wie helpt met een meisjesnaam?

Discussion in 'Babynamen' started by Migga, Jan 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    Sinds wij weten dat we een meisje krijgen, hebben we alle jongensnamen laten varen en proberen nu iets te verzinnen voor een meid. Moeilijk hoor!!! Hoewel mijn vriend en ik allebei een behoorlijk verschillende smaak hebben, houden we allebei wel van kort en stoer. Daarbij moet het redelijk origineel zijn (dus geen top 10 naam) en vooral niet te zoet. We zijn wel lastig he? :D

We hebben nu 2 namen die we leuk vinden, namelijk Nore en Dané. Wat vinden jullie?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Nore en Dané vind ik allebei erg leuk! Denk dat ik voor Nore zou gaan.

Misschien nog wat ideetjes:
    Nova
    Nante
    Nika
    Elle
    Fiene
    Farah
    Elin

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Lijken me heel acceptabele wensen die jullie stellen? ;) :)

Dané vind ik erg leuk, Nore minder.

Nova, Nika en Elin vind ik ook erg leuk, maar die namen zijn volgens mij wel in opkomst (met name Elin), maar verder passen ze volgens mij wel in jullie rijtje.

4. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Vind zelf Lara ook super

5. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nore is mooi! Norah vind ik zelf ook heel mooi.

6. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    hier op het forum las ik de naam "Julot", ik weet niet meer van wie de suggestie was.
    Na het een paar keer hardop gezegd te hebben, vind ik het steeds leuker klinken. Lekker origineel en stoer!
    Ik zal het vriendlief vanavond eens heeeel voorzichtig voorleggen... ;) Hopelijk mag die ook op het lijstje!

Norah vind vriendlief helaas niet leuk, en bij Lara moet ik aan een koeienaam denken!!??! :)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    #7 NiekeKris, Jan 17, 2011
    Last edited: Jan 17, 2011
    Smaken verschillen, maar ik ben nooit zo gecharmeerd van Julot. Dan vind Dané echt veeeeel leuker, en Nore ook. Julin daarentegen vind ik dan wel weer leuk.

8. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Hahaha, Julot (is een naam op mijn lijstje ;)) vind ik helemaal geweldig alleen manlief helaas niet. Je kan ook lekker Juul of Lot van maken. Als het aan mij lag dan zou ik deze naam zo kunnen geven... Wij zoeken ook een vlotte originele niet te zoetsappige meidennaam.

9. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    #9 Migga, Jan 17, 2011
    Last edited: Jan 17, 2011
    @NiekeKris: dus jij hebt wel eens van de naam Julot gehoord? Ik dus nog noooit! Maar vind hem erg leuk.

@Quint1: aha, jij was het dus! :D Ben bang dat mijn vriend er ook niet zo dol op is.... ga het vanavond eens vragen! (Lot vindt hij overigens niet zo leuk, dus geef ik Julot helaas ook niet zoveel kans...)

Dané vind ik ook nog steeds heel leuk (had ik bij mijn eerste zwangerschap al op mijn lijstje), en dan eigenlijk geschreven als Danaë (zoals het eigenlijk "hoort"), maar ben bang dat niemand daar een touw aan vast kan knopen.
    Nore had mijn vriend gisteren in een namenboekje uit 1979 gehaald :D. Op zich wel leuk, maar moet er nog even aan wennen.

Hebben jullie dat ook? Bij het verzinnen van namen denk ik toch stiekem altijd wel een beetje aan de reacties uit mijn omgeving. Ik bedoel: ik wil natuurlijk het liefst van iedereen horen dat we een leuke naam uitgekozen hebben. Vraag mij af hoe vrienden en familie reageren op "julot"..... ;)

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Onze 2e dochter heet Dinja, hoor je ook bijna nooit.

11. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Noré :)

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Tuurlijk hebben we daar over nagedacht... Eerste eis was dat we de naam zelf leuk vonden, maar daarna kwam inderdaad toch ook wat anderen er van zouden vinden. Vind dat toch ook wel belangrijk, je kind moet toch de rest van zijn/haar leven met een naam doen. Toen J. geboren werd, moesten de meesten toch wel even flink aan haar naam wennen, ze hadden toch wel iets meer standaards verwacht. :D Maar inmiddels zijn de meesten er wel aan gewend, hoewel sommige mensen haar naar gewoon niet leuk vinden...tja, smaken verschillen. :)

Julot 'ken' ik wel van onze namenzoektocht...irl ben ik hem nog nooit tegen gekomen.

Misschien ook nog leuk (kwam ook in een ander topic hier naar voren): Nyah/Niah/Niyah.

13. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Nee, ik heb het helemaal niet. Als je wil dat iedereen de naam mooi vindt dan moet je een naam uit de top 10 kiezen (deze namen zijn heel erg afgezaagd maar iedereen vindt ze mooi daarom staan ze immers in de top 10). Anders kan je toch nooit iedereen tevreden stellen met jouw naamkeuze, namen zijn en blijven zeer smaakgevoelig.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Niet alle namen uit de top 10 zijn mijn smaak, hoor, en wat ik leuk vond, vond mijn man dan weer niet leuk en omgekeerd... :D Kan me dus best voorstellen dat er veel namen in staan die lang niet iedereen leuk vindt. Dus zelfs door een naam uit de top 10 te kiezen ben je er niet (en anders hebben mensen er juist wel weer commentaar op dat je een top 10 naam gekozen hebt ;)).

Maar met een naam als Abderrahmane, Keshalene, Jahmilchion of Khy-landrysen ben je er gewoon van verzekerd dat er meerdere mensen zullen zijn die de naam niet mooi zullen vinden (sorry, als toevallig iemand hier zijn kind zo genoemd heeft...), dat is wel zo.

15. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik had inderdaad Nyah - Niah voorgesteld. Mijn nichtje uit Wales heet Nyah Mae!
    Elora of Enora vind ik ook een mooie naam inplaats van Nore. Dane is niet mijn smaak.

16. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

Oct 3, 2009
    1,009
    0
    36
    Leuk Niah Nyah ga ik onthouden!!
    UItspraak NIE-JA ?????

17. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik stem voor: Dané

18. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ja! Net als Mia!

19. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    Nou, vriendlief gaat helaas niet akkoord met Julot...
    Doet hem teveel aan "jut en jul" denken... ;)

Niya is helaas ook niet helemaal wat we zoeken...

Dané/Danae staat nog steeds hoog op ons lijstje. Over Nore ben ik erg gaan twijfelen. Vraag me af of deze naam wel bij ons past...

Wat zijn we lastig he?? Gelukkig hebben we nog zo'n 20 weken om te brainstormen, dus alle suggesties zijn nog steeds heeeeel erg welkom!!

20. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind Nore en Dane allebei niet stoer eerlijk gezegd dan denk ik eerder aan:

Pip, Sam(me), Kato ed

Share This Page