Hoi dames, Ik had al even gezocht maar ik kon niet vinden waar ik naar op zoek was. De titel zegt het eigenlijk al, bij wie klopte het voorspelde geslacht niet? Wij hebben bij de 20w echo te horen gekregen dat we een meisje kunnen verwachten, terwijl ik er zelf voor de volle 100% van overtuigd was dat het een jongen zou worden. Ik droom over een jongetje, ik draag de buik als er een jongen inzit en meer van dat soort dingen. Ik ben er niet van overtuigd dat het een meisje wordt dus..... groetjes Liesje
Hai Liesje! Zoals ik al in 'ons' topic schreef : ik ken van iemand anders 1 geval dat ze bij 3 echo's een meisje hadden gezegd maar er kwam een jongetje uit.
Hoi Liesje, Ik herken je gevoel. Ben zelf zwanger van de derde en heb al 2 knullen. Ik was er deze zwangerschap dan ook van overtuigd dat het weer een knul zou zijn. Ik voelde me ook helemaal hetzelfde als bij de eerste 2. Groot was dan ook de verbazing dat het een meisje is. Heb het 5! keer (door verschillende mensen) laten controleren! En nog twijfel ik af en toe. Het zal best wel voorkomen dat er een enkel keertje een fout wordt gemaakt maar over het algemeen klopt het wel. Bij mijn 2 knullen zaten ze ook goed! Grappig is wel, dat ik toen helemaal niet heb getwijfeld of ze het wel goed hadden gezien. Ik denk dus dat het te maken heeft dat je voorgevoel niet uitkomt! groetjes, Chantal
hey Natas, is het ook niet zo dat het vaker voorkomt dat ze een jongen voor een meisje aanzien dan andersom?
Eeh, nee ik dacht juist andersom. Dat de vergissingen bij een jongen zien kleiner zijn dan dat ze dachten een meisje te zien.
Hoi Liesje, Ik heb precies hetzelfde wij dachten beide dat we een jongen zouden krijgen en andere zeggen het ook tegen me. Nu komt dat grotendeels door de bakerpraatjes, ik heb een puntbuikje van achter zie je niet dat ik zwanger ben, ben niet misselijk geweest geen pukkels etc. Vorrige week had ik gedroomd dat ik bevallen was van een jongen en toen vroeg de vk en hoe ga je hem noemen en toen zei ik hard huilen dat we geen naam hadden voor een jongen. Ach we zien wel wat de geboorte brengt
Klopt, een meisje kan vaker een jongetje 'worden' dan andersom. Omdat de geslachtsdelen dan 'verstopt' hebben gezeten zeg maar. Hebben ze die echter wel gezien, dan is de kans heel klein dat het mis is, tenzij ze de navelstreng voor een piemeltje aangezien hebben, maar dat hoor je volgens mij haast nooit. In mijn vriendenkring heb ik toevallig afgelopen jaar voor het eerst meegemaakt dat een 'meisje' een jongetje bleek bij de bevalling. Zij hadden 1 echo gehad. Zelf verwachten wij nu ook een meisje. Dit is op 2 echo's gezien. Dus ik vertrouw daar maar op, ondanks dat het dus wel eventjes heel dichtbij is gebeurd.
Ik heb vanaf het begin af aan gedacht dat het een meisje was en de echoscopiste zei met de 20-weken echo (met 21 weken) heel direct en zonder enige twijfel dat het een meisje was. Ik heb toen nog aan haar gevraagd of het niet zo was dat er toch altijd nog een kans is dat het toch een jongen is, maar zij zei dat dat weliswaar kan, maar dat ze het nog nooit had meegemaakt en dat ze het niet waarschijnlijk vond. Nu hadden we ook wel een heel duidelijk zicht op tussen d'r benen zegmaar... Ik kon er zelf niets ander uithalen. Maar inmiddels begin ik toch wel een heel klein beetje 'bang' te worden dat het misschien toch een jongetje kan blijken te zijn (net zo welkom hoor, maar wel een gedoe met een kast vol jurkjes en ik heb me nu zó ingesteld op een dochter). Mijn man twijfelt hier echter totaal niet aan. Het was zo duidelijk te zien en de echoscopiste twijfelde geen moment... We zullen het snel weten...
wij hebben alleen bij de 20w echo 'gezien' in een flits dat het een meisje zou worden.... ze liet ons eventjes 3 witte streepjes zien....en ze zei het wordt een meisje... maar we zijn met allebei blij hoor! maar mijn gevoel zegt gewoon nog steeds een jongetje ook al heb ik mezelf ingesteld op een meid!