Jongen verliest hand door vuurwerkongeval

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Donja, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja

Donja Actief lid

23 jun 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    VLAARDINGEN - Een 17-jarige jongen uit Vlaardingen is zondagochtend vroeg zijn linkerhand kwijt door een ongeval met vuurwerk. Dat heeft de politie laten weten.

Volgens twee vrienden van het slachtoffer was het uit Duitsland afkomstige vuurwerk te vroeg afgegaan toen de jongen het wilde afsteken in de Vleersteeg in Vlaardingen. De jongen werd naar het ziekenhuis gebracht. Agenten vonden in de steeg delen van de hand maar deze konden niet meer worden aangezet.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Daar ben je dan mooi klaar mee.
    Eigen schuld dikke bult.

3. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

eigen schuld dikke bult?

Vind het nogal sneu voor die jongen hoor.. het kan iedereen overkomen. Het is hoe dan ook een risico.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Als het illegaal vuurwerk was vind ik ook eigen schuld dikke bult, er zitten niet voor niets veiligheidsregels aan.
    Ik heb sowieso een hekel aan vuurwerk.

5. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Er staat nergens bij dat het illegaal was.
    En dan nog gun ik het niemand dat hij zijn hand verliest.

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nou daar is ie mooi klaar mee..

7. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Misschien is het vuurwerk niet illegaal geweest (hier verkopen ze het het hele jaar door) maar hij had het nog niet af mogen steken. Daarbij zit er aan vuurwerk afsteken altijd een risico, dat weet iedereen.

Neemt niet weg dat het rot is voor die jongen.

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Sneu voor die jongen hoor, maar je kunt op zulke berichten wachten, ieder jaar weer, hoe je ze ook waarschuwd met wat dan ook.
    Ik neem aan dat deze jongen niet met sterretjes zat te spelen, daar is naar alle waarschijnlijkheid wel wat zwaarder matriaal aan te pas gekomen.

Maar het blijft uiteraard triest.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    blijft dubbel... aan de ene kant sneu voor die jongen, want het is nog maar een jongen die later spijt krijgt van de keuze die hij gister gemaakt heeft... dus tja, "eigen schuld dikke bult"

Denk dat iedereen wel es een slechte keuze heeft gemaakt, alleen bij deze zijn de gevolgen erg ernstig...

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ben het er helemaal mee eens, ten eerste mag je nog helemaal niet met vuurwerk bezig en ten tweede zal het geen veilig vuurwerk zijn geweest of weet ik veel wat

11. Tja.. Een beetje is het wel eigen schuld dikke bult..

Buiten dat je nu nog helemaal geen vuurwerk mag afsteken, is het toch wel bekend, dat de veiligheidsnormen van het duitse vuurwerk minder streng zijn dan in nederland.
    En het feit dat zijn hand eraf geknald is, geeft ook wel aan dat het zwaar vuurwerk geweest moet zijn. Niet zomaar een rotje, en een raket..

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

precies, en daarom zei ik dat. (Eigen schuld dikke bult)

Hij had het nog niet eens af MOGEN steken uberhaubt.

13. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Het is toch ongelooflijk? Elk jaar weer zijn er van die filmpjes van Sire en elke keer gebeuren dit soort ongelukken weer.

14. 40plusmama

Ja en op pakjes sigaretten staat ook waarschuwingen maar mensen blijven stug door roken ;)

15. Yep, daarom heb ik ook geen medelijden met mijn schoonmoeder, die steeds roept dat ze het benauwd heeft. Ze zegt dat ze astma heeft. Ik heb al vaker geroepen, moet je vooral lekker door blijven roken.. En dan roept zij weer, maar daar komt het niet van hoor, zo schadelijk is roken nu ook weer niet.
    Neejoh mams, steek lekker je kop in het zand..

Sorry was ff offtopic..

16. babs81

babs81 Niet meer actief

vind sommige reacties echt bot
    Ik bedoel... we zijn allemaal jong geweest, en wezen experimenteren... buiten het fijt dat het misschien illigaal zou zijn...is in nl vuurwerk ook ongelovelijk DUUR!

Kijk.. je ken zeggen eigen schuld.....Maar is te hopen dat jullie kinderen zelf later niet na oud/ennieuw vuurwerk van straat gaan pakken en aansteken..!!!!!!!!!!! Dat hebben de van mij gedaan...en ook met verbranding naar het zh gemoeten.. omdat mensen ongebruikte vuurwerk op de grond fikkeren!!!!!! of een stuk van 100.000 klapper .. di hebben korte lontjes!!!

Ik vind het erg sneu!!!

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vind het sneu voor de jongen dat zeker. Maar toch, als je met vuurwerk speelt kan dit een risico zijn.

18. 40plusmama

Daar gaat het hier toch helemaal niet over? Hij heeft vuurwerk afgestoken terwijl dat helemaal niet mag. Daarbij weet je dat je een risico loopt als je vuurwerk afsteekt. Het is nooit 100% veilig.

Dat van je kindje is een heel ander verhaal ;)

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Wij mochten nooit de straat op de dag erna.

Maar goed, het is altijd een risico.

Het is erg dubbel. Het is natuurlijk zijn eigen schuld. Maar zo kun je niet altijd redeneren. Zo'n jongen is net als bijna elke jongen van 17 lekker aan het knallen en maakt daarmee een verkeerde keuze of DE keuze om dit risico aan te gaan.

Het is erg sneu en door een domme keuze die vast niet bewust is gemaakt.

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Zo, die is er vroeg bij...
    Klote dat hij zijn hand moet missen, wanneer leren mensen het nou eens? Zucht...

Deel Deze Pagina