Wij hebben een vakantie naar Thailand geboekt. We gaan twee weken een georganiseerde rondreis doen en daarna nog een paar dagen aan het strand in een hotel. Heeft iemand hier ervaring mee en hebben julli nog tips? Heb begrepen dat je op moet passen met Deet, het eten daar, maar wie weet zie ik wat over het hoofd. Dit hadden we niet zo gepland, maar we willen ook niet annuleren. De vaccinaties heb ik gelukkig allemaal gehad voor ik zwanger werd. O ja ik ben 9 weken zwanger als we gaan en we gaan bijna vier weken.
Naar welk gebied ga je? Ik zou goed navragen of daar veel malaria muggen zitten. Het eten, wat wij hebben gegeten, is wel goed gaar. Zou wel opletten met het eten langs de weg. Verder meer de standaard dingen als niet vol in de zon etc Enne gefeliciteerd he met je zwangerschap! Ik kwam vorig jaar zwanger terug uit Thailand. Evt kan je aan je vk ook nog tips vragen en kijk even naar je verzekeringen voor het geval je toch daar naar een dokter moet. Ik had 4 jaar geleden erge last van mn oren en ben daar behandeld in een prive kliniek. Erg mooi, netjes en schoon (het was er helemaal wit en er zat een man piano te spelen, en ik maak geen grapje!) Fijne vakantie! Groetjes Siepie
@Siepie: dank je wel. We gaan niet naar de plekken waar de malaria muggen voorkomen. Al zou dat nu wel eens wat verschoven kunnen zijn ivm de overstromingen. En verder hoor ik inderdaad dat het goed te doen is als op het eten let. Bedankt voor je reactie.
Ik zou het aan de reisleider doorgeven.. Goed op het eten letten en genieten van waarschijnlijk je laatste vakantie zonder kids!
Ik ben daar een maand geweest toen ik 15 weken zwanger was en heb het goed overleefd (wel helaas een week diarree maar ok) Ik heb er bewust voor gekozen alleen "veilig" te eten dus geen vreemde dingen of zaken langs de weg. Enigste waar ik moeite mee had waren de luchtjes die overal hingen, men wat werd ik daar misselijk van. Wat ik overigens ook had gedaan was van die mini's jam en zo mee. Een geroosterde boterham is er vaak wel maar verder bestaan de ontbijten toch meestal uit warm eten (rijst, noodles etc) en dat kreeg ik echt niet weg!
Ik ben 3 weken naar Thailand geweest toen ik 12 weken zwanger was van de oudste. idd goed opletten met eten, alleen bekende dingen eten en ik heb zelf ook niets gekocht bij de stalletjes. De warmte viel mij wel zwaar door de zwangerschap, maar lekker rustig aan doen enverder was het super! Veel plezier!