Leuk voorleesboek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal29, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Sprookjes is ze hier ook dol op met name roodkapje.

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
  3. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Jip & Janneke vind Liza heeel leuk!

4. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Liselotje is hier favoriet. Die is ook van Marianne busser en Ron Schroder. Leest erg leuk in rijmvorm!
    Hiervoor was het Dikkie Dik.

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Het is het boekje van de mol geworden. En een leuk voorleesboek met 50 korte verhaaltjes.

6. mona23

mona23 Niet meer actief

Boekjes, ik ben er verslaafd aan. Vindt het heerlijk om tussen de kinderboeken te neuzen.
    We zijn ook lid van de bieb.

Hier staat Dikkie dik op nr 1
    Verder de mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft
    Het grote sprookjesboek van marianne busscher en ron ?
    Rambamboelie
    Bobbie [ zijn verschillende boekjes van ]
    Grote beer en kleine beer
    Goedzo Gijsje [ erg leuk en herkenbaar voor peuters ]

7. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Dat lijkt me echt super voor mijn dochtertje. Ze "leest" de hele dag haar pop voor met zelf verzonnen verhaaltjes. Daar leent zo'n boek zich natuurlijk uitstekend voor

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Ja de tekeningen zijn stuk voor stuk zó mooi, er is ongelofelijk veel te zien , heel knap getekend. En je kan er inderdaad van alles bij verzinnen!
    Op iedere bladzijde is een blauwe auto, een gele ballon en de fakir verstopt en het is ontzettend leuk (en nog best lastig!) om die te zoeken, je ziet daardoor steeds weer nieuwe dingen!

Ik heb geen aandelen:D maar dit boek is echt een must have:)

9. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik had even gekeken naar het inkijkexemplaar op Bol, ik werd er gewoon enthousiast van. Het boek had ook heeeeel goede reviews. Ik heb een 2de hands exemplaar op de kop kunnen tikken.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb 'm daarnet op bol.com besteld.
    Wij hebben ook boeken waaruit nog niet wordt gelezen, maar wel heel erg veel wordt gekeken.
    Dit boek lijkt me heel erg leuk voor onze oudste. Bedankt voor de tip!

11. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Leuk he? Ik verheug me er nu al op om 'm in huis te hebben. En de mevrouw waar ik De gele ballon heb besteld had nog een hele berg 2de hands kinderboeken, dus ik heb flink ingeslagen :)

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou mijn man heeft voor zijn verjaardag een heel erg leuk voorleesboek gekregen van Yvonne Jaspers.
    Echt een heel erg mooi boek om voor te lezen.

13. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    De gele ballon is vandaag gearriveerd (samen met nog 7 boeken :) ), WAT LEUK!!!!!!! Samen met dochterlief op zoek gegaan naar de fakir, de gele ballon, het blauwe autootje en de boef. Superleuk gewoon!!!!!

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zelf vind ik Nijntje nog steeds erg leuk. Haal ze ook vaak uit de bieb. En de sprookjesvarianten van Dick Bruna hebben we zelf.

Boeken van Eric Carle vindt ze ook geweldig: rupsje nooitgenoeg, de kakelbonte kameleon en de spin die het te druk had.

Ik heb nu de reuzenkrokodil van Roald Dahl. Wel een lang verhaal, oma was laatst 3x de pineut, maar ze luistert er ademloos naar ;)

Zindelijkheidsboekjes: van Guido van Genechten. Het grote billenboek en mag ik eens in je luier kijken (vooral die laatste).

Jip en Janneke.

Oja, nog een oud boekje van vroeger. Heb ik zelf als kind kapot gelezen en dochter ontdekte hem laatst bij oma en was er ook direct verslaafd aan. Avontuur in het donker.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja, Roald Dahl wordt nu ook wel heel leuk voor de oudste!
    Bedankt! Lange verhalen is niet erg, kan ook in 2 x.

Het boek van de gele ballon is binnen! Super leuk, ze kijken er allebei de hele dag al in.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

De verhalen van Eric Carle worden hier ook erg graag gelezen.
    Het vervelende lieveheersbeestje, De spin die het te druk had, Rupsje nooit genoeg, Vader zeepaard, Wil jij mijn vriendje zijn, De krekel die niet tsjirpen kon.
    Oh heerlijk! Ik lees zelf ook zo graag, en zulke grappige, rare, gekke, enge, spannende boeken vindt deze mama zo leuk.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Het vervelende lieveheersbeestje? Die ken ik niet, klinkt goed!

Voor mij ook veel jeugdsentiment, kan niet wachten om straks al die Roald Dahls voor/mee te lezen.. Mathilda, GVR, de heksen, reuzenperzik... smulsmul!! :D

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, het heet soms ook wel eens anders. Het lieveheersbeestje dat nooit lief deed heb ik ook wel eens gezien.
    Maar dat gaat over een bijzonder chagrijnig lieveheersbeestje. Heel grappig.

Oh ja, al die boeken van Roald Dahl zijn zo leuk.
    En wat dacht je van Astrid Lindgeren?! Wij uit Bolderburen, Pipi, Ronja de roversdochter.
    Zal ik je wat vertellen.... ik lees ze zelf zo af en toe ook nog! Hahaha.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hihi hier laatst op verzoek uit Harry Potter gelezen.
    Maar net als ik.. Vond ze er bar weinig aan :D

Nu we terug bij de echte sprookjes, de gouden boekjes en kolletje.

De sprookjesboeken zijn trouwens van de serie van Lecturama.
    Daar had ik ooit een abonnement op en Anne geniet er net zo van als ik.
    Enige is dat ik er een hele stapel cassettebandjes bij had die nu spoorloos zijn. Dus mama mag voorlezen en sommige verhalen zijn echt heel lang.

Favoriet: Harlekijn en meneer pantalon,het meisje en de tovenaar en bovenal: pinokkio.

20. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Deze heb ik via internet op de kop kunnen tikken voor € 5/boek en die mevrouw is ze me ook nog komen brengen:

Heksje Lilly (grote winterboek)
    rupsje nooitgenoeg
    de gele ballon
    ik zou wel een kindje lusten (over een krokodil die niet meer wilt eten. Een schot in de roos aangezien mijn dochtertje altijd een krokodilletje op haar kamer heeft, zegt ze hihi)
    En de groeten van Haas van Annemarie Bon
    Het grote voorleesfeest van Marianne Busser en Ron Schröder, Het cijferwinkeltje ook van Marianne Busser en Ron Schröder.
    Het dikke verjaardagsboek van Dikkie Dik

En ik had haar van de week in de winkel nog een voorleesboek met hele mooie prenten gekocht en "over een kleine mol die wil weten wie er op zijn gepoept heeft". Ze kan dus voorlopig haar lol op. Ze was in ieder geval dolblij met haar boeken. 's Morgens om 07.30 zit ze al te "lezen".

Deel Deze Pagina