Volgend jaar in de zomer willen we vier weken door een deel van oost-/zuidoost-Europa reizen. Wie heeft tips qua routes, regio's etc? Iets met door de bomen het bos niet meer zien Goed om te weten: We hebben geen caravan of tent en we houden erg van mooie natuur, historische gebouwen, bijzondere musea e.d. We zoeken graag naar plekjes 'off the beaten path'. Wat mogen we absoluut niet missen? Alvast bedankt voor het meedenken! ❤️
Ik volg een persoon op Instagram die net terug is uit Polen. Ze zat daar in “Tatra”, een nationaal park dat zich zowel in Polen als Slowakije bevindt. Zag er echt mooi uit en is nog redelijk onbekend. Verder zijn wij in Slovenië geweest, uiteraard niet echt van het gebaande pad maar wel een ontzettend mooi en avontuurlijk land. En in Bosnië-Herzegovina naar Krka Nationaal Park. Dat heb ik ook nog op mijn wensenlijstje staan. Of in de omgeving van Plitvice naar de ondergrondse militaire basis en naar het regenwoud.
Wij willen graag een keer na Saksisch Zwitserland en dan evt doorrijden naar de Baltische Staten en terug met de ferry.
Wij zijn ook eens naar de tatra geweest, bij Poprad. Was prachtig. We hebben toen door een kloof naar de top van een waterval geklommen. Echt door het water met trappetjes. Dat was echt indrukwekkend.