Welke kleur ogen zou jouw kind krijgen? Deze calculator kwam ik tegen op het net. Leuk om een keer te proberen! Genetics of eye color [Athro, Limited: Biology]
Heb opgelet bij Biologie dus wist wel dat het blauw moest worden. Mijn man heeft ook blauwe ogen namelijk net als ik, dus tja weinig kans op wat anders.
Ik heb bruine ogen, mijn man groen. Mijn beide ouders hebben ook bruine ogen. Mijn man zijn ouders bruin en groen. Het zal dus wel bruin worden aangezien dat het dominante gen is. Maar de genen van onze opa's en oma's tellen natuurlijk ook nog mee. Het kan dus toch verrassend uitpakken. Ik vond deze leer vroeger bij Biologie toen ook al heel interessant!
What Color Eyes Would Your Children Have? Ik heb deze gebruikt. Mijn vader heeft groen/bruine ogen,mijn moeder blauw en ik bruin. Bij mijn vriend is alles blauw. Er komt uit: 50% bruin,15% groen en 35% blauw Trouwens dat ding van mij klopt niet. Het zegt dat ik geen bruine ogen kan hebben. Het zegt ook dat ouders met blauwe ogen geen kind met bruine ogen kunnen hebben. Dat kan dus wél,al is het zeldzaam.
hier klopt die niet ikzelf heb blauwe ogen mijn partner bruin maar onze dochter heeft toch blauwe ogen gekregen
is snap niet zo goed wat je allemaal in moet vullen. eerst onze kleur ogen en dan die er onder? je hebt blue/blue en brown brown waarvoor is dat?
Ik heb donkerbruine ogen, mijn man groen/bruin. We hebben een dochter met knalblauwe ogen en een dochter met bruine ogen!
de kans is volgens die berekeningen erg klein bij de eerste calculator zelfs 0 procent, maar bij die 2e die hier staat iets van 1,8 ofzo... maar wij hebben beiden bruine ogen, onze ouders ook, en toch hebben wij een kind met blauwe ogen!
Ik heb hele donkere bruine ogen en mijn man vel blauwe ogen!Onze dochter heeft ook vel blauwe ogen gekregen!super mooi! de calculator gaf aan dat een volgend kind bruine ogen zal krijgen...zal mij benieuwen!!
@bolbuikje haha, twee ouders met blauwe ogen kunnen ook geen kind met bruine ogen krijgen, dus dat klopt. Die kans is nul, aangezien blauw het meest onderdanige gen is.
mijn man heeft blauw-groene ogen, ik donkerbruin. volgens de test.....bruin dit klopt.........................bijna mijn dochter heeft toch echt heel mooie blauwe kijkers. mijn jongens niet,die hebben braaf de bruine kleur
Bij ons: Man: bruine ogen Moeder man: bruin Vader man: bruin Ik: blauw Moeder: groen Vader: blauw Uitkomst: Blauw 13,6%, Groen 13,6%, Bruin 72,7%
Man: Blauw Moeder Man: Groen Vader Man: Blauw Ik: Bruin Vader: Groen Moeder: Groen Dusseh, bruine ogen it is Bij ons heeft het een generatie overgeslagen, alleen mijn opa heeft bruine oogies. Calculator zegt dat het niet kan, dus helemaal kloppen doet ie het ook niet
ik ken echt heel veel mensen die bruine ogen hebben en donkere huidskleur maar ze krijgen echt een blond meisje met blauwe ogen
hier precies hetzelfde,de berekening zegt bruine ogen,maar de ogen van mijn dochter zijn echt blauwer dan blauw Ik heb blauwe ogen mijn beide ouders ook,mijn man heeft bruine ogen zijn vader ook en zijn moeder had grijzig(was beetje rare kleur)
Haha grappige link.. Klopt alleen niet bij ons! Mijn man heeft bruine ogen, zijn ouders ook. Ik heb hele lichte blauwe ogen, mijn ouders allebei heel donker bruine ogen. We hebben 2 kinderen met heel licht blauwe ogen, en 1tje met licht groen. Genetisch gezien niet voor de hand liggend. We zouden er 3 met bruine ogen moeten hebben ..