Ik bedenk het me nu pas maar ik eet al de hele zwangerschap door kruiden roomkaas. Heb het gister ook gegeten en nu aan de dunne ontlasting. Die we nu hebben is van Crefée. Mag dat eigenlijk wel??? Ingredienten: Verse kaas(melk, room, stremsel, melkzuurbacterien) en nog wat kruiden.
zijn al meerdere topic van her en der. maar zo lang het geen "au lait cru" is mag het. kruidenkaas mag dus gewoon
Ik maak het altijd zelf. Kwestie van een kwartiertje werk en het is veel lekkerder. Plus dat je precies weet wat erin zit
Half litertje (houdbare) volle melk zachtjes verwarmen. Niet laten koken. Dan 1 of 2 eetlepels citroensap erbij (heb ik in blokjes in de vriezer, wel zo makkelijk) totdat het mengsel begint te schiften. Dan knoflook, kruiden en zout erbij en de boel zeven door een heel fijne zeef. Ik gebruik er zelf een sokje voor die ik speciaal hiervoor houd. In een bakje doen, even proeven of het goed is, desnoods nog wat zout of kruiden toevoegen en klaar is kees. Heel erg simpel en het is nog veel lekkerder ook.