Senseo twist?! Iemand ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door mau, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Hallo allemaal

Mijn man is een verwend koffiedrinker, heeft altijd een krups gehad met nespresso cups, maar ja de cups werden te duur,ook die van D.E vond hij niet zo, ging ook nog eens het apparaat kapot, nu dus de zeer stokoude senseo van mijn ouders ( was een van de eerste!)

Nu is mijn man volgende week jarig en wil ik hem een nieuw koffiezetapparaat cadeau doen, maar welke?

Zelf drink ik helemaal geen koffie!

Iemand ervaring met de senseo twist?
    Of raad jij een ander aan?

HELP

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je man echt zo'n koffiefanaat is, kun je beter een machine kado geven die zelf de bonen maalt. Wel duur....Maar dat schijnt de lekkerste koffie te geven, mijn ouders hadden zo'n koffiezetapparaat, mijn vader was ook gek van goede koffie. Zoiets: Bosch TCA529NL kopen? Dit is een top espresso apparaat! . Senseo geldt onder koffieliefhebbers toch meestal niet echt als de ultieme koffie.

3. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Helaas vallen de bonenmachines die bij mij door de keuring komen allemaal buiten mijn budget!

Dus op zoek naar een goed alternatief

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ook ik ben een fervente koffiedrinkster en heb de 'A modo mio' van Lavazza, een heel mooi apparaat met super lekkere koffie/espresso.
    Hier in spanje kost het apparaat 79.95 euro en de kuipjes 16 stuks voor rond de 5,00 euro. (mediamarkt).
    Ook niet echt goedkoop per kopje koffie, maar omdat ik de enige ben die koffiedrinkt thuis is het te doen.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij hebben hem sinds een week! Mijn vriend vind hem super(ik drink geen koffie) je hebt er ook div soorten koffie van. Hij zegt dat de koffie veel beter smaakt heter enz haha. Maar er zitten ook handige nieuwe dingen op zoals sterkte enz van de koffie.

Ik vind hem een aanrader ofja me vriend dan haha

6. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    @kari, vind het voor de cups erg prijzig, komt bijna overeen met de nespresso, en helaas werd dit te duur voor ons, ook gezien we regelmatig visite over te vloer hebben en allemaal koffie drinken!!!

Hubbie drinkt thuis 2-4 koppen koffie per dag, dus zou ik met een doosje max 4 dagen doen, in de hoop dat de deur niet plat wordt gelopen met visite!

@ ninja, bedankt voor je reactie, er zal zeker smaakverschil in zitten omdat we nu koffiezetten met een oldtimer van een machine! En hoor mijn hubbie niet klagen nu, maar de machine begint gigantisch te lekken. Wat hij wel nu doet is 2 pads en dan een enkele koffie!

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Deze misschien?
    Philips - Bean-funnel koffiezetapparaat SENSEO® SARISTA parelwit - HD8010/10 - SENSEO - Koffie - Huishoudelijke artikelen

Verse bonen koffie in een handomdraai - Senseo Sarista beanfunnels - senseo.nl/sarista

Senseo Sarista Koffiezetapparaat van Philips | De lekkerste koffie

Prijzen rond de 249 euro.

Ook de mogelijkheid voor tweekops of een volle kan.
    Ik mag hem testen, maar door de verschillende bonentrechters ben ik al bijna om.

9. pizza78

pizza78 Actief lid

19 jun 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je voor de voordeel wil gaan is senseo of een gewoon koffie apparaat natuurlijk het best.Als je echt van koffie houd moet ik eerlijk zeggen dat ik senseo vind tegen vallen, en ja dan word de koffie of het apparaat duurder.

Zelf heb ik een esspresso apparaat en een bonenmolentje n vind dat echt het lekkerste.En koffiebonen heb je voor rond de 10 euro voor een kilo.

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Als je Nespresso gewend bent en van goede koffie houdt dan doe je hem zeker geen plezier met een Senseo. Wij hebben nu hervulbare Nespresso cups. Hierin doen wij verschillende soorten koffie. Is weer wat goedkoper.

Oh en voor een verjaardag heb ik gewoon nog een ouderwetse koffiezetapparaat staan.

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wij zijn vorige week wezen kijken naar de Twist (man en ik) en we waren echt van plan hem te kopen. Maar we hebben hem uitvoerig bekeken, hij is lomp, oogt ontzettend 'plastic' alleen die plastic glans al. Hij ziet er gewoon heel goedkoop uit en geen 100 euro waard. Wij wachten nu op de Senseo Sarista, die er volgens mij wel heel goed uitziet. (Ook een stukje duurder, hoop dat we hem mogen testen bij de Insiders)

12. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wat een mooi apparaat! Wat kosten de bonen voor deze machine en hoeveel kopje haal je daar uit?

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Uit een "funnel" kun je 20 kopjes tappen.
    Volgens mij ergens tussen 4 en 5 euro?

Deel Deze Pagina