Hoi! Ik was eigenlijk erg benieuwd of jullie aanraders hebben voor onze vakantie. We gaan voor het eerst met onze tent op vakantie. We hebben twee kinderen (2 en 5) en gaan met de auto op vakantie. We zitten vast aan het hoogseizoen, maar willen toch proberen de kosten enigszins laag te houden. Wat we willen? Behoorlijke zonzekerheid, mooie omgeving, érg kindvriendelijk, genoeg te doen in de omgeving en graag bij een meer of zee. We denken zelf aan Zuid-Duitsland, Luxemburg, Frankrijk of heel misschien Italië. We hebben alleen geen idee welke camping. Qua camping moet het absoluut geen terrassencamping zijn. Zoeken wel echt een veldje waar de tent kan staan en waar de kinderen heerlijk kunnen spelen. Het hoeft overigens niet persé een gigantische camping te zijn, als er maar wel genoeg te doen is in de omgeving. Iemand tips!?
ik kan je een leuke camping in spanje aanbevelen. we zijn daar de afgelopen 2 jaar geweest. erg leuk voor de kinderen en niet ver van zee. yelloh village camping mas san joseph.
Bedankt! Spanje is echter echt geen optie, al meermaals geweest. Waar we zuidelijk Spanje écht geweldig vinden (maar te ver met de auto), vinden we het deel boven en bij Barcelona echt enorm tegenvallen. Weinig Spaans, vooral toeristisch en Engels.
Ik zou je vraag stellen op het camping frankrijk forum. Forum onderwerpen | Camping-Frankrijk.nl Daar krijg je altijd een heleboel tips en denken ze echt met je mee. Wij hebben daar al meerdere keren een leuke camping gevonden. Je kan er ook op de landkaart van frankrijk zoeken en dan allerlei opties aanvinken (bijv zwembad, NL eigenaars enz)
En kroatie? wij gaan dat dit jaar voor het eerst uitproberen. Italie en Frankrijk ook beide geprobeerd, maar vonden dat een beetje tegenvallen.
Luxemburg is niet zonzeker, is meer Belgie qua klimaat. Zonzeker word het ongeveer vanaf Lyon. Dit lijkt mij een geweldige camping: Camping Le Soleil Fruite - camping Drome Hoor daar goede verhalen over!
Als je overweegt eventueel nar Italië te rijden, kun je ook overwegen naar Kroatië te rijden Erg mooi! En goedkoop qua eten etc. Prachtige omgeving en vriendelijke mensen. Omdat je niet te ver wilt rijden zou ik ergens iets in Istrië of in de kvarner baai zoeken.. mocht je naar Kroatië gaan natuurlijk... Succes met je keuze!
En waarom niet de omgeving van Avignon? 8 à 900 km rijden en héérlijk weer. Er zijn 2 "grote" campings in Avignon. Wij hadden 3 jaar geleden die iets buiten het centrum (naam kwijt, maar als je googelt stoot je er wel op), maar je hebt er ook ene eigenlijk op bijna een eilandje in de Rhone (Pont d'Avignon?).
toevallig had ik net ook gekeken voor campings, we willen volgend jaar met een tent. had leuke gezien van yelloh village via vrijuit had ik gekeken.
Vroeger vaak naar Kroatie geweest met de boot, maar ik ben niet echt fan van het land. Die valt dus af We hebben inmiddels een leuke omgeving gevonden: Lac de Sainte Croix in Frankrijk.Maar nu nog een camping We willen liever niet naar zo'n grote massa camping met 5 zwembaden en honderden stacaravans, maar liever iets kleinschaligers. Nog best lastig in zo'n toeristische omgeving haha. Avignon ga ik ook nog even bekijken. Iets dichterbij lees ik dus dat is wel een voordeel (we willen namelijk maar 7 tot 10 dagen gaan). O en we moeten onze hele tent uitzet nog bij elkaar zoeken (luchtbedden, slaapzakken, koelbox, stoeltjes/tafel enz) Leuk, leuk, leuk!
O en vriend wil nog steeds het liefst richting Zuid-Duitsland omdat we daar nog nooit echt op vakantie zijn geweest en er goede verhalen over horen, maar hoe is zuid-duitsland qua temperatuur? Iemand ervaring met kamperen in die omgeving?
Wij zijn vorig jaar naar camping Le Pech Charmant geweest, super leuk voor de kinderen! Dit jaar gaan we naar Camping Bel Ombrage. Beide campings zijn in de Dordogne.
Zuid frankrijk, yelloh village Le Serignan Plage, geweldig zwembad voor kleintjes erbij en direct aan het strand, heerlijk genieten.
TS, wil je persé een zwembad oid op de camping? Wij zijn op camping Manaysse in Moustiers geweest. Heerlijke goedkope camping, 10 minuten van het meer af en je loopt zo het dorpje in. In het hoogseizoen is het wel verstandig om te reserveren in die regio, super druk daar.
Heee bedankt voor de reacties! Hebben net nogmaals met de vakantieboeken en Zoover camping opgezocht. Nog steeds geen keuze gemaakt, maar het is wel duidelijk dat vriend de voorkeur geeft aan een paradijs van een camping. Glijbanen, animatie, mooie speeltuinen. he wants the whole package haha. Le Pin Parasol lijkt ons wel leuk en Le pommier ook wel (Ardèche)
Wij hebben gekeken dit jaar weg te gaan, bij nader inzien doen wij het niet, maar wij hadden wel al wat uitgezocht voor mochten wij gaan, een redelijke camping met de nodige faciliteiten maar niet te massaal, begreep ik van mijn oom en tante. Die hebben hier jaren zonder kinderen gestaan alle seizoenen en hebben het nooit als heel massaal ervaren is op de hoogte van montelimar dus rond de 900 km camping vaucluse CAMPING CARPE DIEM vaison la romaine camping vaucluse location provence alpes cote d'azur Voor ons blijft het toch spanje worden hoor Wij gaan toch weer terug volgend jaar kan nog geen afscheid nemen je weet wel waarom!
Kijk eens op coolcamping.co.uk. Ook campings in oa frankrijk, duitsland, etc. Wij hebben er drie gave campings gevonden in engeland. Nog 6 nachtjes slapen!
www.casaleilsogno.nl staat bij ons op de lijst van waar we heen willen. Ik hou van dat soort kleinschalige concepten.
Ik ben inmiddels 4x bij Lac de Saint Croix geweest. Laatste keer was camping les Pins in Les Salles. Echt een mooie, goede camping (was wel in voorseizoen). Omgeving is geweldig, meer is supermooi, kortom ik vind het een superplek. Wat ik wel een heel groot nadeel vind is dat je voor alles ver moet rijden. Een betaalbare supermarkt is snel een half uur rijden. Benzine is er duur omdat het afgelegen is. Wij hadden toen geen kinderen dus we combineerden het gewoon met een uitstapje. Andere leuke camping is Du Viaduc in Millau. Verder zijn we aantal jaar geleden in de buurt van Perpignan geweest. Ook erg leuk, maar aan de kust is het wel een stuk duurder. Ons plan is om volgend jaar naar de oostelijke kant van de Pyreneeën te gaan zitten. En dan op ongeveer een 30-45 min van de zee af. Dan zijn de tarieven veel leuker en toch op een acceptabele afstand van zee. We zijn dit jaar voor het eerst met dochter naar de bergen (Alpen) geweest en ze vind (hoge) bergen helemaal geweldig.