Onze dochter is nu 3.5 jaar sinds 2 weken eet ze zo slecht avond eten eet ze gewoon haast niet ja als er patat is of pannekoeken of iets in die richting de feestdagen zijn geweest ik heb er toen niet heel veel aandacht aan besteed omdat de feestdagen alleen maar lekker eten is maar nu alles voorbij is is het voor ons als gezin gewoon weer netjes aan tafel een prakje eten ze heeft 2 happen gegeten en eet vervolgens niks meer ik word hier nu een beetje moedeloos van en heb nu besloten dat ze gewoon s avonds niks anders meer te eten krijgt en geen snoepje meer s middags. Ik ga haar niet dwingen te eten wil ze niet dan niet ze krijgt vanzelf honger. Wie heeft dit ook rond deze leeftijd en hebben jullie nog tips is dit gewoon weer een van de zoveel fases
Hier altijd een slechte warm eter gehad. Ze is nu 5,5 en het lijkt alsof ze de strijd nu een beetje opgeeft. wat we een aantal maanden geleden hebben gedaan is de keus aan haarzelf gelaten. Onze dochter geeft niks om straf en is dus ook bijna nergens mee te straffen. Behalve met tv kijken. we hebben dus de klok gepakt. Uitgelegd dat ze om 19.00 uur op bed gaat. Als ze niet eet blijft ze tot 19.00 uur aan tafel en daarna gelijk op bed. Maar als ze even door eet (en dus geen ellenlange discussies gaat voeren)mag ze nog tot 19.00 uur tv kijken. We werden dan ook niet boos op haar. Dit heeft ze 1 keer uitgeprobeerd waarna ze dus gelijk op bed is gegaan. Drama!!!! Daarna ging het goed. Nu lijkt de strijd wat weg td ebben. ze eet nog steeds niet veel. We scheppen daarom ook niet veel op. Extra trots kan ze dus op zichzelf zijn als ze nu haar bord wel leeg eet, dat geeft het weer een positieve draai. En de gezelligheid aan tafel is weer terug.
Ik denk dat dat een goede beslissing is. En hier was het ook een fase. Ineens ging hij weer goed eten De tip, die ik toen kreeg, is het bord niet vol scheppen. Hoe meer je opschept, hoe groter de tegenzin.