Hey dames! Ben snotverkouden aan het worden... Weet iemand of ik Otrivin neusspray mag gebruiken tijdens de zwangerschap? Zoutoplossing helpt nooit bij mij. Groetjes
otrivin mag je hebben.ik wist het ook niet maar heb de apotheek gebeld. ik ben namelijk al 4weken onophoudelijk verkouden en dan vooral de neus
Ik hoor ook heel veel dat otrivin niet mag, staat toevallig een topic bij verloskundige. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=115313 Ik mocht van de huisarts ook geen otrivin gebruiken voor mij neus, alleen een zoutoplossing.
Hmmm...tsja, wordt toch lastig nu. Balen! Heb het nog niet gebruikt hoor. Toch maar een zoutoplossing dan denk ik?!
Ik vind het ook altijd erg lastig. Van de een mag het niet en van de ander weer wel. Doe wat je hart je ingeeft of bel morgen even je ha of je apotheek en vraag hun om advies.
ik heb het anders gewoon van de huisarts gekregen de huisarts werk hier ook als apotheker. en het staat ook echt in de bijsluiter alleen als je een hoge bloed druk hebt mag het niet
zoutoplossing werkt echt geen bal hier. en anders neem je de otrivin voor kinderen daar zit minder in die gebruik ik ook al 10 dagen
Daarom schreef ik al dat het heel lastig is als iedereen iets anders zegt. Ik kreeg het echt niet van mijn huisarts alleen maar een zoutoplossing. Je wordt soms erg onzeker van de medische wereld. Ik heb af en toe het idee dat ze het zelf ook niet weten. Ze zijn het vaak oneens met elkaar.
Zoutoplossing werkt inderdaad niet, heb ik ook geprobeerd, maar mijn neus bleef nog net zo dicht en mijn oor ook.
daar baal ik ook van hoor je kunt beter naar je zelf gaan luisteren en je gezonde verstand gebruiken.ik mocht ook geen rennies van een vervangend arts ik heb dus 2 weken met het zuur tot de rand gelopen.en dan is je eigen h.a. er weer is mag het wel gewoon. ik merk wel dat je van oudere huisartsen veel minder mag als van de jongere.
Je wordt er gek van. als ik vergelijk wat ik tijdens mijn eerste zwangerschap wel mocht en mijn schoonzus niet meer die een jaar na mij zwanger was, was ik echt verbaasd. Die mocht inderdaad ook geen rennies, terwijl ik er echt op geleefd heb in die laatste maanden. en zo kan ik nog wel een heleboel dingen noemen. Om gek van te worden. Laten ze het eerst maar eens zelf uitvechten en dan kunnen ze kijken of ze het de zwangere dodo's uit kunnen leggen
Ik heb de dokter gebeld, had namelijk mijn hele hoofd verstopt. Ik heb neusdruppels gekregen die ik beperkt mag gebruiken. Ik gebruik ze dus vooral voor 's nachts. Ze helpen heel goed.
Ik ben ook al 2 keer flink verkouden geweest en heb de laatste keer gewoon otrivin gebruikt. Zoutoplossing hielp voor geen meter. Er staat ook in de bijsluiter dat het geen kwaad kan als je zwanger bent, alleen als je een hoge bloeddruk heb. En je moet gewoon niet te veel doen, 1 a 2 sprays per dag. De apotheek gaf bij ook aan dat het geen kwaad kon. Dus ja iedereen zegt weer wat anders, echt vervelend is dat. Je weet op een gegeven moment echt niet waar je goed aan doet
@ tascha: Er staat in die link van die verloskundige dat het niet goed is als je continu een neusspray gebruikt. Maar er staat niks over dat otrivin niet goed is. Net als wat ik hiervoor aangaf, 1 a 2 sprays per dag kan geen kwaad.
Ik mocht het van mijn ha en apotheker echt niet hebben, dus vandaar. Dan doe ik het ook niet. Ik heb ook even op internet gezocht en de ene site zegt dat het geen kwaad kan en de andere site zegt dat er onvoelde bewijs is dat het onschuldig is en geen kwaad kan voor de baby. Maar zoals ik al schreef, je weet soms toch niet wat wel en niet mag. Maar ik zou het niet gebruiken.