Hey Ik ben nu 10 weken zwanger en heb last van een vaginale schimmelinfectie. Ik heb dit vroeger eerder gehad en kreeg voorheen Gyno Daktaris creme of de capsules. Maar de laatste twee keer reageerde ik hier heel heftig op, waarschijnlijk een overgevoeligheidsreactie. De pijn was niet normaal. Lees dat er meer vrouwen zijn die dit hadden. Maar wat kan ik nu nog nemen met mijn zwangerschap? Iemand ervaring? De jeuk en het brandende gevoel wordt namelijk wel erger. Alle tips zijn dus van harte welkom!!
Ik zou als ik jou was even de huisarts bellen en vragen wat je beter kan gebruiken. Ook daar dan aangeven dat je vorige keer een reactie hebt gehad. Succes
Canesten is inderdaad de oplossing. Geen vaginale tablet. Alleen de creme. Kun je ook onder de stofnaam kopen; clotrimazol 10mg/g creme. Ik heb zelf geen baad bij gyno daktarin ookwel miconazol. Je kunt dit ook zonder recept kopen. Voor de jeuk te stillen zou je een receptje kunnen vragen voor miconazol/hydrocortison creme. Succes! Ik weet hoe vervelend het is.
Bij die huisarts van die vaginale ( eitjes ) vragen zo noem ik ze.. ben je er zo weer vanaf.. ik heb er regelmatig last van en ook deze zwangerschap heb ik ze 1x gebruikt..
Die eitjes zijn Gyno Daktarin Hier ook overgevoelig en ben heeeeel blij met Canesten! Bij een infectie gebruik ik de capsules en als ik tussendoor merk dat er iets dreigt smeer ik het zalfje. Top!
Die eitjes zijn idd gyno daktarin en ben ik dus overgevoelig voor! Alle creme met miconazol blijk ik dus overgevoelig op te reageren (de gyn assistente beaamde dit vanochtend; het hoort niet zo te branden en bijten dat je gillend onder de douche staat). Heb nu een andere werkzame stof tablet voorgeschreven gekregen. Weet nog niet hoe het heet (kan ik vanmiddag ophalen). Ben benieuwd. Ze zei ook nog dat het vanzelf wel weggaat en erbij hoort Nou dankje de koekoek, het jeukt nu zo erg dat ik er niet van slaap. Canesten is ook een goede; kan ik ook eens proberen. Smeren jullie de zalf dan eenmalig een keer als je iets op voelt komen? Iemand ook ervaring met candira spray? Las ik ook ergens.
Ik heb nu fluconazal orale tablet gekregen. Werd gezegd dat dit wel kon tijdens de zwangerschap (zei de gyn) maar lees in de bijsluiter dat het best risicovol is en alleen in uiterste nood wordt gegeven als je zwanger bent... En lees ook van meerdere vrouwen dat fluconazol niet mag tijdens zwangerschap. Nu weet ik niet meer wie ik moet geloven.. Wil ons kindje geen schade aanbrengen maar wil wel van de schimmel af!