TIP, kinderwagen op vakantie voor baby 5,5 maanden oud

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Aim, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aim

Aim Lid

25 okt 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan volgende week op vakantie en zaten in dubio. Wij hebben een joolz earth. De kleine ligt nog in de kinderwagenbak. We kunnen de kinderwagen inchecken en met de draagzak verder maargoed dan zit je met een onhandige(grote) kinderwagenbak, daarnaast blijft er niks van je kinderwagen over.

Ik ben naar een babyspeciaalzaak gegaan voor informatie over buggy's. Uiteindelijk zijn we weg gelopen met een koelstra simba die helemaal plat kan en daarnaast een enorm grote kap heeft zodat uk altijd in de schaduw ligt. De dame gaf aan dat het best kan zo'n kleine in een buggy. Thuisgekomen kreeg ik toch spijt omdat zo'n buggy toch minder goed is voor zn rug. Nu komt mijn tip: Ik heb er een matrasje voor laten maken. Voor tien euro heb ik een super mooie matras van fiber met daaroverheen een wafelstof. De gordels van de buggy gaan er doorheen en baby ligt prins heerlijk en veilig in zn buggy. Misschien heeft iemand wat aan deze tip ;)

2. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Interessant. Wij gaan binnenkort ook op vakantie en ik zoek voor mijn zoontje ook goede buggy. Ik wil buggy helemaal plat kan en inderdaad voldoende schaduw biedt, maar wil ook dat er nog voldoende groeiruimte zit onder kap. Vaak zie je bij buggy's dat kinderen al heel snel niet meer goed onder de kap passen (bijv. Quinny Zapp). Verder wil ik dat buggy niet te zwaar is voor op de fiets. De types die ik nu op het oog heb zijn die jij noemt (Koelstra simba T nog iets), Chicco Liteway en Maclaren Quest.

Ik zit er ook mee dat ondergrond buggy zo hard lijkt. Een matrasje laten maken zou dan de oplossing kunnen zijn. Maar hoe doe je dat? Waar? Zitten er gaten in voor riempjes? Heb je zelf formaat opgemeten en doorgegeven of heb je dat laten doen?

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dat klinkt inderdaad als een handige oplossing. Voor mensen die wel een kinderwagen mee willen nemen (incl reiswieg) is de Stokke PramPack ook een goede optie. Dit is een stevige reistas waar bijna alle kinderwagens in passen, ook de Joolz. Je kinderwagen is dan zo goed beschermd dat je hem gerust in kan checken zonder kans op schade. Via Marktplaats zijn ze te huur.

4. Aim

Aim Lid

25 okt 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem zelf gemaakt en oma naait het matrasje:) Er zitten gaten in voor de gordels. Mocht iemand interesse hebben zal kan ik een werktekening met maten plaatsen. Het is dan wel een tekening voor een matrasje voor een koelstra simba. Morgen is hij af en kan ik een foto plaatsen.

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik heb de prampack en vlieg de wagen incl reiswagen daarin altijd mee. Veel fijner dan een buggy en hij is nooit beschadigd.

6. Aim

Aim Lid

25 okt 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat er bescherming tassen zijn voor de joolz en andere wagens. Maar ik zat er ook mee dat je een baby nog niet in de andere zitting van joolz kan plaatsen. Hij kan gewoon niet helemaal plat. Dat houdt in dat je de kinderwagenbak mee moet nemen.Als je de kinderwagen in inklapt zit je nog met zo'n bak(hotel, bus, taxi etc). Een buggy mag mee tot de gate, klap je heel klein in, makkelijk overal mee naar toe nemen. Nadeel vind ik dat het wel minder lekker rijdt vergeleken met mn kinderwagen. Daarnaast heeft de buggy geen vering dus minder fijn voor de baby. Vandaar dat ik even echt niet wist wat ik nou moest doen. Ik hoop dat dit een oplossing is.

7. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik heb hetzelfde probleem.
    Ik ben wel geinteresseerd naar het matrasje

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    De kinderwagenbak past ook gewoon samen met het onderstel in de PramPack. Er zitten wielen onder dus je kunt hem zo achter je aan trekken en in zijn geheel meenemen in de taxi of bus. Maar je matrasje is ook een handige oplossing. Kan je buggy wel helemaal plat? Onze Maclaren Quest kan wel'plat' maar niet helemaal horizontaal.

Deel Deze Pagina