Okay, super suffe vraag, maar wat dragen jongens tijdens de gymles op de basis school? Een gewoon t shirt met korte broek? Of echte sportkleding? Voetbalbroek? Mijn oudste heeft morgen z'n eerste gymles en ik heb geen idee! En wat voor schoenen?
gymschoenen zijn nu ind e aanbieding bij de kruitvat zag ik En inderdaad een broek met shirtje. Vraag wel even na of ze verplicht moeten douchen op school, dan moet je een handdoek enzo meegeven
Ligt er ook aan welke leeftijd. In het geval van jouw oudste denk ik inderdaad broekje met shirt. In het geval van mijn kleine in groep 1/2. Die dragen de hierboven genoemde schoentjes en een onderbroekje (eventueel met hemdje).
Ik zou gewoon even bij school navragen wat ze aanraden In ieder geval geen schoenen met donkere zool i.v.m. strepen in de gymzaal.
Schoenen het liefst met klittenband die ze daardoor makkelijk uit en aan krijgen en witte zool. Verder korte broek en shirt of top Ik heb en complete gymset gehaald bij scapino. Was 15 euro en soort van voetbal outfit materiaal maar dan in roze
Hier dragen de kleuters gymschoenen (bij voorkeur met klittenband) en dan hun gewone broek en hun hemd (of ontbloot bovenblijf). Vanaf groep drie een shirtje met een korte broek.
Hier gymen ze bij de kleuters gewoon in het ondergoed - en in de zomer houden ze hun korte broek gewoon aan - scheelt tijd . Dus even navragen op school. En inderdaad, schoenen met klittenband of van die zwarte gympen die helemaal geen sluiting hebben, maar met elastiek werken.
Jouw oudste is toch geen kleuter meer maar gaat naar groep 3 toch? Bij de meeste scholen waar ik gewerkt heb was de regel: - korte broek + T-shirt. (Jongens dragen nogal eens een voetbaltenuetje) - gymschoenen met lichte zolen. Let op dat de zolen niet te glad zijn. Alsjeblieft niet meer die dingen met zo'n elastiek bovenop de voet, daar heb ik al zoveel akelige ongelukken mee zien gebeuren! - geen sieraden, dus ook bij jongens gaan bandjes om de pols.
Misschien nog effe nahoren, want sommige scholen houden ook vast aan een "turnuniform". Meestal een (wit) t-shirt van de school en een bepaalde kleur short (over 't algemeen zwart of blauw). Met eronder witte turnpantoffels (type: http://static.tekoopjes.be/img/315/nieuwe-turnpantoffels-maat-321.jpg). Maar elke school heeft zo zijn eigen regels en voorschriften.
Misschien is dat een verschil tussen NL en B? Hier hoor ik zelden of nooit meer van basisscholen met een verplicht gymuniform. Sowieso zal dat voor ts niet gelden, want dan had ze hierover vast al wel bericht ontvangen van de school. Enn die turnpantoffels... echt: ik raad ze met klem af! Het enige voordeel is dat ze goedkoop zijn. Maar je kunt voor weinig geld ook stevige gympen / sportschoenen kopen die iets meer ondersteuning bieden en een goede zool hebben. Dan is het vaak wel plastic, maar dan maar een keer zweetvoeten. Op die elastieken ronddingen kunnen ze niet goed tegen schuinen banken oplopen, veel meer kans op wegglippen bij evenwichtsbalken en ook meer risico op uitglijden bij ren- en tikspellen.