Leuke acties van scholen tijdens corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door Leanneke, 4 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leanneke

    Leanneke Actief lid

    2 mrt 2019
    150
    108
    43
    Vrouw
    Welke leuke dingen organiseert de school van jouw kind in deze weken naast het thuisonderwijs?
    Hier is er wekelijks een videochallenge, dit keer mogen de leerlingen een video insturen waarin ze allerlei trucs laten zien met rollen wc papier. Hier wordt dan 1 video van gemaakt voor alle leerlingen.

    Ik zit in de oudercommissie en ben nog op zoek naar andere leuke acties en initiatieven voor de leerlingen!
    Met name gericht op de onderlinge saamhorigheid...
    Ik ben benieuwd!!
     
  2. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Eerlijk gezegd ben ik heel blij dat onze school niet met zulke “leuke” ideeën aankomt. Ook al zal het geen verplichting zijn. Denk dat veel ouders toch de druk zullen voelen om hier maar aan mee te moeten doen. Want alles voor je kind....

    We moeten in deze tijd al zoveel ballen in de lucht houden met zijn allen dat ik op dit soort initiatieven echt niet zit te wachten. En kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo over denkt.
     
    zigzag, Anna009, Zonnestralen en 19 anderen vinden dit leuk.
  3. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    “Leuke” actie van onze school: de ouders mogen zelf het werk van de kinderen nakijken. :o:
     
  4. Leanneke

    Leanneke Actief lid

    2 mrt 2019
    150
    108
    43
    Vrouw
    Ja, daar heb je absoluut een punt!!
    Iets om rekening mee te houden als we weer iets gaan organiseren...
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.120
    15.627
    113
    Vrouw
    De paashaas is dit weekend aan het rond gaan bij de kinderen van instap tot 3de kleuterklas.
     
    Poolvos, Dubbelgeluk, Luna86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.584
    113
    Vrouw
    Onze school doet me aan de Berenjacht. De ramen staan vol met beren die de leerkrachten hebben meegebracht. We werden opgeroepen om een kijkje te gaan nemen als we zelf er op uit gingen om beren te zoeken. Het is dat ik er 20 minuten voor moet rijden maar als we in dat dorp hadden gewoond was ik zeker even gaan kijken met de kinderen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.460
    10.661
    113
    Ze hebben een padlet gemaakt. Dat is een online prikbord waar je via een link op kunt komen. Alleen de kinderen (en hun ouders) en leerkracht hebben die link. Oudere kinderen hebben vaak de mogelijkheid voor appen in een groepsapp. Maar jongere kinderen hebben die niet. Via de padlet kunnen ze berichtjes/video’s/foto’s etc met elkaar delen en ook op elkaar reageren. Kost bijna geen tijd en is heel simpel. Zo blijven ze toch in contact met elkaar.
     
    Mystiek vindt dit leuk.
  8. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Wij hebben oor de kinderen een filmpje gemaakt als juf zijnde waarin je een wc-rol vangt en weggooit. Deze allemaal achterelkaar geplakt en zo naar de leerlingen verstuurd. Misschien een leuk idee voor de juffen onderons. Dit kan echt supermakkelijk met iMovie. Ik ben zelf ook klassenouder van mijn kinderen en daar vraag ik nu dus ook ouders een filmpje te maken, kost echt 10 seconden werk even een rol gooien en weer verder gooien. Superleuk voor de juffen om even een leuke groet te zien en de kinderen vinden het allemaal erg leuk om te zien hoe de klasgenootjes vangen en gooien!
     
    Syane vindt dit leuk.
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Dit hebben wij op het werk gedaan met een tennisbal.
    Worden leuke filmpjes!
     
  10. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    De juf van onze dochter stuurde vorige week een filmpje waarop ze een boek voorlas. Heel simpel maar onze dochter was zo blij de juf te zien!
     
    Zonnestralen en Syane vinden dit leuk.
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    De juffen van groep 1/2 maken soms leuke filmpjes. En ben al persoonlijk gebeld hoe het gaat met ons.
    Per mail kregen we op 1 april het verzoek om tekeningen en werkjes op te hangen aan de ramen en dat ze langs kwamen op de fiets bij elke kleuter. Dacht dat het een 1 april grap was maar ze kwamen echt langs :D
     
    zigzag en Zonnestralen vinden dit leuk.
  12. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier hebben ze met groep 5 as donderdag een online kahoot quiz. Ze mogen eraan meedoen is niet verplicht.
     
    Syane vindt dit leuk.
  13. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.460
    10.661
    113
    Kahoot is ook echt leuk ja.
     
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat een oudercommissie zich daar mee bezig houdt!

    @LisbethSalander scheelt mij weer typen :D zo denken wij er ook over!
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  15. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    In Parro een aparte groep voor foto's en filmpjes van de kinderen uit de klas, meer niet. Zou willen dat ze eens met de klas online gaan en de kinderen elkaar weer eens kunnen zien. Vind dat er weinig gedaan wordt.
     
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tot nu toe:
    - Dagelijks een dagstart/dag opening met een (meestal grappig) actief filmpje, gemaakt door 2 juffen (+ 1 die filmt) en daarbij toevoegd vaak een leuk puzzeltje of uitdaging (zoek Walli, zoek de panda, een wegstreper, een breinbreker- dat soort dingen)
    - beiden klassen hebben een eigen padlet prikbord, voor hun werk waar ze trots op zijn
    -beiden juffen zijn verder gaan voorlezen in de boeken die ze op school aan het voorlezen waren en sturen dit door- reeksen van 10 minuutjes per keer ongeveer
    - videobellen via ZOOM en/of persoonlijk bellen 1x per week

    -met 1 april kwam de juf écht langs om het huiswerk te controleren wat op het raam was gehangen. De juf vond dat zo gezellig- dat ze komende week weer een rondje fietst- nu kun je gewoon een briefje achterlaten op het raam. Ze heeft geen tijd om overal uitgebreid te kletsen- maar zo zien ze elkaar wel even echt

    -beiden dochters zijn al een keer op het plein wezen kletsen met de juf- toen ze de juf toch wel érg misten.. Netjes op afstand, maar toch... toen gelijk post en wat lekkers achtergelaten.
     
    Syane vindt dit leuk.
  17. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.460
    10.661
    113
    Wat ontzettend leuk!
     
  18. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    eigenlijk vind ik het wel super.. oudercommissie/feest commissie... leuk als je zelfs in deze tijd nog wat leuks kan organiseren voor de kinderen. Hoewel de juffen hier al ontzettend goed bezig zijn ;)
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Hier hebben de gymdocenten challenges gemaakt, om de kids fit te houden. Alleen heel jammer dat die challenges onmogelijk zijn voor de kleuters.... ik zie mijn 4 jarige niet over een bewegende schommel springen, daarna plat op de buik te liggen en tot de schommel eroverheen is gegaan, op te staan en weer te springen namelijk.... push ups met wc rollen evenmin
     
  20. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Nou, zo'n actie laat ik mijn kids van 10 en 7 ook niet doen hoor, vooral de oudste :oops: die blijft met de voeten haken en gaat plat op haar gezicht :confused: SEH / huisarts wil ik nu liever niet heen :|
     
    owly, GroeneBomen en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina