iemand verstand van p&o en contact?

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly83, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hallo allemaal,

Ik zal een lang verhaal zo kort mogelijk proberen op te schrijven.. en hopelijk kan iemand mij helpen aan antwoorden :D

Voor mijn verlof van de jongste heb ik aangegeven minder te willen werken, er is toen afgesproken dat ik 2 uurtjes per week minder ga werken. mijn contract was eerst 20-24 uur per week en is naar beneden gebracht naar 18-24 uur per week. Ik werk in de zorg vandaar de flexibele contracten. Na mijn verlof kreeg ik mijn rooster en zag ik dat er niks was veranderd qua uren. Alleen heb ik nu twee dagdiensten gekregen i.p.v. 1 dagdienst en twee ochtenden. Nadat ik contact opnam met de planner werd er erg moeilijk gedaan.. ik heb besloten om dan maar via dit rooster te werken. Achteraf konden we de centen toch wel goed gebruiken en 2 dagdiensten werkt ook wel prettig.

al met al is er dus niks veranderd in het aantal uren op het rooster (alleen anders verdeeld in de week) Wel is mijn contract naar beneden gegaan. Omdat het een flexibel contract is kom ik niet in overuren terecht maar wordt gewoon uitbetaald wat ik werk.

Nu mijn vraag: Heeft het consequenties voor vakantiedagen, vakantietoeslag, eventueel ziekteuitkering e.d. nu mijn contract verlaagd is van 20-24 naar 18-24?? (terwijl ik dus wel standaard 20 uur per week werk)
    Wie weet dit??

Alvast bedankt!
    groetjes

2. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij niet. Je bouwt alles op nav je gewerkte uren, zoals je vakantiegeld en vrije uren. Dit wordt met een percentage berekent.

Echter met ziekte geld heb ik eigenlijk geen idee, het lijkt mij dat je een gemiddelde zal krijgen van je aantal gewerkte uren. Dus stel je werkt de ene week 18 uur en de andere 22 dan zal het gemiddelde denk ik 20 worden. Correct me if i'm wrong.

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    hmmm.. iemand anders die het weet?
    Volgens mij krijg je bij ziekte wel wat je gemiddeld hebt gewerkt (is tenminste bij zwangerschap wel zo) maar ik twijfel sterkt of dat bij vakantiedagen en toeslag ook zo is??

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij heeft Knuf gelijk hoor. Vakantiegeld sowieso.
    Vakantiedagen twijfel ik even over, maar staat dat niet in je CAO?

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Vakantiedagen bouw je in principe op naar rato van het aantal uur dat je werkt. Met flexibele contracten kan dat anders liggen. Wat staat er je contract met betrekking tot de vakantiedagen bepaald?

6. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hij mij is het zo werk ook ene maand meer dan andere maand.
    Dat je vakantie gewoon na rato gaat en vakantiegeld ook.
    Ziekte is hier idd het gemiddelde van je gewerkt uur over een bepaalde perdiode.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dit lijkt mij eigenlijk ook.

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Je bouwt inderdaad alles op nav je gewerkte uren.
    Dus dan krijg je extra vrije dagen en extra vakantiegeld.

En als je ziek wordt krijg je het gemiddelde wat je de laatste 6 weken verdiend hebt als ziekengeld,.
    (70% daarvan)

Deel Deze Pagina