Leuk Wii spel voor 3-jarigen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Caithlin79, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    We willen misschien voor Sinterklaas een Wii-spel kopen voor de meiden.
    Dit omdat we zelf ook regelmatig met de spelcomputer spelen en ze het wel erg interessant vinden.
    Nu weet ik eigenlijk niet wat nu echt leuk is en niet té moeilijk voor hun leeftijd.

Hebben jullie leuke tips?

2. iets nieuws

iets nieuws Niet meer actief

Dora redt de ijsprinses.

Dan kun je ook niet afgaan, ideaal!!!!

Hier heeft het ook succes!

3. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Boven genoemd inderdaad of Diego's Safari avontuur.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is Dora echt al te doen voor een kindje van 3?

Eva vindt bowlen op de wii wel erg leuk :)

5. Hester

Hester Niet meer actief

Dora inderdaad, kan onze zoon helemaal zelf.

Hij heeft nu ook de Mobigo van VTech: helemaal een groot succes want het hoeft niet op de tv, dus kan ook onderweg gespeeld worden en is heel leerzaam. Hij kan het helemaal zelf en vindt het fantastisch! Is in een roze en blauwe variant.

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem speelt al een tijdje de pooyoo's. Hartsikke leuk en je kan het gewoon downloaden via de Wiiware.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Alvast bedankt voor de tips! Heb inmiddels wat biedingen gedaan op marktplaats voor Dora, ben benieuwd :)

Wiiware bedoel je daar de online winkel mee via de Wii?
    Ik ga gelijk ff snuffelen!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm op de DS kan Anne Dora en de IJsprinses helemaal zelfstandig.
    Wij zitten ook te denken om een Dora spel voor de Wii te kopen dus.
    Inmiddels ook een ander Dora-spelletje voor de DS en ook dat lukt haar zonder enig probleem.

Ik had voor de Ds ook een spel van k3... dat is wel een stuk lastiger.
    Dat vond ik zelf al lastig.. dus dat heb ik anne maar niet laten spelen

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn dochter is erg gek op het Thomas de trein spel op de WII. Maar ze is sowieso al helemaal gek op Thomas;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben vanmiddag de pooyoo's gedownload en het is inderdaad erg leuk! Ik denk wel dat ze er snel op uitgekeken is, maar voor af en toe even is het zeker leuk. Ze doet dingen expres verkeerd en dan ligt ze helemaal in een deuk :)

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Super mario. Is meestal leuk voor jongens maar meisjes vinden het vaak ook leuk. Ik wel hihih.

Verder Dora zag ik thomas de trein, succes.

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    he, ik ben nieuwsgierig, maar kan hem nergens vinden. Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    goh zeg, ik vraag me af waarom je een 3 jarig kind op de wii laat spelen? Mijn man laat onze dochter wel eens nep meespelen met een controller die niet aanstaat, maar echt spelen? Ik laat haar ook geen spelletjes op de laptop spelen...

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, waarom niet???

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vraag me af waarom ook niet eigenlijk.

Het leven is tegenwordig alleen nog maar met computers en zo jong geleerd is oud gedaan. Als ze straks naar school gaat daar staan ook gelijk computers en ja ook in groep een en twee.

Vind pas zielig vader mag wel spelen kind niet dat is pas zielig en een keer een uurtje per week kan echt geen kwaad leert ze alleen maar van.

Maar ja mijn mening en jij hebt de mijne prima. Maar ga dan hier geen moeders de les lezen die het wel doen.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik lees toch niemand de les? Ik vraag gewoon waarom jullie dat wel doen. Heb daarna ook met mijn man besproken, wat hij ervan vindt. Voor zover ik teruglees heb ik niemand de les gelezen hoor.

Maar ik vind het niet zielig dat mijn dochter niet echt op de wii speelt. Hoezo is dat zielig dan? Ik zeg ook niet dat het kwaad kan. Op den duur zal ik haar echt wel op de laptop laten, maar ik ben altijd van mening geweest dat ik haar geen speelgoed hoef aan te bieden. Ik ben meer van het ontmoedigingsbeleid, aangezien sommige kinderen echt overdadig veel gebruik maken van computers. En een tijdslot is ook mijn stijl niet.
    Ik werk in het onderwijs, dus ik ben er wel van op de hoogte dat computers ingezet worden bij het leren.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vond de reactie van pnirmal ook een beetje overtrokken.

Ik vind het dus ook niet zielig als een kindje niet op de wii mag spelen. Bij ons is het gekomen doordat mijn vriend even wilde bowlen op de wii en toen wilde Eva ook, nou prima. Ze vindt het ook erg leuk. Ze loopt de hele dag door het huis te stuiteren, kan zich prima alleen vermaken, dus een half uurtje per week op de wii vind ik prima.

Maar wat bedoel je precies met dat je van mening bent dat je geen speelgoed hoeft aan te bieden?

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou ik bedoel daarbij dat ik niet vind dat ik iets moet geven waar ze geen interesse voor toont. Ze wil zelf puzzelen, prima kopen we puzzels. Ze wil graag een keuken, dus krijgt ze een keuken. Maar ze heeft nog nooit gevraagd of ze op de wii mocht, of op de laptop (behalve meekijken). Ze heeft behoeftes genoeg uit zichzelf. Maar een trein bijvoorbeeld, daar taalt ze niet naar. Vind ik het niet nodig om haar wel een trein te geven.

Ik was wel een een beetje in dubio hoor, toen ik dit las. Mijn man zou het wel gezellig vinden, samen op de wii, maar we vinden het gewoon niet zo nodig. We spelen er zelf weinig op, mijn man wel spelletjes die niet geschikt zijn voor kinderoogjes, en die speelt hij dan ook als de kids op bed liggen.

19. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    De jongens spelen gewoon de sport spelletjes met ons mee. Lukt hen niet altijd maar ze vinden het super.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klinkt inderdaad wel logisch. Maar ze heeft jullie wel op de wii zien spelen? Eva heeft dat dus 1 keer gezien, wilde ook graag en nu hebben we dus een spelletje dat echt voor kinderen is en ze ook erg leuk vindt. Eva wil ook graag op de laptop, zit ze gewoon te typen, vindt ze leuk. En ze kijkt soms een filmpje op youtube. Het is hier dus niet zo dat wij zoiets hadden van, kijk Eva, een wii, wil je ook? ;)

Deel Deze Pagina