Hallo allemaal, De titel zegt het al een beetje, wat moet ik (wij) met onze kleine eet monster....Sem is bijna 21 maanden en houdt HEEEEEEL erg van eten niet zozeer van snoepen (want hij krijgt alleen rozijntjes en baby koekjes en HEEEL af en toe nibbet chips) Sem wordt s'Ochtend al wakker met : "mama donalds eten mmmm lekker" en het is een flinke tijd geleden dat we frietjes daar hebben gegeten. Hij krijgt dan een bord pap en half uur daarna is het "mama koek"en dan zeg ik nee Sem we hebben net pap op en dan wordt hij zo boos! 10 uur is het fruit tijd, maar meneer neemt niet genoeg met 2 stukken. als het op is en hij krijgt niets meer, BOOS GILLEN ZEUREN zo gaat het eigenlijk de hele dag, zeuren om eten en ook buiten de deur dan ziet sem iets en dan is het "mama lekker eten sem hap" weet iemand wat ik er mee aan moet?Ook wil sem de HELE dag door drinken drinken drinken, waar ligt dat aan... groeten Ramona
misschien zit hij wel in een groeispurt dat hij zo'n zin heeft in eten en drinken.. ik zou hem gewoon wat blijven aanbieden.. fruit en groente kunnen nooit geen kwaad toch.. je hebt ook van die lekkere "snoep"tomaatjes als gezond tussendoortje.. en komkommertjes.. of geef hem een lekkere wortel of een appel extra.. kan volgensmij echt geen kwaad hoor.. zou geen zoet drinken geven maar diksap ofzo... en anders ffe bellen met de arts.. die hebben vaak wel goede voedingsadviezen en weten hier natuurlijk meer van dan ik... succes met jullie eetmonstertje
ja toch bedankt!sem krijgt altijd melk of diksap helaas lust sem geen snoep tomaatjes en komkommers...
Zolang ze nog tevreden zijn met fruit zou ik daar niet te moeilijk over doen... Jelle is ook zo'n fruitmonster... Hij staat de hele dag bij de fruitschaal te wijzen... Ik denk idd ook aan een groeispurtje, trouwens. Bij Jelle zijn ineens al zijn broeken te kort... En de Mac heeft toch indruk gemaakt bij Sem...
Volgens mij valt dat wel mee hoor, weet niet hoe groot hij is. Mijn dochtertje houdt ook van lekker eten. Ze roept ook regelmatig 'Nijnie' en wijst dan naar de kast waar de trommel met Nijntjekoekjes staat. Dan zeg ik maar 'nee, helaas, het is nog geen tijd voor Nijnie'. En net als Sem ziet ze ook overal lekkere dingen en eten, dat ontgaat haar niet. Reclames, tijdschriften etc. en buiten de deur wijst ze ook vanalles aan en roept dan 'mmm' en zwaait met haar handje langs haar hoofd. Daarvoor at ze niet zoveel, dus dit is ook nieuw voor mij. Ik zeg meestal maar gewoon 'nee' en als haar eten op is 'op' en leid haar af met wat anders. Als we op bezoek zijn, moeten we mensen er wel regelmatig op wijzen dat ze haar niet vol moeten proppen, want die vinden snel alles al zielig en proppen stukken taart, mierzoete drankjes etc. bij haar naar binnen. Ja, dat mondje blijft wel opengaan.
Ik geef haar inderdaad nu ook wat extra fruit, het is mandarijnentijd en ze is echt dol op mandarijntjes. 's Middags geef ik haar een bakje met partjes en daar is ze wel even zoet mee.
hier nog zo'n hapgraag monster ze lust ook echt alles he.. dat maakt het niet makkelijker als je op bezoek bent. want het is zo schattig dat ze alles lust.. ja snap ik.. maar eh eh.. het is niet alsof ze nog slaapt na een dag volgepropt worden met allerlei suiker en zoete rommel overigens.. ik weet niet hoe groot het eerste eetmonstertje is.. maar anne is nu 74cm met 10kg gewicht dus ik denk dat 13 kg wel meevalt als je je er echt zorgen over maakt kun je natuurlijk altijd eens de huisarts bellen. want ooit moet er wel een einde komen aan zijn honger/dorstgevoel zou je denken.
hier met mijn zoon precies eender! Hij is ook 13 kilo en 21 maanden en heeft trek! Ik heb het cb eens gebeld wat hij nu precies mag eten omdat hij na het eten van 2 boterhammen vaak niet tevreden was en steeds harde begon te mopperen. Hij mag er dus drie en 's morgens 1 en evt een plakje ontbijtkoek, crackertje oid. Ik geef hem tussendoor ook wel eens een soepstengel misschien dat ie dat nog wil?
Dat was hier ook zo tot gisteren... Vandaag was zijn bakje met 1 mandarijn binnen 3 minuten leeg, en de volgende mandarijn heeft het 5 minuten overleefd...
toch maar zelf leren pellen? dan duurt het wat langer! (alleen eh.. anne stopt ze net zo lief met schil en al in dr mond )
hier ook 1 die met een maand of 12 tot 16 erg deed zeuren en gewoon schooide zeg maar. idd gezond eten kan geen kwaad maar als ze erom zeuren heb ik zoiets van wacht je beurd maar af anders krijgen ze steeds der zin. Hier merk ik meteen verschil als ik erop in ga dan blijft ze drammen . ik heb nu een poos volgehouden dat ze zich aan mijn eetschema moet houden en dan natuurlijk iets extra's mag hebben maar zonder te zeurne en dat gaat goed. dus geef bijv. een extra mandarijntje als ze lekker aan t spelen zijn.
mja wij zitten nu ook in de schooi-periode soms lijkt ze wel een onopgevoed hondje maar inderdaad.. dan krijgt ze niets wil het toch niet stimuleren... (en ze is nu idd bijna 15 maanden)
hier ook eentje die houdt van eten en er echt om kan zeuren tot huilen toe! Ik geef haar dan idd veel fruit. Als wij dan iets ongezonds tussendoor eten ofzo dan geven we haar een mandarijn of rijstewafel meer iets onschuldigs. Het gaat er bij haar dan toch alleen maar om dat ze ook wat heeft om te eten. Danique zit nu al op 12+ kg dus vind ik voor 21 maanden wel redelijk denk ik. Maar ik vind het wel herlijk hoor dat ze zo goed kan eten, beter als ze niks willen eten.
melk is een dikmaker en diksap zit bomvol met suikers (wel goede suikers maar toch). Waarom geef je Sem niet gewoon water of lauwe thee? Dit is beter voor hem. Fruit, worteltjes en rijstwafels kun je 'm vaak geven mits hij natuurlijk zijn hoofdmaaltijden niet gaat overslaan of moeilijk over gaat doen!
Hier ook zo'n klein eetmonster! Hij eet ook bijna alles en zodra hij iemand wat in de mond ziet stoppen is het ete! En dan niet zacht, maar meteen keihard roept hij dan ete of Jojje ete! Hij doet ook echt bedelen als mensen aan het eten zijn (gelukkig niet bij vreemden). En dat terwijl hij toch echt meer dan genoeg krijgt! (hij eet dagen veel meer als mij) Ook in de ochtend meteen ete, rinken, en gaat dan dingen opnoemen, brood, vleesje, pasta, yoghi, melk... (alleen dan met zijn woordjes ) En als we langs de mcdonals rijden is het ook meteen keihard ETE! En dat terwijl hij misschien net 2x daar gegeten heeft En of het een fase is? Dat bedelen doet hij al vanaf hij ik schat zo'n 9 maanden was en continu vragen om eten, drinken, koekje doet die ook al een paar maanden Hier krijgt hij dus ook vaker tussendoor crackers of fruit...
IK heb sem gister 2 stuks extra fruit gegeven en dat ipv rozijntjes en ik heb gister ook water gegeven voorheen vond Sem dat niet lekker....maarja blijkbaar heeft sem echt telkens dorst Maar iig geen melk meer of diksap Dingen zoals wortels tomaten komkomer krijg ik er jammer genoeg niet in....rijstewafels wel van bambix. Het is in ieder geval fijn om te horen dat Sem niet de enige is haha bedankt allemaal!
is een voedingsmiddel en geen tussendoortje, je zou het evt aan kunnen lengen met water, een beetje superverdunde diksap is prima hoor! Maar even iets anders, je zoontje heeft veel dorst. Doet mij denken aan een typische klacht als de bloeduikerspiegel niet in orde is. Misschien vraagt hij daarom voortdurend om koolhydraten. Zou um zeker eens laten prikken op zijn glucose waarden....
Ik hoorde gister dat iemand zei dta het bij kleine kinderen aan hun levertje kan liggen als ze veel drinken... Kan dat soms ook kloppen?
Dat dorst hebben zou ik ook even na laten kijken bij de huisarts zoals zusje zegt. Gewoon voor de zekerheid. Ik herken het verder ook hoor. Sinds een maand of zo lijkt het alsof Fleur wel de hele dag kan eten. Een uur na haar pap sochtend begint het al en rijkt ze op het aanrecht. gelukkig kan ze nog niet praten! ha ha en doe ik alsof ik gek ben..ik weet niet of ik er aan toe moet geven en altijd maar een korstje of zo moet geven. het lijkt me dat ze dan de hele dag door gaat snaaien. Moeilijk hoor. Hopelijk is het tijdelijk maar ook ik zal het bespreken bij het CB. ben toch bang dat ze aanleg heeft om te zwaar te worden vanwege haar vader die wat stevig is. Ze weegt 12.3 kilo met 83 cm schat ik. Nou ja. Je weet dan gewoon niet of je er aan toe moet geven of dat het het begin van heeeel veel eten is. Ik heb haar laatst wel een boterham met roerei gegeven voor de lunch. Toen heb ik haar smiddags ook verder niet gehoord. De eiwitten liggen wat zwaarder. Misschien zijn ze gewoon wat hongeriger vanwege de winter? Gezonde tussendoortje en niet meer dan 5 eetmomenten per dag. Ik geef iets ook altijd in de kinderstoel. Volgens mij zijn fruitsuikers ook gewoon suiekrs en rozijntje hebben best veel calorieen. Moeilijk he? Nou, komt tijd komt raad met die etertjes van ons. Succes er mee. Marijn