@ mamamuts: hahahahaha daar moest ik echt even om lachen Ik zie het he-le-maal voor me!! Super deze verhalen
Een tijdje geleden waren wij druk aan het oefenen met ons zoontje op: Hoera! doen met de armpjes omhoog. Uiteindelijk kon hij het. Nu doet hij vaak ineens zijn armpjes omhoog en zit dan te wachten tot wij Hoera zeggen. Pas dan doet hij ze weer naar beneden
Hihi, grappig om te lezen. Laatst had Lena ook zoiets grappigs. Vorige week zat ze spelen met zo'n kinder-xylofoon-dingetje. Daar zit zo'n stokje bij met een bolletje erop, om op die toetsjes te slaan. Maar ze houdt hem altijd verkeerd om vast (dus met het 'bolletje' in d'r hand). Dus ik weer uitleggen 'Nee, Lena, je moet met het bolletje erop slaan'. Dus Lena denkt 'Bolletje? Dat ken ik' en gaat met d'r hoofdje op dat apparaat zitten bonken Ik lag echt helemaal in een deuk! Ze zegt ook de hele tijd ' oh ooh' als er iets valt (en nee, niet van Teletubbies want dat kijkt ze nooit). En vanochtend komt er zo'n kind van 4, 5 jaar hier voorbij rijden, flikkert van d'r fietsje en Lena staat erbij en kijkt er naar en zegt heel droog 'oh oooooh' en gaat weer verder met spelen. (nu ik het typ klinkt het nogal stom, maar het was echt heel grappig )
dice kruipt nou steeds naar de wasmachine en gaat er voor zitten als ie draaid en probeerd dan de was te pakken en een lol dat ie heeft
-Doen alsof ze iets gaat geven en op het laatste moment terugtrekken ken ik ook en dan lekker gemeen lachen -ze geeft kusjes als ik ergens auw heb.eerst trekt ze dan zo'n heel zielig gezichtje en komt er 'aaawww' uit, met zo'n superlief stemmetje, en dan geeft ze een kusje -daarstraks bij het eten spuugde ze een stukje brood uit, dus die gaf ik aan de hond.(automatisme ) Dus ik geef haar een nieuw stukje brood, ja, natuurlijk geeft ze die ook aan de hond. en maar roepen 'kakke, kakke!' (de hond heet Rakker ) -misschien heel erg, maar vandeweek riep ze naar een vrouw in een rolstoel 'fiets, fiets!' (Of iets wat er op lijkt.de vrouw verstond haar niet, maar ik weet wat ze ermee bedoelt ) Sorry, maar ik lag echt in een deuk. -Ze was een paar dagen geleden aan het 'bellen', met zo'n speelgoed-telefoon.Ik zei, wie bel je dan?Zegt ze 'opa!' -maandag was ik aan het huilen (om een stomme reden, ander verhaal ).Alyna kroop bij me op de zetel, sloeg haar armpjes om m'n nek, streelde op m'n rug en zei 'al klaar!'.Dat zeggen wij altijd als ze gevallen is ofzo. Nou, ik smolt echt helemaal weg gewoon...moest er nog erger van janken. Och, ze heeft zoveel leuke acties, te veel om op te noemen eigenlijk.Ik lig elke dag wel in een deuk met haar. Vind dit echt een hele leuke leeftijd.
Leuke topic! Koen is een echte doener dus elke dag heeft hij wel van die leuke acties Tafel afruimen is hier favoriet. Als het eten op is, staat hij al met smekende oogjes naar de borden en bestek te kijken om ze 1 voor 1 rennend naar de keuken te brengen en op de aanrecht te kieperen. Is dat klaar dan krijgt hij een doekje van ons en gaat hij heel ijverig de vloer schoonmaken. Volgende stap is leren afwassen Laatst waren we naar de geitenboerderij in Amsterdam en daar mag je flesjes melk aan de geitjes geven. En jahoor, daar stond onze zoon van 1,5 zonder enig uitleg vooraf geitjes melk te geven. En als hij klaar was ging hij "aai, aai" doen en even knuffelen. Dat was zo schattig! Groetjes, Kim
Yelena leunde op een houten cd-rekje zonder cd's,maar die stond niet zo stevig dus rolde ze met het haar armpjes en beentjes om het cdrekje naar achter. En ze had niet eens auw. Zag er zo lief uit. Yelena speelt op de gitaar van mijn vriend, vindt ze leuk. Die poepjes die ze ongegeneerd laat. Als ze boos is maakt ze een klank die heel veel op 'nee' lijkt. Dus dan hoor je NEEENEEENEEENEEENEEEEEHHHH
Haha die poepjes die ze idd ongegeneerd laten, dat kan mijn zoon ook als de beste!!! gaat er dan ook echt ff voor staan en hij laat ze als een volwassen iemand en kijkt er dan ook nog verheerlijkt bij. Een verhaal wat ik vaak te horen krijg van mijn moeder: ik was een jaar of 2, en we waren op vakantie op terschelling. en daar liep een pikzwarte man op straat (in die tijd zag je dat nog niet vaak) en ik riep keihard over straat "kijk mama Zwarte Piet!!!" en mijn moeder schaamde zich kapot, en zei sorry tegen die man, maar die man vond het geweldig haha.
Een tijdje geleden alweer...maar als ik er aan terug denk...whahahaha.... We waren bij de poelier om lekker eten tehalen,super druk op dat moment en Sophie rende naar te toonbank waar al het eten lag en riep keihard "Kijk mama pik pik pik..." iedereen lachen en mama kreeg er zelfs kleur van...hahahaha.... Ze draaide steeds het word kip om in pik...gelukkig is dat nu over
@melloncollie: zo speelde ik op die leeftijd altijd op de camping met een jongetje va nmijn leeftijd.. gewoon blank dus zijn vader moest altijd werken.. dus hij was altijd alleen met zn moeder op de camping en ik liep dan zelf naar hun caravan om dat jongetje op te halen nouja.. de hele camping heeft meegenoten toen op een dag zijn vader de deur open deed.. die was namelijk pikzwart en ik heb (naar verluid) de hele camping bij elkaar gegild verder klinkt hier alles superbekend.. heerlijk geniet er elke dag van @rolstoel: zo zat er gister in de hema een jongen (puberleeftijd) in een rolstoel.. en anne rondjes er omheen rennen en hallo hallo hallo! roepen gelukkig vond hij het ook leuk
Eva is tegenwoordig heel erg bezig met wat Papa, Mama en zij zelf doet. Dus als ze zegt: mama zingen en ik vraag: poesje mauw? en zij zegt ja, dan ga ik dus zingen. Zegt ze opeens: nee, papa zingen poes. Of ze zegt: Neeee, Nijntje zingen mama! Vaak zingen we Nijntje samen, zij zegt dan telkens Nijntje en ik zing de rest . Vinden we allebei helemaal geweldig! En ze vindt het geweldig om met papa of mij te bellen, dan zegt ze telkens hallo aan de telefoon en voert opdrachten uit (dan zegt mijn vriend bv.: geef mama maar een kusje). Echt zo lief! Vaatwasser uitruimen helpt ze ook vaak mee, ze pakt alles eruit, zegt wat het is en geeft het aan mij. Tot nu toe is er nog niets kapot gegaan .
Oh ja god die scheetjes. Had Wendy vanmorgen.. Ze lag naast me in bed en ineens hoorde je "poop!" En toen keek ze mij met pret oogjes aan en nog eens "pooop!" En toen nog eens en toen zei ze "huh!?" (heb ik een handje van om te zeggen als er iets vreemds/aparts/leuks/geks is...dus zij ook nu) En wij dachten allebei dat papa sliep en ineens klonk van die kant ook "poooop!" (wel een neppert gelukkig) en keek ze me eerst helemaal verwondert en n tikkie geschrokken aan. En toen wees ze naar papa's kant en lagen we allemaal in een deuk
uhm... die van ons mocht de eerste week niet in bad omdat ze gips had, dus de kraamverzorgster leerde mij droog oefenen... Dus die vrouw zegt zo "en zo moet het, maar dan met water" en op het moment dat ze het zegt plast eefje zo heerlijk in het badje.. haha... onbewust, maar wel grappig! ik vroeg mijn nichtje van 4 laatst of opa (mijn vader) wel eens mopperde op haar en toen zei ze "nee opa moppert niet op mij, maar wel eens op oma, want die kan goed zeuren" haha.. heerlijk als ze zo eerlijk zijn.. Mijn nichtje had trouwens op twee jarige leeftijd ook een denkbeeldig vriendinnetje, toen was ze met mijn zwager in de winkel en riep ze keihard "papa, je hebt Karlijn nog in de auto laten zitten" iedereen kijken.. moest ook altijd oppassen, dan wilde je op de bank gaat zitten en begon ze half te gillen omdat je op Karlijn ging zitten.. x
Jelle groeit nogal flink heb ik het idee, en zo had ie vorige week ineens wat sleutels te pakken waar ie daarvoor nog niet bij kan. Gevolg was dat zowel papa als ik 3 dagen aan het zoeken zijn geweest naar papa's autosleutels. Jelle bleek ze uiteindelijk in papa's werk/laptoptas gestopt te hebben. De reden dat ze pas na 3 dagen weer opdoken: toen pas ging ik in die tas kijken. Had ik eerder nog niet gedaan omdat papa gezegd had dat ie er al in gekeken had (Tja, mannen moet je ook niet iets laten zoeken ) Verder schieten me even geen rare acties te binnen.
Wendy heeft sinds vandaag door dat als mensen kuchen of hoesten of niesen of wat ook (dat deed ze ondertussen al na) ze ook nog hun hand voor hun mond doen tijdens deze interesante actie. Dus wat doet mevrouw tijdens het eten als haar grote broer zich n tikkie verslikt en kucht. Ze slaat haar handjes voor haar mondje en kucht ook En dat vonden wij geinig dus wij lachen er om. En dus doet ons clowntje het nog eens...alleen iets te enthausiast dus slaat ze met beide handen zo PATS vol in dr gezicht...dr mond finaal missend uiteraard En dat was natuurlijk nog grappiger om te zien, dus wij weer lachen. DUS deed Wendy het nog eens maar nu hield ze haar handjes voor haar ogen (dit heb ik haar proberen leren met kiekeboe maar naja...) En om het helemaal compleet te maken (ik huilde ondertussen van het lachen) legde ze haar handjes toen op haar hoofdje en kuche kuch. Wij weer hikken van het lachen uiteraard, waarna ze om het helemaal af te maken haar oren nog even dicht hield bij het kuchen....ik kwam niet meer bij! (zit nu weer met tranen in mn ogen ) Echt raar clowntje hebben we hier Soms zou je willen dat je een video camera achter je ogen hebt zitten want wat zou ik deze actie graag nog eens zien en met oma's en opa's enzo delen!
Zo heb mijn zoontje van net 1 een karretje met een emmertje, schepje, harkje, vormpje enzovoort voor de zandbak. Maar hij heeft nog maar 1 keer in de zandbak gezeten. Had hij zich wat anders bedacht. Wij hebbben een grote vogelkooi met daaronder een schuiflade met...je raad het al schelpenzand. Dus hij met al die moeite zijn karretje erheen gerold, de lade eruit getrokken en daar zat hij mooi met het zand te spelen!
Haha, geniaal allemaal! Toen mijn broertje nog wat kleiner was, een jaar of 3, wilde ie altijd in de buggy zitten als we de stad in gingen. Mijn moeder zei dan altijd tegen 'm 'Oooh, ben je weer te lui om te lopen?' En tja, toen kwamen we iemand in een rolstoel tegen Jasper; 'HEE! Ben jij ook te lui om te lopen?' Gelukkig vond die mevrouw het zelf ook heel grappig
Hier maak ik ook vanalles mee. Van de week viel ze op de grond, dus ik zo 'boem, zit je op de grond', zegt zij 'schudden met die kont' (van dat liedje van Def Rhymz, had ze laatst 1 x gehoord). Toen ze voor het eerst zag dat ik de baby borstvoeding gaf, stond ze met grote ogen te kijken en zei: baby tietie eten, nou jaaaah! Ik moest zo lachen, en nu zegt ze dat er melk uit de theepot (tepel) komt.