Sinds een aantal weken word ik gebeld op mijn vaste telefoon en diegene hangt bijna direct weer op. Je kan je voorstellen dat dit erg vervelend is! Het was altijd 1 of 2 keer in de week, maar deze week is het de 5de keer. Ik heb wel nummer herkenning, maar dit nummer is verborgen. Nu was mijn vraag : kan ik via mijn provider (Ziggo) achterhalen welk nummer dit is of kunnen zij dit nummer blokkeren o.i.d.?
Bel even me ze inderdaad. Bij KPN kreeg ik een formulier, waar ik dan de tijdstippen op moest zetten. Zij deden dan een melding richting diegene. Het nr/naam kreeg ik zelf niet, maar na hun melding was het ook voorbij..
Ik heb hier momenteel ook erg veel last van....paar keer per dag gebeld worden door onbekend nr. Als ik opneem heerst er absolute stilte aan de andere kant. Soms is het eerste belmoment al om 7.00 en rond 21.00 de laatste keer. Eens in de zoveel tijd heb ik hier een keer last van. En dan neem het weer af......geen idee wat hier achterzit. Neem gewoon niet op als een onbekend nr verschijnt, moeten ze me echt hebben spreken ze maar de voicemail in zodat ik kan terugbellen
Dit doe ik nu dus ook, zodra ik zie dat het een onbekend nr verschijnt (of eigenlijk geen nummer) dan neem ik niet meer op. Als diegene me echt nodig heeft dan spreken ze maar de voicemail in
Hier was het vooral in de nacht. Bleek een computer te zijn die regelmatig rond 4 uur een fax probeerde te versturen naar een drogist.
Die absolute stilte heb ik ook. Hoor helemaal niets. Vind het echt heel raar. Ik heb Ziggo een mail gestuurd, want de keuze menu was nou niet heel erg duidelijk. Komt ook omdat ze aan het werk zijn bij ons huis. Dus bel straks nog eens even, als de werklui weg zijn.
Dat heb ik ook eens gehad. Bleek achteraf zon call center te zijn... Die bleven ook maar doorbellen, soms wel 2 keer per dag.
Ik heb dat ook een tijdje gehad, tot ik na 1x overgaan meteen opnam. Toen bleek het idd een callcenter te zijn. Waarsch ging er constant wat mis. Was vaak rond hetzelfde tijdstip. Bij jou ook?
Nee dat niet. Op verschillende dagen en tijdstippen. Neemt niet weg dat dit het wel kan zijn. Ik heb helaas niet meer kunnen bellen, dus ik moet wachten tot volgende week. (Of zijn ze zaterdag ook bereikbaar?)
Hier ook callcenter pff die zeiden na 20 sec ineens wat. Hoe achterlijk zijn die dat ik wacht? Nou dat heb ik gedaan en ze maar eens heel hard duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling is! Pff en dan nog verbaast reageren stelletje gekken!
Vervelend, hebben wij ook erg last van gehad. Maar ook vaak dat wanneer we opnamen, we een een piep hoorden net of er gefaxt werd ofzo. Ben toen gaan googlen op onze telefoonnummer en bleek vroeger het fax nummer van het postkantoor te zijn. Nu sinds een half jaar geen last meer van. Was soms ook snachts dan schrik je wel eventjes....Omdat sommige familieleden onbekend bellen en dan denk je is er wat aan de hand. Als er onbekend staat, laat ik het 4 x overgaan, gaat ie nog een keer dan weet ik dat het geen call center is. Dan zijn het mijn ouders of opa en oma. Gaat het niet vaker dan 4x dan is het call center geweest. Iemand vertelde mij ooit, dat een call center zoveel telefoontjes moet plegen per minuut of weet ik het. En dat ze nooit vaker dan 4x over laten gaan. Hebt het getest en het klopt tot nu toe steeds. Maar heb ons nu ook geregisteerd bij bel me niet register en toch proberen ze het weer. Me schoonvader had dat ook gedaan en kreeg toen ook weer een call center er voor en toen zei hij ook: je mag me niet bellen, want ik sta in het register tja daar had die meneer geen antwoord meer op en heeft toen opgehangen. Succes.
Callcenters word ik gek van. Ook bel me niet register geregistreerd, maar dan nog bellen. Het irritante is dat je opneemt en niemand er wat zegt. Ik doe dat nu dus terug. Als ze dan eindelijk wat zeggen, zeg ik niets. Of ik ga heel hard: "Hallo, hallo, hallo!" roepen, terwijl ze aan het praten zijn. Elke keer vragen of ze willen herhalen wat ze hebben gezegd, is ook leuk: "Sorry, wat zei u?" of "Wilt u dat even herhalen u viel even weg." Doen alsof je absoluut niet begrijpt wat ze zeggen "Nee, daar begrijp ik nu werkelijk waar helemaal niets van, legt u het eens anders uit." Ik blijf beleefd hoor...maar lig ondertussen in een deuk. Aan het einde van een heel lang gesprek dan natuurlijk zeggen: "Nee, ik ben niet geinteresseerd." Het erge is dat ik er lol in begin te krijgen en soms gewoon hoop dat ze bellen zodat ik mijn geintjes (die ik zelf natuurlijk geweldig lollig vind ) kan uithalen. Tja, zij vallen mij lastig zonder dat ik er om heb gevraagd, dan kunnen ze ook verwachten dat ik ongevraagd geintjes ga uithalen. Hmm...blijkbaar heb ik veel tijd over
Bij mij waren t ook elke x die call centers.. Werd er helemaal knetter van! Dat was ook een reden om het bel me niet register in te vullen.. Sindsdien geen last meer.
Ik ben geregistreerd bij het bel-me-niet-register, maar dat mag duidelijk niet baten. Dus ik neem ze ook altijd in de maling. Geweldig. Het leukste was, gek genoeg, bij een uitvaartverzekeraar. Je zou een cadeautje o.i.d. krijgen, maar niet als je bij Yarden was. En laat ik nu net bij Yarden zitten... Dus ik was heel, gespeeld, verdrietig dat ik niet zo'n cadeautje kreeg. Nou een kwartier later heb ik het voor elkaar gekregen dat ik zo'n cadeautje thuis gestuurd kreeg
soms zijn het ook "computers" die je bellen vanuit een callcenter om te kijken of je thuis bent wij hebben hier een keer 2weken last van gehad tot dat het call center ons ook echt belde en toen was het over maar soms heb je helaas te maken met een stalker hoop dat je het snel kunt oplosen