet ze gelijk zonder problemen op potje of wc. :$ je wil niet weten hoe blij ik ben, mijn kleine meisje heeft eindelijk geen pijn meer met poepen, het gaat gewoon hartstikke goed. Ze poept nu zelfs bijna elke dag (waar is dat al die tijd gebleven toen ze maar 1 x in de 4 a 5 dagen poepte!! :()
    Als ik haar haal,van peuterspeelzaal is ze droog, vandaag is ze voor het eerst zonder luier. Errug spannend!!
    Al een week is ze snachts droog en nu laatse 2 nachten maakt ze mij wakker om te plassen. Maar ik laat voorlopig de nachtluier nog wel om.

Ik was helemaal voorbereid op heel veel ongelukjes ed maar het gaat erg goed. Ik ben zo trots op haar!
    Het enige is ze plast nu 5 keer per dag een hele grote plas, is dit niet te weinig? Hihi de eerste week moest ik wel 20 keer per dag lopen (hebben heel onhandig boven wc dus moest met potje) ze drinkt goed en eet genoeg fruit en komkommer.

Het is wel een heel lang verhaal geworden maar moest het even kwijt. Ik kan het wel van de daken schreeuwen. Ze is nu een stuk vrolijker en heeft die stress van het poepen niet meer.

Groetjes van een hele blije mama :p

2. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Als ze genoeg drinkt etc is het niet te weinig! Ze geeft het toch goed aan? Ze plast nu niet meer in kleine beetjes maar meteen goed!
    Wat heerlijk voor je! Hier ook aan het oefenen met de pot.. Meneer vind het leuk om erop te zitten maar snapt niet dat hij erin moet plassen!! ;)

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Wat heerlijk hè!!!
    En wat fijn dat haar poepprobleem nu ook over lijkt te zijn.
    Geniet er maar van...

Hier is de oudste sinds 2 nachten ook 's nachts zonder luier.
    De luierbroekjes waren op en manlief had 'm gezegd dat als ze op waren hij groot genoeg was om zonder te doen.
    En dat vond hij zelf ook;) en het gaat nu al 2 nachten goed, zo heerlijk geen luiers meer kopen voor hem...

4. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Super fijn! En heel herkenbaar! Mijn oudste had ook zo'n last met poepen, altijd huilen, krijsen, compleet hysterisch worden.. Toen ze snapte dat het op de wc makkelijker ging dan in de luier was ze ook van de ene op de andere dag compleet zindelijk, en ging vrolijk voor een grote boodschap naar het toilet.
    Je wereld is ineens heel anders dan, ik was best wel heel de dag bezig met het poep probleem, omdat het zo'n gedoe was steeds.
    Dus ik ben blij voor je ts!!!!!

5. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ja precies!! Het is echt vreselijk om je kind zo te zien.
    Daarom had ik dit allemaal ook totaal niet verwacht.

Deel Deze Pagina