Net ontdekt dat m'n zoontje waterpokken heeft. Niet erg want hij kan het maar gehad hebben voor de baby komt. Maar we hebben voor zondag kaartjes voor het theater (Sesamstraat) Wat nu te doen? Hij heeft er nu nog geen last van, maar kan dit natuurlijk wel krijgen. En hij kan dus andere kinderen besmetten... Baal er echt van want we keken uit naar een uitstapje met z'n drieën nog voor de baby komt....
Even aankijken hoe erg dat het wordt. Heeft hij er maar een paar en voelt zich niet ziek, dan zou ik wel gaan. Mijn meiden waren echt heel ziek en daar hoefde ik dat niet mee te doen.
Persoonlijk zou ik niet gaan.... Je kindje zal maar net in aanraking komem met zwangere vrouw die ze niet gehad heeft, of baby of zo, of gewoon een ander kindje aansteken, ik zou persoonlijk nu niet de waterpokken willen met feestdagen voor de deur. Ik zou er zelf niet lekker zitten. Ik zou het niet gaan opzoeken als je weet dat het besmettelijk is. Maar goed dat kun je het beste zondag beoordelen hoe je zoon eraan toe is, als hij erg ziek wordt is de beslissing snel gemaakt.
Ik zou ook niet gaan.. Ik weet dat ze het en keer moeten krijgen. (Hier gelukkig beide gehad) maar dan wil ik niemand daarmee aansteken die er niet om vraagt. Als het moet, bv oppas, school of iets anders denk ik ok.. School zegt zelf te moeten komen en oppas moet omdat je niet voor waterpokken thuiskunt blijven etc.. Maar leuke uitjes naar waar alleen kinderen zijn heb ik toen echt vermeden.. Ik vond het een fatsoenskwestie.. Zo ga ik ook niet met een doodziek kind naar verjaardagen, speelparadijzen of laat staan kraamvisite.. Niemand vraagt erom om aangestoken te worden.. Maargoed, dat is mijn mening, waarschijnlijk denken er genoeg mensen heel anders over..
Als de blaasjes tegen zondag uitgedroogd zijn is besmetting voorbij geloof ik dus dan zou ik wel durven gaan als hij niet te ziek is. Anders zou ik het ook niet doen.
Als de eerste blaasjes nu zichtbaar zijn, dan zijn ze zondag nog niet ingedroogd, waarschijnlijk heeft ie er dan nog meer dan nu. Ik zou niet gaan, om de redenen die de dames hierboven al genoemd hebben.
Wij zitten trouwens ook nog te 'wachten' of dochterlief ze gaat krijgen of niet. Oma had gordelroos en toevallig waren die hier op bezoek, toen waren het nog geen blaasjes maar een schraal vlekje 1 dus ik hoop dat we geluk hebben en ze geen waterpokken krijgt deze maand. Is nu twee weken geleden dat oma hier was, ze hebben niet echt geknuffeld wel kusje toen ze ging slapen. Maar toen waren het dus nog geen blaasjes en het virus wat waterpokken veroorzaakt zit in de blaasjes dus hoop dat we mazzel hebben....
Nee, ik vind het raar dat je het overweegt. Je kunt anderen bewust besmetten. Ik snap dat het jammer is, misschien toch nog wat anders plannen?
Ik vind het een goede beslissing. Zou ook niet gaan. Hier had eerst Emma het op een gegeven moment en een paar weken later onze jongste. Ik zou met de jongste naar het zandkasteel gaan. Omdat ze toen dus net de waterpokken had ook niet gegaan. Mijn man is toen met de oudste (die het dus al had gehad paar weken ervoor) heen geweest.