maatje 80 of toch...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cam, Jul 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cam

cam Bekend lid

Dec 17, 2006
    572
    0
    0
    86...zucht, ik kom er maar niet aan uit

Mijn dochter is nu 14 maanden en was vorige week bijna 76 cm.
    Nu zit ik op internet te kijken naar kleertjes voor de winter, maar vind het erg lastig te voorspellen of ze dan 80 of 86 heeft.

Haar broekjes zijn nu nog 74 (en zitten nog ruim), maar bovenkleding gaat al naar 80. Ze loopt nu nog niet, dus jurkjes heb ik nu niet, maar ik heb me een superleuk jurkje gezien! En die is maat 80.

Ze groeit gemiddeld 1 cm per maand zag ik in het CB boekje, maar kan ik voor de winter veilig maatje 80 bestellen, of zou ik toch voor 86 gaan.

Kunnen kinderen die bv 82 / 83 cm zijn nog in maatje 80 of zit dan 86 weer beter?

Wie heeft raad!

2. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Ik zou gewoon wachten, het gaat soms zo snel dat je straks met allerlei "overbodige (te klein of te grote) kleding zit....

Groetjes, vonneg

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik koop altijd maatje groter dan wat ze nu heeft, echter had Sam voor het eerst al in december maatje 80 aan en nu nog steeds.. nu beginnen we de voorraad 86 steeds verder uit te breiden, maar wat ze heeft in de winter? Geen idee!

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars zit ook al een half jaar in 80, en ik heb niet het idee dat hij nu nog zo vreselijk hard groeit als vorig jaar... ik hoop dus eigenlijk dat de broekjes die hij in feb aanhad, in oktober nog een beetje passen :) nouja ik zie wel, anders koop ik tegen die tijd wel weer nieuw. moet nu nog niet aan winterkleren denken

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik bekijk het gewoon altijd per seizoen... Heb 1 keer van te voor een setje kleding gehaald. Ligt nu nog in de kast met de prijskaartjes er nog aan; te klein toen het het juiste seizoen was :)

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    hangt ook van het merk af.
    noppies kan je al sneller in 86 kopen.
    villa happ of h&m valt zowat een maat groter dus kan je daar maar weer beter 80 van doen.
    Nu is misschien 80 goed. halverwege de winter kan je je dan uitleven in de 86 uitverkoop!

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    grappig, mijn zoon zit nu ook in 74 en zijn truitjes beginnen nu wat kort te worden....maar goed, daar ging het niet over.

Ik zou de groeilijn aanhouden. Het is wel mijn ervaring dat zodra ze 81 cm zijn maat 80 niet echt mooi zit. H&M kan nog wel, maar prenatal bijvoorbeeld is dan echt te kort (zo'n armoedig randje te weinig bij de armen en benen, niet echt een gezicht...)
    Aan de andere kant, bij 14 maanden is de groei ook niet echt meer spectaculair.....

Ik koop nu in de sale voor hem 80 en voor haar 98, maar dan gericht op beide seizoenen. Dus dunne truien met lange mouwen (als het echt koud is krijgen ze toch een vest / jas aan, niet dan?) en veel shirts met korte mouwen (als het koud is kan er een romper/shirt met lange mouwen onder, ook weer stoer!) en broeken kunnen altijd. Een jurk met legging of maillot voor in de winter....

8. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Sam heeft hier al een jaar 80/86 Vorig jaar zaten (ze is 2 jaar) de jurkjes 86 nog wat ruim en nu passen ze goed. Jurkjes kan je wel een maatje groter kopen. Zo heel veel scheeld dat niet in lengte vind ik. En anders in de droger hihi.
    Truitjes heeft ze nu ook 86. vorig jaar moest ik de mouwtjes een beetje oprollen. En nu niet meer.

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra draagt al vanaf maart maatje 80 en voorlopig blijft dat volgens mij ook nog wel zo...

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    oeps, marin zit nu al in maat 80......

11. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ach, 'al' is relatief.....

12. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun zit sinds het voorjaar al in maatje 92...
    heb ook wel leuke dingen gezien voor de herfst maar koop het ook niet want je weet het nooit met een evt groeispurt...

13. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    hier al een maandje of 2 :rolleyes:

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Mijn mannetje slaapt in maat 74/80, telt dat ook :) of is het niet de grootste maat zo vroeg mogelijk-wedstrijd?

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik koop zelf niet zoveel vooruit. Ze heeft nu maat 86 maar kijk gewoon hoe het oogt. H&M valt groter en andere merken koop ik maat 86-92 verschillend hoe het eruitziet.

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Maar het is toch nog lang geen winter? De zomer moet nog beginnen zelfs :confused:
    Zou nog maar lekker een poosje wachten. Als je kindje een groeispurtje krijgt of juist stil blijft staan, dat scheelt zomaar 1 of 2 maatjes.
    Bovendien valt het ene jasje veeeeel groter dan het andere in dezelfde maat.

17. cam

cam Bekend lid

Dec 17, 2006
    572
    0
    0
    Dames

Ik denk dat ik maar wacht inderdaad.

40 euri's voor een jurk (voor een keertje) is heel wat en dan wil je ook dat het goed zit. Niet te groot, maar vooral niet te klein.

Blijft lastig om te voorspellen hoe ze groeien...

Bedankt!

18. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Trouwens, het is ook maar net waar je kleding koopt...Hij heeft van de Hema maat 86 aan; terwijl hij een truitje van de Bristol maat 104 aan heeft :confused:

Groetjes, vonneg

19. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik vind ook dat de ene maat de andere maat niet is. Vooral merkkleding vanlt groot uit. Ik heb van esprit een shirt mt 50 (!) en dat is nu pas te klein aan het worden terwijl van zeeman maatje 62 past (Hij was bij cb 58 cm 2 weken geleden)

20. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik vind mexx altijd vrij klein, het is zo smal

Share This Page