Ik vroeg me af of hier iemand dit herkent en weet of het normaal is of niet. Ik herken het huilen van mijn zoontje nog niet, dus we gaan hier altijd even kijken wat er aan de hand is als hij huilt. Maar nu is het sinds een klein tijdje al zo dat hij soms nog gewoon slaapt als hij huilt. Hij ligt echt niet wakker, want als we hem dan een beetje wakker proberen te krijgen, dan duurt dat soms toch nog wel een poosje. Is het normaal dat hij dit doet? Heb wel gelezen dat het zou kunnen zijn dat hij dan de dag verwerkt, maar hij doet het soms meerdere malen op een dag en ook niet alleen in een avond. Dus dan weet ik ook niet of dat hier van toepassing is. En hoe kan ik hem het beste troosten op zo'n moment? Heb gelezen dat bij het verwerken etc. een speen, praten of een aai helpt. De eerste twee helpen niet echt en die laatste helpt alleen als je het herhaalt en dat is dan voor enkele secondes stilte en dan begint hij weer. En een klein beetje wakker maken helpt ook niet, want daarna gaat hij dan ook weer door. Oh! Even voor het geval het toch handig is om te melden; hij huilt verder eigenlijk nooit echt als er niets is. Huilt ook nooit omdat hij daar moet slapen of wordt ook niet wakker/moet huilen als hij in bed gelegd wordt. En verder vroeg ik me toch ook even af, hoe lang duurde het bij jullie voor je een huiltje echt leerde kennen? Ben toch even benieuwd hoe lang dat bij een ander geduurd heeft
Mijn dochter maakte ook in het begin huilgeluidjes. Maar niet aan een stuk door, meer jengeltjes in haar slaap. Herkennen van huil na een maand of 2 denk 2, 5 denk ik. In het begin was ik er heel onzeker over maar nu hoor ik echt wel wat er aan de hand is. Al zijn er soms momenten dat ik het ook even niet weet.
Er is dus iets. Dat kan verwerken zijn, of honger, slaap, oververmoeid, onrustig, etc. Hoe ziet jouw dagschema er uit incl. slaap, eten, enz?
Mijn dochter heeft ook een slaaphuiltje. Toen ze heel klein was nog niet, maar na een paar maanden (tot nu, ze is 13.5 mnd) af en toe 's nachts huilen/jengelen. Het is geen hysterische huil, maar meer een beetje jengelen. Ze slaapt dan inderdaad gewoon door. Er helpt niet echt iets tegen. Nu ze groter is negeer ik het vaak gewoon even , vaak zijn het maar enkele jengeltjes en daarna weer stilte. Dan was ze misschien van houding aan het wisselen of haar knuffel aan het zoeken, zonder daarbij echt wakker te worden. Als het aanhoudt ga ik altijd even naar haar toe, aai ik haar over haar haartjes, fluister zachtjes tegen haar dat ze maar weer lekker verder moet gaan slapen en mooie babydromen moet gaan dromen. Meestal is het daarna wel stil, soms niet. Het ligt dus nogal aan de hoeveelheid en intensiteit van het huilen! Dat kindjes dat doen is niet raar, maar als het heel veel of heel langdurig is kun je je afvragen of er niet iets aan de hand is, een vorm van ongemak.
Een echt schema hebben we hier nog niet. Het vinden van eentje die goed is is toch nog wel even moeilijk en ik geef bv op verzoek dus de tijden verschillen ook steeds heel erg. Ook omdat er de ene keer zo 4 uur tussen kan zitten en de andere keer hij alweer na 2 uur komt. Hoe het er ongeveer uit ziet is dan zo: 7 uur wakker, eten, boertje laten, bij mama even blijven liggen, schone luier en weer naar bed. 10-11 uur wakker, om de dag bad anders wassen, vitamines, eten, boertje laten, bij mama blijven liggen, luier verschonen en dan kijken of hij moe is; zoja naar bed. Of als hij klaarwakker is naar beneden en dan in de box of soms even bij papa of mama op schoot op de bank. 1,2 of 3 uur eten, boertje laten, bij mama blijven liggen, luier verschonen en dan weer kijken of hij moe is of niet. 3,4 of 5 uur weer hetzelfde als hiervoor. 6,7 of 8 uur weer hetzelfde. 10-11 uur eten, boertje laten, bij mama blijven liggen, schone luier aan en dan naar bed. Het meenemen naar beneden doe ik dus eigenlijk alleen maar als hij wakker blijft en kijk daarbij niet echt op de klok. En verder komt het ook nog wel eens voor dat hij tussendoor nog wakker wordt en dan naar beneden meegenomen wordt. Ik zal hier eens gaan bijhouden wanneer hij nou mee gaat naar beneden en wanneer niet, want ik heb ook eigenlijk geen flauw idee hoe vaak hij nou beneden is dan en hoe vaak niet. Maar nou zoals gisteren, was hij zowat de hele nacht op vanwege krampjes en dan weer honger. Was hij bezig geweest van iets van 12 tot 4 ofzo. Toen sliep hij daarna weer door tot een uur of 11/12. En dan vallen de tijdstippen dat hij dan ook weer wakker is ook weer anders. En dan zoals vandaag dan is hij één keer in de nacht wakker geworden, wordt hij weer rond 8 uur wakker en moeten we rond 10 uur weg, dan loopt dat ook weer anders. En nou komt ie alweer drie dagen zo rond de 2 á 3 uur, maar zondag was het weer dat ik hem steeds wakker moest maken voor een voeding. Dus sowieso verschilt het ook nog eens heel erg. Enige schema dat steeds hetzelfde loopt is de volgorde van het doen: van eten tot aan schone luier, behalve de tijd dat hij bij me ligt.
Als je twijfelt kun je zijn oortjes even na laten kijken! Dat bleek hier het probleem te zijn (als je ligt verhoogt de druk op de oren)