Waar we bij onze dochter het heel snel eens waren over de naam is het nu een ramp! We komen er niet uit! En met nog 10 weken te gaan, begin ik 'm aardig te knijpen... We weten het geslacht van ons kindje niet, dus stiekem hoop ik op een jongetje, daar zijn we nog niet helemaal uit, maar ik weet zeker dat dat gaat lukken... Voor een meisje heeft Elinn of Nora heel lang op ons lijstje gestaan, waarna Nora al snel afviel, vanwege de R in de naam... We wonen in de Achterhoek en een R is hier altijd een beetje raar uit te spreken Elinn viel uiteindelijk af omdat ik niet HET gevoel erbij heb... Misschien is het wennen, misschien komt het nooit, ik weet het niet... Kortom; ik zoek inspiratie! Klein lijstje met eisen: - liefst 1 of 2 lettergrepen, liefst max. 5 letters. - Niet beginnen of eindigen met B ivm achternaam. - Liefst geen R, zie hierboven... - geen Engelse uitspraak. Kom maar door!
Lynn, Tess en Amy vallen af ivm mensen in de omgeving, maar wel allen erg leuk! Anouk vind ik dan weer net te 'simpel' en Maeve en Loïs te 'hip'... Zijn er meer mensen met suggesties?
Elin(n) vind ik niet leuk, Eline daarentegen wel! Maar ik zie dat je max. 2 lettergrepen wilt. Lisa Eva Anne Fleur Demi Ilse Lauri Mia Lea Jolé
Elin en Norah, hele mooie namen! Als jullie zelf de r goed uitspreken is het prima toch? Hannah Sarah Loïs Ella Isabel Sophie Loes Ise Isa Indy Feline Fenna Vajen Roos Noor Olivia Nova Iris Merle Liva Silke Noor Saar Leah Noella Elena Julia Jula Eva Eef
Anne, Anke Ebba Edith Elies, Elien Ellen Else Eva Femke Hanne, Hanna Ilse Imma Inge Jette, Jetta Jonna Lieke Lina, Liene, Lien Linde Lise / Lize Liv Lotte, Lotta Maia Meike Mette Mieke Nina, Niene Nynke / Nienke Sanne Silke Suze Ben wel benieuwd hoe dat zit met die achterhoekse R? Ik ken veel mensen uit omgeving Enschede/Hengelo/Almelo met een R in de naam en daar hoor ik niks geks aan? En wij willen daar naartoe verhuizen en hebben namen met een R erin op ons lijstje-voor-ooit staan dus ik ben wel benieuwd hoe dat precies zit?
Hahaha er zit wel een heel verschil tussen Twents en Achterhoeks he, vergelijkt dat niet met elkaar of zie een Achterhoeker niet voor een Twent aan want dan heb je ruzie Zal vanmiddag ff uitgebreid reageren, heb dan meer tijd
Maansneeuw: we komen uit dezelfde buurt denk ik! Het schijnt zo dat je Twente en de Achterhoek niet mag vergelijken.... Maar ik vind dat altijd zoiets aparts. Ik hoor wel verschil hoor, maar ach...! Ben benieuwd of je meer namen hebt die je aan je lijstje hebt toegevoegd ts..!
Wij zijn echt rasechte Achterhoekers, veel letters worden flink ingeslikt bij ons. Nou zit er ook wel weer een verschil van regio binnen de Achterhoek waar het erger of minder erg is. (Zo zou ik bovenstaande ongeveer uitspreken: Wij zijn ech rasechte Achtehoekes, veel lettes wodde flink ingeslikt bij ons. Nou zit eh ook wel wee-h een veschil van regio binne de Achtehoek waa-h het ehger of minde ehg is.) Voor een jongen heeft Lars heel lang hoog op ons lijstje gestaan, maar viel uiteindelijk af omdat we het veelal tot als Las uit zullen spreken. Een naam als Noor vind ik ook erg leuk, maar word hier veelal uitgesproken als Noo-h. Zo ook bij Nora dus, word het een soort van Noo-ha. Dit geldt overigens niet alleen voor de R. In onze straatnaam zit een N en ook die spreek ik veelal niet uit... Bij mijn idee zijn er 2 manieren om de R uit te spreken, met de tong tegen de tanden aan of met de achterkant van de tong tegen het gehemelte aan. Bij mij zweeft de tong een beetje, dus het komt niet tegen de tanden aan, maar ook niet tegen het gehemelte... We zijn gewoon een beetje raar Enne; de Achterhoek en Twente niet meer door elkaar halen he, dat is een soort van schelden in de kerk On topic: Er zitten veel leuke namen tussen! Alleen vind mijn vriend ze dan weer niet leuk :x De naam van onze dochter word ook een paar keer genoemd, dus wat dat betreft in de goede richting (e.zI andersom ) Wat ik van bovenstaande leuk vind, maar wat het niet word: Jula Mila Nint(h)e/Jinte Fiene Lisa Eva Fenna/Fenne Roos Saar Suus Lina Nine Juul Dus veelal wel Nederlandse namen, niet te geknutseld, modern, maar weer niet té en goed uit te spreken/schrijven...
Hahah oh jongens wat heb ik nu weer gezegd Ik weet het verschil echt niet, vind het zo ingewikkeld Maar na de uitleg van ts snap ik 't probleem met uitspraak wel een beetje. Houdt mij vooralsnog in elk geval niet tegen om voor een naam met een R of een N erin te kiezen.
Hahaha nee vooral niet tegen laten houden! Uiteindelijk moet je het zelf goed uitspreken! Maja dat doe ik al niet, en mensen uit mijn omgeving ook niet... Dus vandaar dat ik me wel laat tegen houden
Jade Nena Edin / Eden Lissa Jolie Jana / Lana Fajah Julie Kaja / Kaya Nila Lola Senna / Senne Jitte Lena Cato / Kato Julin Febe Femme / Fem Lot Ilvy Liz Jente Kaat Imme Dana Esmee Manou