Menstruatie pijn veel te heftig ?!?

Discussion in 'De lounge' started by Citroentje93, Apr 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

Feb 28, 2017
    1,761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Ik ben nu 3 maanden gestopt met de pil en dus ook nou voor de 3e keer ongesteld...Ik kan de pijn bijna nietmeer verdragen op sommige momenten. Het is zo pijnlijk dat ik gewoon bang ben iedere maand om weer ongesteld te moeten worden :(( beginnen aan de pil is geen optie aangezien we kinderen willen. Maar hebben jullie tips wat het beste en snelste helpt ?

Ik ben zojuist wakker geworden van de pijn en heb maar Ibuprofen ingenomen en nu even afwachten.

Slaaplekker x

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier geen hulp maar wel herkenning. ik ben 1 x per 2 a 4 maanden een anderhalve dag vrijwel lamgeslagen door de menstruatie pijn.
    pijnstillers en zo min mogelijk doen . sterkte.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Vroeger nog wel eens vrij heftige menstruatie pijn gehad.
    Aleve feminax hielp hier ontzettend goed.
    Die laten de spieren daar beneden wat ontspannen.

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Persoonlijk zou ik naar je huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing naar de gyn. Dit kán namelijk duiden op endometriose. Ik zeg niet dat het zo is maar ik herken het wel heel erg. Sterkte!

5. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ik heb ook altijd die vreselijke pijn! Kan dan alleen maar op de wc lijden als menstruatie begint. 😢 Aleve feminax schijnt te helpen. Ik doe het nu met 4 paracetamol tegelijk en de andere dagen af en toe eentje. Gelukkig heb ik geen endometriose.

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Aleve Feminax inderdaad. En een warme kruik werkt ook echt goed.
    En zou ook naar dokter gaan ja.

7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,994
    3,321
    113
    Aleve feminax zit naproxen in. Je kunt ook aleve intense nemen (500 mg) werkt nog beter. Alleen daar mag je er geloof ik maar 1 van per dag. Even navragen bij de apotheek (daar is het alleen verkrijgbaar) of je er nog paracetamol bij mag slikken. In aleve feminax zit uit mijn hoofd 250 of 275 mg.

8. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hier ook hevige menstruatiepijn altijd hgehad. Ik werd er ook wakker van in de nacht en moest de pijnscheuten gewoon wegpuffen. Leken wel weeën.
    Ik nam dan 1000mg paracetamol en 600mg ibuprofen tegelijk in. Dan kon ik weer slapen.
    Na de 2de dag meestal geen pijnstillers meer nodig.

9. Pixxel

Pixxel Actief lid

Sep 25, 2016
    270
    16
    18
    Female
    Oeh herkenbaar! Nadat ik gestopt was met de pil, was de derde keer ongesteld worden nog heftiger dan de keren daarvoor, terwijl ik de eerste en tweede keer al slecht trok ;) Ik werd gewoon ziek door de pijn. Maar na de derde keer, was mijn cyclus wel goed en werd het 'normaal'. En daarna raakte ik direct zwanger. Voor mij dus herkenbaar door 'ontpillen'. Sterkte meid!

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    dit....

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Ik had er vroeger ook vreselijk last van, ben toen inderdaad ook onderzocht op endometriose. Dat was her bij mij niet. Ik kreeg naproxen 600mg voorgeschreef e van de gyn en dat mocht ik gebruiken samen met paracetamol.

12. Groen

Groen Actief lid

Apr 12, 2013
    443
    394
    63
    Naproxen inderdaad. Maar dan wel meteen vanaf de allereerste pijn. Dus niet wachten tot het echt heel erg is, dan helpt het hier niks meer.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,232
    6,094
    113
    Ik had het ook vroeger, tot kotsen van de pijn aan toe.
    Heel naar.
    (Geen endometriose gelukkig.)
    Goede pijnstilling en een warme kruik hielpen meestal wel.
    Bij mij is het trouwens na mijn eerste kind verdwenen. :) hopelijk geldt dat voor jou ook!
    Sterkte!

14. Roseline

Roseline Niet meer actief

Je heb je bericht op de verkeerde plaats gepost, in de lounge hoort bij zwanger worden (maar dat terzijde :)).

Ik ben om dezelfde reden wel weer aan de pil begonnen en wij hebben ook een kinderwens, maar voor mij was het echt niet meer houdbaar. Ik loop nu in het vumc om te kijken of ik toch endometriose heb, wat al eerder gedacht werd maar nog steeds onduidelijk blijft. Ik zou je laten door sturen naar een gynaecoloog, want anders breekt het je op (geloof me, ik spreek uit ervaring). Sterkte..

15. Ninge

Ninge Bekend lid

Jan 27, 2016
    900
    123
    43
    Female
    Naproxen natrium en een warme kruik... Sterkte. Ik had het ook, tot na mijn bevalling, nu helemaal geen last meer!!

16. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,310
    10,280
    113
    Bij mij is het juist gekomen na de bevalling. Moet nog steeds naar de huisarts maarben zo'n miep die dat uitstelt.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Bij mij was het de eerste maanden zonder pil ook echt een hel; zoveel pijn, enorm veel bloedverlies, enorm labiele gevoelens, overgeven, doarree, migraine... maar uiteindelijk stabilseerde het wel en werden de klachten toch behoorlijk minder, gelukkig! Hopelijk is dat bij jou ook zo!

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik had het vroeger ook, liep helemaal leeg, slikte de hele dag paracetamols en moest regelmatig spugen en had soms koorts.
    Was 1 keer zo heftig dat ik mijn bed niet uit kon om een aspirine te nemen, mijn moeder heeft toen mijn oom gebeld die is toen langs gekomen(moeder was aan het werk).
    Ik ben toen aan de pil gegaan, nu 2 kinderen verder (en niet aan de pil) is de pijn goed uit te houden tijdens mijn menstruatie.
    Veel paracetamols en warme kruiken wil toch vaak nog wel helpen.

Share This Page