weet even niet hoe ik dit topic moest noemen maar: gister las ik op nu.nl een bericht over de populariteit van ons koningshuis waarin ook vermeld werd in percentages wie het populairst was en daaronder stond dus: de percentages worden berekend door 10.000 mensen van alle lagen van de bevolking en uit alle delen van nederland hiernaar te vragen (daar kwam het op neer) nu vraag ik me dus af; hoe komen ze aan die mensen? ben jij iemand die aan dit soort vragenlijsten mee doet en wordt je hier zelf voor gevraagd of kan je je aanmelden? was gewoon even nieuwschierig he zoiets in zn werk gaat en vroeg me af of er dus ook meiden op het forum zijn die hier aan mee hebben gewerkt of iemand kennen die hier aan mee hebben gewerkt...
ja dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik geef mij nergens voor op, weet ook niet of het zo werkt, maar ik vind het ook altijd typisch als ze zeggen: zoveel procent van de bevolking vind......., dan zeg ik ook altijd: nou mij hebben ze niks gevraagd
Je kan je volgens mij aanmelden bij onderzoekbureaus, zoals bv synnovate (doet ook stemmingspeilingen).
Jeetje Sweetmarije, krijg jij weer genoeg slaap ofzo Ik doe wel eens mee met onderzoeken van TNS NIPO maar dat ging tot nu toe niet over het koningshuis.. Kus
Wij zijn wel eens uitgenodigd om mee te doen aan een interview aan huis van TNS NIPO. Ze hebben er bij vermeld dat we willekeurig waren uitgekozen en dat de eerst volgende die jarig zou zijn dan de vragen moest beantwoorden. Hebben we niet gedaan, je kreeg er niets voor terug en vond het dus te veel moeite.
@dinges ff offtopic: nee nooit genoeg slaap hier maar wel zoveel dat ik over zulke dingen na kan denken maar inderdaad, als je leest; uit onderzoek blijkt... mij vragen ze ook nooit wat, niet dat ik het erg vind. maar weet bijv. ook nog van een ex vriendje die een elec. scheerapparaat van philips mocht testen voor een enquete en daarna mocht houden. die dingen zijn hardstikke duur joh! maar hij was daar toen voor gevraagd, dus niet ergens aangemeld. en toen dacht ik ook; waarom word ik nooit gevraagd om de nieuwste computer uit te testen oid en wie krijgen dit wel voor elkaar en waarom?
Ik doe mee aan de peilingen van Maurice de Hond: www.peil.nl Die doet ook de stellingen voor wat vindt Nederland? op RTL4
Misschien komt dat wel omdat je in het buitenland woont Haha en heb door dat je dus slaap genoeg krijgt om over dit soort dingen na te denken. Tja sommige mensen krijgen alles zo in de schoot geworpen. Sta wel in geschreven voor buzzer en the insiders maar heb tot nu toe nog niet veel mogen testen. Maar toch vind ik het wel leuk dat de mogelijkheid er is om daar aan mee te doen Hoe TNS NIPO aan mij komt vraag ik me af. Maar misschien moet ik me voor wat minder dingen opgeven
Ik vul regelmatig onderzoeksenquêtes in van intomart.nl (of .com weet eigenlijk niet, haha) Daar krijg je steeds een klein bedragje voor en dat telt dan op en als je minimaal 10 euro hebt, kun je het uit laten betalen in bv Wehkampbonnen ofzo of naar een goed doel laten storten. Dit gaat over heel uiteenlopende dingen (vaak marktonderzoek voor producten) maar nog nooit over het koningshuis...