21 weken zwanger en nog niks gevoeld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hes2110, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hes2110

Hes2110 Lid

17 jan 2008
    49
    0
    0
    almere
    Zoals de titel al aangeeft ben ik inmiddels 21 weken zwanger en heb m'n kindje nog niet gevoeld, heb as woensdag de 20 weken echo en hoop echt dat alles in orde is.

Nog meer vrouwen die nog niks gevoeld hebben met dezelfde aantal weken?

Het is m'n eerste kindje dus misschien dat het daar mee te maken heeft, maar begin nu echt angstig te worden :(

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hoi!

Ik had het ook! Bij mij kwam het mede doordat de placenta aan de voorkant lag, en dus de bewegingen van de kleine man toen 'opvingen', waardoor ik niets tot weinig voelde in het begin..

Ik ben toen met de angelsound gaan luisteren, want dan hoorde ik m ook wegen en ging ik extreem goed opletten of ik op dat moment ook wat voelde.. Ben er zo achter gekomen welke 'plopjes' van de beeb waren..

Ongeveer bij 22/23 weken voelde ik de kleine steeds beter..

Als je het niet vertrouwd, gewoon contact opnemen met je VK hoor!
    Succes en ik hoop dat je je beeb snel voelt!

Miekje

3. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    hoi!
    Das niet gek hoor! Mijn schoonzus voelde haar kleintje pas met 23 weken geloof ik, die had ook een voorliggende placenta, dat scheelt wel.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, en ik voelde de baby voor 't eerst met 21 weken en 2 dagen.

5. Hes2110

Hes2110 Lid

17 jan 2008
    49
    0
    0
    almere
    Blij te horen dat er meerdere mensen zijn die dit hebben, heb me een hele tijd nergens zorgen over gemaakt maar nu die 20 weken echo dichter bij kotm begin ik hem echt te knijpen!

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik dacht het met 16 weken te voelen, maar achteraf twijfel ik daar heel erg aan.

Bij mij ligt de placenta ook voor. Pas met 22 of 23 weken durfde ik met zekerheid te zeggen dat ik de beeb voelde.

Volgens mij las ik ergens dat je je er met 24 weken pas druk om hoeft te maken, en dat dan vaak alsnog blijkt dat er niets aan de hand is.

Nadeel aan de placenta voor vind ik wel dat ik het idee heb minder contact te hebben met de baby. Ik voel echt geen verschil tussen voetjes elleboogjes en billen. Ook komt de baby niet naar mijn hand toe als ik deze er op leg.
    Bij de 3d echo was ook minder te zien dan bij een achterliggende placenta.
    Gelukkig heeft het geen nadelig effect op de bevalling omdat ie niet specifiek heel laag ligt. Alleen als je placenta voor de uitgang ligt geeft het problemen.

Niks om je druk te maken dus, het is alleen jammer. Maar je voelt hem/haar binnenkort, en dan zal je af en toe vragen om een beetje rust...

7. Yoyo

Yoyo Lid

10 dec 2007
    69
    0
    0
    Mijn placenta ligt achter en voel ook nog niets, op 20weken-echo was alles top met de kleine, lekker aan het buitelen daarbinnen, geen zorgen, maar helaas ook hier nog niets gevoeld............

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb ook zeker tot 20 weken niet zeker geweten of ik het kindje nou voelde of niet. Pas na die tijd werd het steeds een beetje duidelijker. Mijn placente ligt overigens gewoon aan de achterkant, dus daar kwam het niet door. Ik denk wel dat ik het een tweede zwangerschap sneller zou herkennen als het kindje. Je voelt zo vaak wat in je buik, dat ik er nu echt niet zeker van kon zijn...

Inmiddels is er geen twijfelen meer aan en steken er soms gewoon hele lichaamsdelen uit... ;)

Deel Deze Pagina