Gisteren was ik bij een vriendin en zij deed haar 1 jarig dochtertje een hele leuke pyama aan. Ze vertelde me dat ze eigenlijk vanaf baby af aan al de kids pyama's aandeed. Ten eerste omdat ze vond dat je kinderen niet in hun kleding in bed moet leggen, en ook omdat het er leuk uitzag. De tailleband van de pyama is vaak niet zo strak en breed. Ze heeft wel een pyama uit twee delen, geen boxpakje want dat vond ze niet fijn. Hebben jullie ervaring met pyamaatjes voor baby's? En waar kun je deze kopen? Ik dacht dat babytjes altijd gewoon in een rompertje gingen slapen en niet helemaal dik aangekleed...
Hier hebben ze ook al vanaf de geboorte een pyama aan. Ik koop die pyama's in kleine maatjes (vanaf 56) bij de Prenatal of de Hema.
Meestal leg je een baby met kleertjes in bed en doe je 's morgens het kindje in bad en schone kleding aan. Zelf doen wij vanaf dat ons dochtertje 2/3 weken oud is een pyjama aan omdat ze vaak een jurkje met legging aanheeft en een legging aan doen bij een beweeglijk kindje terwijl je zelf of partner nog half slaapt was hier geen suc6 En het staat zo schattig... In een rompertje kan soms wel maar in de winter enz is dat echt te koud zeker voor een pasgeboren kindje
Hier gingen ze als baby dus gewoon in hun kleertjes slapen, die zijn in het begin ook nog lekker zacht. Later ging het broekje uit en slaapzakje aan en dat gaat bij Lisa (bijna 16 maanden) nu nog steeds zo. Haar kleren worden nu wel snel vies overdag, dus 's avonds schone kleren aan en die kan ze de dag erna weer aan houden, van slapen wordt ze niet vies. Ik denk dat we het nog wel even zo volhouden, weet niet meer precies wanneer we bij Eva met pyjama's begonnen, rond de 1,5 jaar denk ik.
De kraamhulp raadde het hier eigenlijk af als ze heel klein zijn omdat ze het vaak niet fijn vinden omgekleed te worden.Levi ging in maatje 50/56 dus gewoon in zijn kleertjes in bed ( wel van die extra zachte kleertjes, geen spijkerbroekjes etc ) vanaf maat 62 ging hij wel in pyjama. Heb voor nu ook vanaf maat 62 pyjama's gekocht ( te koop bij wibra,zeeman,hema etc )
bedankt voor jullie snelle reacties! Ik wist niet dat je ze al zo klein kon kopen! Aanstaande maandag hebben we nl de 20 weken echo en hopelijk weten we dan of we een jongen of meisje krijgen! En dan kunnen we los met shoppen hahaha
Hier ook bij onze eerste dochter vanaf maat 62 's avonds pyama aangedaan. Bij maatje 50/56 heb je eigenlijk vaak van heel zachte kleertjes dus dan niet gedaan. Maar bij onze dochter (maandag 4 weken) gaan we het zo ook weer doen. Dus nu nog in de kleertjes en dan straks als ze maat 62 heeft in een pyama naar bedje.
De eerste weken slapen ze zo vaak, dan kun je bezig blijven met omkleden. Lijkt me voor een baby niet fijn. Wij deden 's ochtends schone kleertjes aan en daar deed hij, als het meezat, een dag en een nacht mee. Soms droeg hij wel 3 of 4 setjes per dag, als hij een paar spuitluiers had. Maar goed, dan heb je niet veel keus. Wij zijn pas pyjama's zijn gebruiken vanaf het moment dat hij niet meer die hele zachte kleertjes droeg.
HIer vanaf het begin ook een pyamatje aan gedaan. Maar alleen voor de nacht, overdag deed ik het niet want dan blijf je aan het verkleden
Het eerste half jaar ging ze gewoon in haar eigen kleertjes slapen, die waren zowiezo al zacht en soepel. Vanaf het half jaar ongeveer, of iets later nog, deden we wel eens een pyama aan maar ook niet altijd. Vanaf 1 jaar heeft ze wel elke nacht een pyama aan.
Ons meisje wordt in november geboren, maar ik denk dat ik toch een pyama of 2 aanschaf hoor! Vind het zo raar om kindjes in hun kleertjes snachts ook te laten slapen .. na het badje lekker fris gewassen een pyamaatje aan .. denk ik iig!
Of ze nou lekker fris gewassen schone kleertjes of een pyjama aankrijgen...als je zachte kleertjes hebt, maakt dat in mijn ogen weinig verschil. J. sliep de eerste tijd bijna altijd in kleding. Ik had wel twee pyjama's, die had ze wel eens 's nachts aan, maar niet perse. Vond het soms helemaal niet handig om haar om haar op dat moment om te kleden (in bad gaan baby's vaak niet iedere dag en bij ons gebeurde het ook wel eens midden op de dag of juist heel laat op de avond) wist soms ook niet hoe lang ze zou slapen en of de nacht dus al begon ed. Pas toen de nacht op een heel duidelijk moment begon (weet niet meer precies hoe oud ze toen was), ging ze vaker in pyjama naar bed. Maar ook nu slaapt ze nog wel eens in kleding ipv een pyjama. Overdag sowieso, maar ook 's nachts als al haar pyjama's in de was zitten. Dan pak ik gewoon een truitje en een legging of joggingbroek ofzo.
Ik heb nog geen kindje, maar wel werkzaam in de kinderopvang. En voor mijn gevoel wil ik mijn kindje de nacht wel in een pyamatje laten en niet in kleding voelt gewoon raar. *Mijn mening he Ik val niemand hier mee aan!* OOk op het werk doen wij dit zo (vanaf 4/5mnden) en zeker vanaf +6mnd is dit ook wel een puntje van herkenning voor een kindje. Maar ik kan ook begrijpen dat het soms (thuis) niet altijd even makkelijk is... dat moet ik (helaas) nog gaan ondervinden zel...
Hier vanaf een week of 6 pyama aan, hoort bij het avondritueel, wassen, pyama aan, fles en naar bed..
Heb zelf babypyamaatjes vanaf maat 62 ofzo gekregen. Werkte voor ons niet. Mijn zoontje sliep overdag vaak maar een half uurtje achter elkaar. (Heeft met beperking te maken) Zijn wel snel begonnen met avondritueel. Om zijn dag-nachtritme te stimuleren. Onderdeel daarvan is slaapzak. Daarin heeft hij altijd alleen een schoon rompertje. Begon eerst met pyama aan in slaapzak. Was te warm voor hem (zweten en rode wangetjes). Wat voor de 1 werkt is bij de ander weer niet praktisch.
Hier na een week elke avond lekker een pyama aan voor het slapen gaan. Overdag wel gewoon in d'r kleertjes in bed alleen soms het broekje o.i.d. uit. Vind zelf de pyama's van Prenatal erg leuk. Helaas na 3 maanden een spreidbroek en toen kreeg ze gewoon een legging aan in bed, meeste pyama broekjes waren te wijd. Maar wel een 'bed-legging', niet iets wat ze overdag ook al aan had
nee hier gewoon in haar eigen kleertjes. uit ervaring met een kindje wat echt een bloed hekel had an omkleden en gewoon echt de heleboel bij elkaar huilde kregen we de tip om hem zo min mogelijk te verkleden zo sliep hij dus ook in zijn eigen kleertjes. en inbad ging hij in de ochtend 3x per week want ondanks dat hij een super makelijke huid heeft kon hij niet vaker in bad want dat werd zijn huid echt geirriteerd. vooral in het begin worden ze echt niet vies alleen als ze spugen (heeft fynn nooit gedaan) dus dan is het nut van een piama ook niet echt aanwezig
Ik heb de kinderen in het begin met de kleertjes in bedje gelegd (wel makkelijke soepele kleding) na 3/4 maanden heb ik wel een pyamatje voor de nacht aangetrokken In het begin slapen ze meer dan dat ze wakker zijn, dan slapen baby's overdag ook gewoon in de kleertjes
wij deden ook vanaf het begin pyama aan s'nachts, overdag niet (blijf je bezig) ik koop ze waar ze maar in de aanbieding zijn! kruidvat & trekpleister hebben vaak leuke pyama's vanaf mt 50/56.