Markplaats biedingen overdreven?!

Discussion in 'De lounge' started by Kellebel1987, Sep 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik was op mp op zoek naar winterslaapzakken en zag er eentje van puckababy, 4 seizoenen... Om heel eerlijk te zijn, ikwist echt niet dat dat ding 100 euro kost nieuw.. Maar ik denk dan; het is mp, tweedehands, bieden, staat er net op..ik zet laag in, want zal nog wel overbieden worden... Dus ik zet 5 euro.. Krijg ik een mail; doe ff serieus! Verwijder je bod! :(:(
    Ik had vriendelijk mijn excuses aangeboden en gezegd dat ze dan een vanaf bod moet aangeven! En als ze nou had uitgelegd dat die krengen nieuw zo duur zijn, dan had ik misschien een hoger bod uitgebracht!
    Dat is toch heel de strategie van mp?.

2. Linana

Linana Niet meer actief

Ik zou het me niet aantrekken.
    Ik zet soms iets op mp met een minimum prijs en dan nog bieden mensen eronder ;)

Verder ben ik het met je eens hoor, dan moet er maar een vanaf prijs neergezet worden. Hoe kan jij nou ruiken hoeveel ze voor dat ding willen hebben?
    Er zijn genoeg mensen die duur spul voor een prikkie wegdoen ;)

3. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ze kunnen op zijn minst een klein beetje vriendelijker reageren.

4. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Heb ik ook gehad , hand voor je ogen en niet meer naar omkijken ;)

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar
    Pas nog met een setje kleding ook gewoon bieden.

regelmatig heb ik leuke merk setjes voor 3 tot 5 euro (soms meer)
    dus ik zet meestal laag in, want er wordt toch nog regelmatig overheen geboden

Bood dus €2,50 en ook gelijk een boze mail.... minimaal 12,50
    Heb er niet eens op gereageerd...kom op..dan moet ze maar bieden vanaf erbij zetten

Toevallig vandaag hetzelfde setje gescoord voor €7,50:D:D:D:D

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nou ja! Kreeg nog zo'n mailtje terwijl ik dit typte!! Nu op een slaapzak die eerst 89 euro kostte! En nee, het is niet dezelfde!

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tsja.... van tevoren even kijken wat de nieuwprijs is kan geen kwaad....
    Raak ook weleens geirriteerd van mensen die a.chterlijk laag bieden. Maar die mail ik nooit, ik reageer er niet op.

8. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Vind inderdaad vrij bieden is vrij bieden.
    Is het bod te laag, verwijder hem dan gewoon.

Vind het zelf wel irritant dat ik bijv een buggy op MP zet, het minimale bod is 20 euro.
    En dan mailen mensen letterlijk "Ik kom hem morgen halen voor 10 euro".

Dan moet ik soms ook wel even in en uit ademen om niet een mailtje terug te sturen met de vraag of ze blind zijn ofzo :p

9. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Wel grappig, zouden die mensen weten dat je als plaatser van de advertentie het bod ook zelf kunnen verwijderen? Scheelt hun weer een mailtje en jou een hoop irritatie :D

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh ik heb het ook weleens gehad dat ik de nieuwprijs niet goed had ingeschat, maar heb echt nog nooit zo'n mailtje terug gehad op een te laag bod. Belachelijke reactie. Mijn handen zouden dan echt jeuken om iets terug te mailen in de trant van: Doe even normaal joh en verwijder mijn bod lekker zelf.

Als ik vrij kan bieden bied ik ook wel onder de vraagprijs hoor, dan moet je de prijs maar vastzetten.

Ik had wel met de droger die ik voor 75 euro op marktplaats had staan dat ik een hoop mailtjes heb gehad dat ze hem wel voor 35 of 50 euro kwamen ophalen (konden niet vrij bieden). Op een gegeven moment ben ik opgehouden met reageren want ik was het zat en vandaag is'ie voor 75 euro opgehaald.

Dat heb je nou eenmaal met marktplaats denk ik dan.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik heb vandaag 100% echte UGG'S verkocht. Stond als vraagprijs 5 euro. Dat geloofde men dan weer niet...kreeg giga veel mails haha.
    maar net zijn mijn gebreide UGG'S toch echt opgehaald voor 5 euro.

op MP kan alles!

12. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

Feb 9, 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Maar waarom dan geen vanafprijs erop zetten? Ben het ook met ts eens.

13. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou willen zeggen: ik zou niet eens willen dat mijn kind slaapt in een slaapzak dat komt uit zo'n asociaal gezin. Groeten en verwijder mijn Bod lekker zelf.

-maar ik denk dat ik gewoon niet zou reageren haha-

14. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb echt een gruwelijke hekel gekregen aan mp door dit soort reacties....
    Als ik iets nodig heb, kijk ik tegenwoordig eerst op eBay :D
    Stukken vriendelijker en fijner dan mp...

Ik had laatst een jasje op mp verkocht, kreeg 2,5 week later een mail dat de voering stuk was ;)
    Lompe reacties en oplichterij heb ik dus geen zin meer in en dat schijnt er wel bij te horen tegenwoordig

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Als ik een veel te laag bod krijg, reageer ik gewoon niet en verwijder het bod. Lijkt me niet nodig om dan zo'n boze mail te gaan sturen, dan verkoopt ze het zeker niet aan jou! ;)

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Mee eens... Ik vind het ook wel eens irritant als mensen echt belachelijk laag bieden. Vrij bieden betekent voor mij niet hetzelfde als onrealistisch bieden.
    Zelf check ik ook altijd wat de nieuwprijs is van dingen die ik zelf via MP koop.

17. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb ook wel eens zo'n heel erg onvriendelijk mailtje gehad. Ik kon het toch niet laten om terug te mailen en te melden dat dit ook wel anders kan...

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Je kan niet echt een vanaf prijs invullen. Je kan een vraagprijs invullen en dan bieden vanaf de vraagprijs... (stom systeem ook..) want wat ik vaak had is dat ik dus een onderprijs (vraagprijs) invul maar daarmee bedoel ik bieden vanaf. Krijg je meteen een hoop mail dat ze het wel meteen op komen halen... rete irritant. Ze moeten het anders doen, de prijs open laten en dan bieden met een bodemprijs.

19. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dat is echt lullig zon mail! Zou expres nog een keer bieden met 1€ er boven en dan zeggen: Ow sorry heb een nieuw bod geplaatst!

En dan nog.. Ding kan nieuw 100€ zijn maar misschien wel tien jaar oud dus ik vind het zo gek nog niet!

20. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Had zelf pas ook een grapjas die 5 euro bood op een badje+bijpassende standaard van Bebe-jou, badsteuntje en zo'n was/zeepbakje. Daar reageer ik niet op, maar laat het bod wel staan, misschien dat er dan iemand overbied :)

Share This Page