Aangezien we waarschijnlijk niet in het bezit gaan komen van een tweede Stokke tripp trapp in Europees eiken (is helaas uit het assortiment gehaald), gaan we dan maar voor een goedkopere variant die wat tijdelijker bij ons zal wonen We vinden houtkleur wel mooi, ons eetkamermeubilair is grenen. Wat nu in aanmerking komt is de meegroeistoel van Tiamo en die van Prenatal. Wie heeft ervaring met deze stoelen? De kleur van de Tiamo lijkt het mooist, maar dat moeten we natuurlijk nog even live gaan bekijken. Bij prenatal staat dat het blad afneembaar is, dat vinden we wel handig, bij de Tiamo staat dat niet vermeld, maar wellicht is dat wel mogelijk? Qua prijs zijn ze gelijk, alleen van de tiamo zijn de stoelverkleiners iets duurder. Graag advies!
wij hebben twee meegroeistoelen van het kruitvat. Waren 30 euro ongeveer. Van hout en ze zijn echt ideaal! Nu hebben we er eentje met blad er nog op en eentje zonder blad voor de oudste. Ik ben er echt heel blij mee!
Hier staat de zwarte meegroei stoel van Tiamo, in principe een prima stoel echter beschadigd deze erg snel. Het blad schroef je erop vast die hebben we in het begin erop gehad maar ze zat dan best ver van tafel af. Hebben deze er afgehaald toen het veilig genoeg was om alleen in de gordel te zitten. Hier hadden we de stoffen stoel verkleiner van de prenatal erin die past prima. Nu een plastic stoel verkleiner omdat deze makkelijker schoon te maken is, maar ook deze gewoon van een eigen merk van een babywinkel.
Wij hebben de tiamo, zoals hierboven al gezegd werd, hij beschadigd erg snel. Nu is mijn dochter ook heel enthousiast met bestek.. maar wel zonde!
wij zijn ook erg te spreken over die van de kruidvat. Die gebruikten we eerder dan de stokke omdat ze daar met een stoelverkleiner steviger inzat. We hebben later een stokke gekregen die we mooier vonden en toen is de kruidvatstoel naar mijn ouders gegaan en daar veelvuldig gebruikt door de meerdere kleinkinderen. Nu met de 2e op komst hebben we hem weer opgehaald (werd niet meer gebruikt) en gaan we die op den duur ook weer eerst gebruiken. (we hebben een oud model stokke gekregen waar geen babyzit op past, dochter zat al vrij vroeg stevig, maar de stokke was niet stevig genoeg in haar rugje vonden wij)
De stoel van prenatal vond ik echt niets, omdat er tussen de beentjes geen spijl zit. In Duitsland zijn hauck stoelen zien er bijna net zo uit als stokke maar vele malen goedkoper. Weet niet waar je woont, misschien dat dat eeen optie is. Eventueel zijn ze ook wel online te bestellen, want hauck wordt in Nederland ook wel verkocht.n
Hier 2 Tiamo meegroeistoelen, tot volle tevredenheid. Alleen hebben wij 1 witte en die krast erg snel. Zelfs als Finley er met een spijkerbroekje op zit. Dat is dan wel weer jammer. Maar voor de rest zijn het prima stoelen. Die van Aiden (houtkleur) zit er nog steeds als nieuw uit. Blad kan gewoon verwijderd worden.