Rollen op de buik en veel huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door visitor, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik ben erg trots op mijn zoontje met 3,5 maand is hij begonnen met rollen. Ik vind het erg leuk om te zien. Maar na 5 minuten op zijn buik liggen wordt het erg vervelend voor hem en dan begint hij enorm te huilen als ik hem weer terug leg op zijn rug dan huilt hij nog erger. Wat kan ik doen?

Ik zet hem na die huilbui op zijn relax , maar eigenlijk wil ik niet dat hij te vaak op de relax zit.

Hebben jullie dit ook ervaren. En daarnaast maak ik me snachts enorm zorgen dat hij op zijn buik blijft liggen als hij rolt en dat hij dan ook ga stikken.

Ik hoop dat iemand me adviezen kan geven.

Veel liefs,
    Visitor

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als hij gaat huilen, waarom leg je hem dan niet te slapen in zijn wieg/ledikant?

Hier na de voeding is het knuffelen, liedjes zingen en even in de box waarvan even op de buik. Maar bij de eerste vermoeidheidstekenen (jengelen, gapen, oogjes wrijven) gaat hij weer lekker slapen in zijn eigen bedje!

3. firegirl

firegirl Niet meer actief

@visitor. Over het slapen op de buik zou ik me niet te druk maken hoor. Emma slaapt al op haar buik vanaf 2 weken. Ik weet wel dat dat eng klinkt, maar het gaat prima. Heb er goed opgelet of ze haar hoofdje zelf kon draaien en dan kunnen ze eigenlijk al heel snel hoor.

4. zogelukkig

En toch is het een feit dat het de kans op wiegendood vergroot; er wordt niet voor niets zo voor gewaarschuwd!
    Zodra de baby zijn hoofd op kan tillen (dit kan hij nog niet goed en lang genoeg met twee weken) kan je de baby in de box op zijn buik leggen, maar zorg dus wel dat je erbij blijft!

Ik zou de buikligging dus niet adviseren! ;)

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als je kindje zo sterk is dat ie kan omrillen dan is ie ip ook sterk genoeg om zn hoofdje op zij te draaien. En slapen op de neus is echt niet fijn hoor!!
    maar over je probleem: hier hetzelfde. Wel kunnen omrollen maar nog niet terug kunnen: gevolg: frustratie!! En huilen dus... Omdraaien werkt hier ook niet. Toch houden ze het steeds langer vol en wordt took spelen op de buik en rondkijken en is het dus nietmeer snel huilen...
    even geduld dus :(

6. zogelukkig

Dat bedoel ik! Een baby van twee weken oud kan zich ECHT nog niet omrollen!;)

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bij een baby van 2 weken zou ik ook huiverig zijn... maar heb je hier ook geen aparte kussens voor? Zijlig kussen ofzo?
    Zodra ze wat ouder zijn is het juist gevaarlijk om ze te fixeren en ook heel onnodig!!!
    Wat misschien ook geruststellend werkt: een aerosleep oplegmatrasje. Het heeft een ademende toplaag waar je doorheen kan ademhalen ook als ze eventueel met het gezicht erop liggen.

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Miijn zoontje draaide zich met 4 maanden zelf om en sliep dan ook op zijn buik. Als hij niet op zijn buik kan slapen blijft hij gewoon wakker. Wel kan hij zijn hoofdje zelf optillen en draaien en we hebben ons er maar bij neergelegd. Wel ging ik in het begin vaak als ik 's nachts wakker was even kijken maar dat was meer ter geruststelling van mezelf. Hij is inmiddels bijna 6 maanden en slaapt nog steeds op zijn buik en ligt in de box bijna alleen maar op zijn buik.

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier ben ik ook weer de halve ochtend in de weer geweest met het terugrollen van een moppersmurf...
    's Nachts draait hij zichzelf tegenwoordig ook steeds op zijn buik, maar hij slaapt dan wel verder. En ik vind het geen probleem als hij op zijn buik slaapt, want zijn nekje is sterk genoeg (en ik heb een angelcare), dus dat gaat allemaal goed. Maar overdag... voorheen vond hij het geweldig in de box en op zijn speelkleed, maar nu begint hij na 5 minuten om te rollen, waarna hij niet meer terug kan, en dan is het huilen geblazen. Als je hem dan terug rolt op zijn rug blijft hij inderdaad ook doorhuilen, net als bij jou. Meestal leid ik hem dan af met een speeltje, en dan gaat het wel weer.

Ik weet ook niet wat je er aan moet doen, behalve veel oefenen met het terugrollen zodat hij het zo snel mogelijk zelf kan. Ik vraag me ook wel eens af of ik hem niet 'verwen' door hem meteen om te draaien als hij huilt, want zo leert hij het natuurlijk nooit zelf...
    Ik laat hem nu dus wel gewoon eerst een tijdje mekkeren, anders blijf ik bezig. Maar het wordt er niet gezelliger op zo ;)

10. zogelukkig

Als een baby niet op zijn buik en niet op zijn rug in de box wil liggen, waarom dan laten liggen?

Waarom dan niet lekker te slapen leggen in wieg/ledikant of als ze echt klaarwakker zijn rechtop zetten in de wipper?

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Is dit naar mij bedoeld? Hij wil wel op zijn rug liggen, maar vanuit buikligging kan hij niet meer terug, dat is het probleem. Als hij dan eenmaal weer op zijn rug ligt, is het al snel weer goed en gaat hij weer verder met spelen (tot hij weer op zijn buik rolt).

12. zogelukkig

Oh, dan heb ik het zeker verkeerd begrepen; je schreef dat hij nl. doorhuilt als je hem terugrolt op zijn rug. ;)

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja eventjes. Maar hij is dan alweer snel afgeleid hoor. Het is gewoon een driftkikkertje ;)

Deel Deze Pagina