Ben ik weer! En wat is een leuk tijdschrift/boek voor als je zwanger bent? Welke lezen jullie? Groetjes, Hanna
Hoi, ik heb van mijn zus een grote stapel van Wij, jonge ouders gehad. Erg leuk om te lezen, er staat veel in over zwanger zijn en allerlei handige tips en lijstjes (bv: wat moet je allemaal meenemen naar ziekenhuis). Verder heb ik een zwangerschapsweekboek waar informatie in staat en waar je zelf informatie in kan schrijven.
In het begin vond ik alles leuk om te lezen, nu moet ik me er meer toe zetten om van die bladen uberhaupt open te slaan. Er staat zoveel van hetzelfde in, en over onderwerpen waarvan ik nog maar moet afwachten of die wel op mij/mijn kind van toepassing zullen zijn. Misschien heb ik mezelf een beetje overvoerd ofzo...
Boek: 'Veilig door de zwangerschap' (oid) van Beatrijs Smulders... Daar staat veel praktische informatie in over wat er allemaal met je lichaam gebeurt en waar je op moet letten. Maar na 20 weken geloofde ik dat allemaal wel zo'n beetje (had alles wel al gelezen). 'Veilig door de kraamtijd en de eerste weken na de bevalling' is ook leuk om te lezen, vooral in de tweede helft van je zwangerschap. Maar op een gegeven moment was ik daar ook wel klaar mee. Ik lees nu niets meer... ik zie het allemaal wel straks: het gaat toch bij iedereen weer anders. Tijdschrift: ouders van nu. Voor nu, zo op het einde wel leuk om te lezen, maar inderdaad met de kanttekening dat je er op een gegeven moment spuugzat van bent, omdat je gewoon teveel gelezen hebt!
Ik heb een stapel 'oude' tijdschriften gekregen, maar daarin staat precies hetzelfde als in de nummers die nu uitkomen! Is trouwens altijd zo met tijdschriften... Iedere jaargang van Libelle behandelt ook dezelfde onderwerpen...
Al die tijdschriften zijn wel aardig maar je krijgt inderdaad een verzadigingspunt. Vraag het eens aan je VK die hebben vaak heel goede ideeën over boeken waar dan ook niet teveel 'onzin' in staat. 'Onzin' tussen haakjes want al die boeken bedoelen het goed maar sommige gaan wel heel ver. Wat ook een leuk boek is: Pap, Mam Vertel eens! Dat is een boek waar je zelf dingen kunt invullen over de zwangerschap en het loopt tot in de tienerjaren. Okay, geen informatie maar wel leuk om te hebben en ooit weer aan je kind te geven.
Ik heb het boek van Daphne Deckers gelezen: De geboorte van een moeder. Erg leuk en luchtig boek. En ik heb het boek van Kluun gelezen: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Is bedoeld voor mannen maar voor vrouwen ook super leuk om te lezen. En ik heb het 9 maanden boek, daarin staat alles van week tot week beschreven. Verder heb ik een boek over borstvoeding geven, maar daar ben ik nog niet aan begonnen. En ik heb nog een paar tijdschriften gekregen van de verloskundige die ik heb door gebladert.
Ik heb laatst het nieuwe tijdschrift 'mama' gelezen (let op, je hebt er nog 1 die zo heet, maar dan met een bij titel, deze is het dus niet!) en deze vond ik echt geweldig! Het is iets meer een glossy zeg maar... Verder heb ik de boeken 'zwanger' en 'je baby' van spectrum die ik ook erg fijn vind.
Mijn vriend heeft trouwens 'de 9 maanden gids voor mannen'. Erg luchtig geschreven maar mijn vriend heeft m al bijna uit Echt een aanrader voor mannen! Staan wel veel bakerpraatjes in
Ik heb het blad zwanger en zo. Word je gewoon gratis toegestuurd als je je opgeeft voor de zwangerdoos. En verder het boek zwanger worden en nu het boek zwanger. Mijn man heb ik idd ook het boek van kluun kado gedaan. Erg grappig om te lezen, ook voor de vrouw. Verder kreeg ikv an mn vriendin ook de tip veilig door je kraamtijd, die wil ik dus ook gaan kopen als ik wat meer aan de kraamtijd toe ben. Vond 1 boek per periode wel genoeg. Ga niet 10 boeken lezen over zwanger zijn en de ontwikkeling van mn kindje want dat is in elk boek hetzelfde. Ik heb ook een soort zwanger agenda, waarin je elke 2 bladzijdes weer een week verder bent met info en je kunt er zelf wat dingen in opschrijven, leuk voor je kindje later en heb ook het boek pap en mam vertel eens. Heb mam vertel eens, ook mn moeder kado gedaan, maar das dan meer voor mezelf over mijn moeder.